  • 1. Data: 2003-05-01 01:26:50
    Temat: Warta - regres od sprawcy wypadku
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,

    Jezeli TU Warta wyplacilo odszkodowanie z ubezbieczenia AUTOCASCO wlascicielowi
    pojazdu uszkodzonemu w wypadku z mojej winy, to czy ma prawo wystapic do mnie z
    roszczeniem regresowym, powolujac sie na art. 33 rozporzadzenia w sprawie OC
    posiadaczy pojazdow mechanicznych(Dz. U. Nr 96 poz. 475), ktory brzmi:

    "33. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje uprawnienie dochodzenia od kierującego
    pojazdem zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC odszkodowania, jeżeli
    kierujący:(..)" ?

    [Dalej w tym artykule wymienionych jest 5 punktow, z ktorych 3-ci(brak
    uprawnien) niestety mial co do mnie zastosowanie w dniu wypadku].

    Zaznaczam jeszcze raz, ze szkoda byla pokryta z umowy ubezpieczenia AC a nie OC.

    Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi,
    Edward

  • 2. Data: 2003-05-01 11:18:10
    Temat: Re: Warta - regres od sprawcy wypadku
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    > uprawnien) niestety mial co do mnie zastosowanie w dniu wypadku].
    >

    > Zaznaczam jeszcze raz, ze szkoda byla pokryta z umowy ubezpieczenia AC a

    Moze tak moze nie. Akurat z tego artykulu na pewno nie, a czy sa inne to nie
    wiem. Po co cytujesz artykul ktory wogole nie odtyczy tej sprawy ? AC i OC
    to dwa rozne ubezopieczenia.

    Fantom

  • 3. Data: 2003-05-01 16:42:01
    Od: n...@p...onet.pl

    > Moze tak moze nie. Akurat z tego artykulu na pewno nie, a czy sa inne to nie
    > wiem. Po co cytujesz artykul ktory wogole nie odtyczy tej sprawy ? AC i OC
    > to dwa rozne ubezopieczenia.

    Cytuje ten artykul, gdyz powolujac sie na niego Warta wystapila do mnie o zwrot
    wyplaconego odszkodowania(ktorego zreszta polowe juz splacilem w ratach).
    Obecnie toczy sie w zwiazku z tym sprawa w sadzie przeciwko mnie.

    Edward