  • 1. Data: 2008-10-07 15:33:30
    Temat: jak ukarać pseudo-lekarza?
    Od: j...@g...com

    Nasz 2-letni synek złamał nogę. Strasznie płakał z bólu i nie mógł
    oczywiście chodzić. Pojechaliśmy do szpitala, lekarze zrobili RTG
    stawu skokowego (tam czasami pokazywał paluszkiem, przekazaliśmy to
    lekarzom). Zdjęcie nic nie wykazało więc powiedzieli, że "nic tam nie
    ma" i trzeba go po prostu obserwować. Założyli szynę gipsową poniżej
    kolana "na wszelki wypadek". Po tygodniu żadnej poprawy. Pojechaliśmy
    na kontrolę. Inny lekarz kazał zdjąć szynę, pomacał nóżkę - wymacał
    nieco poniżej kolana zgrubienie. Po dotknięciu w tym miejscu dziecko
    się szarpnęło, czyli wyraźnie wskazywało, że to nie w stawie a jednak
    tam coś jemu dolega. Zrobiliśmy ponownie RTG, wyżej tym razem. Zaraz
    po otrzymaniu zdjęcia sam dostrzegłem wyraźne poprzeczne pęknięcie
    podudzia. Widać było je na obu zdjęciach (robionych z różnych stron).
    Po powrocie do lekarza i okazaniu zdębiałem ze zdziwienia, lekarz
    stwierdził "tutaj nic nie ma". Pokazałem mu na zdjęcie palcem "co to
    jest to pęknięcie"? Obruszył sie, że go pouczam i odkrzyknął, że to
    "artefakt", czyli błąd RTG. Odprawił bez gipsu do domu - kazał
    obserwować. Oczywiście nie poprzestaliśmy, udaliśmy się z tymi
    zdjęciami do innego ortopedy, prywatnie. Zobaczył zdjęcia i bez
    zastanawiania potwierdził, że jest WYRAŹNE pęknięcie podudzia, o
    błędzie RTG nie może być mowy (bo jak może być błąd w tym samym
    miejscu na obu zdjęciach z różnych stron???). Oczywiście w innym już
    szpitalu założyli dziecku gips, tym razem poprawnie - na całej nóżce.
    Poradźcie mi, co mam robić, żeby ukarać odpowiedzialnych lekarzy
    którzy skazali dziecko na niepotrzebne cierpienia (tydzień
    nieprawidłowego gipsu - ciężarka który pogarszał tylko sytuację i
    powodował ból), i omal nie skazali na kolejne cierpienia gdybyśmy nie
    udali się do innych, tym razem prawdziwych lekarzy? Co zrobić, żeby
    nie pracował w służbie zdrowia ortopeda nie znających podstaw, takich
    jak prawidłowy odczyt zdjęcia RTG? Jak można wziąć coś za błąd RTG
    mając przed sobą cierpiące dziecko, nie należałoby w takim razie
    powtórzyć badania skoro jest wątpliwość? Czy można opierać się tylko
    na przekazie takiego małego dziecka czy powinno zrobić się
    kompleksowe badanie całej nogi aby zdiagnozować przyczynę? (ruchliwe
    dziecko nie mogło chodzić, więc nie powinni poprzestać jeśli pierwsze
    zdjęcie nic nie wykazało). Popełniono szereg rażących błędów, mam
    zamiar coś z tym zrobić.

  • 2. Data: 2008-10-07 16:07:37
    Temat: Re: jak ukarać pseudo-lekarza?
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    Nasz 2-letni synek złamał nogę. Strasznie płakał z bólu i nie mógł
    oczywiście chodzić.
    -------

    A tak z ciekawości. Kto i jak sprawował opiekę nad dzieckiem, że doszło do
    złamania u 2-latka?

    Pozdro
    zenek

  • 3. Data: 2008-10-07 16:22:47
    Od: armar <a...@p...fm>

    zenek pisze:

> [...]
    > oczywiście chodzić.
    >
    > Kto i jak sprawował opiekę nad dzieckiem, że doszło

    I takiej samej odpowiedzi można się spodziewać
    u lekarzy z Okręgowej Izby Lekarskiej. Niestety. :(
    Wredni rodzice, którzy specjalnie złamali dziecku nogę,
    by dokuczyć lekarzowi, bo przecież wszyscy lekarze wiedzą,
    że u dwulatków nie występują złamania kości.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 4. Data: 2008-10-07 16:52:48
    Od: j...@g...com

    On 7 Paź, 18:22, armar <a...@p...fm> wrote:

    > I takiej samej odpowiedzi można się spodziewać
    > u lekarzy z Okręgowej Izby Lekarskiej. Niestety. :(

    a co ma przyczyna złamania do niefachowości lekarza?

  • 5. Data: 2008-10-07 16:54:54
    Od: j...@g...com

    On 7 Paź, 18:07, "zenek" <z...@z...zz> wrote:

    > A tak z ciekawości. Kto i jak  sprawował opiekę nad dzieckiem, że doszło do
    > złamania u 2-latka?

    Po pierwsze darowałbyś sobie takie uwagi, po drugie przyjmij do
    wiadomości, że kości nie łamie się 10 minut a w ułamek sekundy.
    Dziecko nawet nie upadło, źle stąpnęło a przyczyn dlaczego z tak
    błahego powodu pęka kość będziemy dociekać później ale to nie temat
    tego postu.

  • 6. Data: 2008-10-07 17:15:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    c.googlegroups.com
    j...@g...com <j...@g...com> pisze:

> [...]
    > Dziecko nawet nie upadło, źle stąpnęło a przyczyn dlaczego z tak
    > błahego powodu pęka kość będziemy dociekać później ale to nie temat
    Trudno wprawdzie zenka uznać za sensownego czy wartościowego dyskutanta,
    pisze zazwyczaj bez podawania źródeł, podstaw prawnych itp. co mu tam się
    uroi, ale tu przypadkiem dotknął ważnego aspektu.
    Podnosisz bowiem kwestię jak ukarać lekarzy, pomijasz zaś zupełnie jak
    ukarać winnych urazu. Winnych zaniedbania odpowiedniej opieki.
    Przemyśl to.

    Natomiast co do odpowiedzialności lekarzy którzy, jak zeznajesz, popełnili
    ewidentne błędy w sztuce - jakimi dowodami dysponujesz?
    Bo walka z klanem konowałów to ciężka sprawa.
    Chyba, że zadowoli cię opisanie ich na jakichś portalikach typu
    www.znanylekarz.pl, http://www.sppnn.org.pl/ czy podobnych.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-10-07 17:21:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gcg5fv$b30$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > www.znanylekarz.pl
    Poprawiam, przecinek mi się dopiął do adresu.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-10-07 17:37:36
    Od: j...@g...com

    On 7 Paź, 19:15, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Podnosisz bowiem kwestię jak ukarać lekarzy, pomijasz zaś zupełnie jak
    > ukarać winnych urazu. Winnych zaniedbania odpowiedniej opieki.
    > Przemyśl to.

    Żałuję teraz, że w ogóle tutaj napisałem. Spodziewałem się pomocy a
    dobijacie nas idiotycznymi uwagami. Może nie macie po prostu dzieci i
    pojęcia mnie macie, że 2-letnie dziecko jest tak dynamiczne i
    ruchliwe, że podobny uraz może stać się w każdej sytuacji choćbyś stał
    przy nim 24h.

  • 9. Data: 2008-10-07 17:53:46
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "armar" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > by dokuczyć lekarzowi, bo przecież wszyscy lekarze wiedzą,
    > że u dwulatków nie występują złamania kości.

    Jakieś herezje piszesz. Jeśli konował źle się zachował to trzeba złożyć
    skargę- prośbę o wyjaśnienie:
    1. w miejscu pracy
    2. w Izbie Lekarskiej
    3. pozew w sądzie.

    I należy się spodziewać, że w którymś z tych miejsc zapytają się o jakość
    opieki nad dzieckiem, o ew. dowody na przemoc w rodzinie itp.

    Pozdro
    zenek

  • 10. Data: 2008-10-07 18:01:59
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Trudno wprawdzie zenka uznać za sensownego czy wartościowego dyskutanta,
    > pisze zazwyczaj bez podawania źródeł, podstaw prawnych itp. co mu tam się
    > uroi,

    Zalega Ci jeden z moich ostatnich postów :) I dobrze , może kiedyś
    docenisz uczciwość jako wartość samą w sobie i nie będziesz nakłaniał innych
    do łamania prawa.

    Pozdro
    zenek