  • 41. Data: 2008-08-17 20:40:33
    Temat: Re: jak uciszyc AUTOALARM ???
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 00:31:01 +0200, siliana napisał(a):

    > jesli ja - osoba fizyczna - zniszcze czyjs samochod - to widze w tym
    > bezprawie. natomiast uwazam, ze policja/straz miejska powinny skutecznie
    > zawalczyc z tym problemem, notabene nagminnym. to tak, jakby sasiadowi
    > nademna pekla rura, laloby sie, a czekalabym do zakonczenia dlugiego
    > weekendu.

    moim zdaniem powinni odholować na parking policyjny i tam niech stróżowi
    wyje, a właścicielowi grzywne z art. 51 kw

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 42. Data: 2008-08-17 20:48:02
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 01:54:33 +0200, Arek napisał(a):

    > Nie, jeżeli działasz w obronie jakiegoś dobra.

    Obawiam się, że art. 26 kk nie ma w tym przypadku zastosowania.

    http://www.kodeks-karny.pl/

  • 43. Data: 2008-08-17 20:50:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 12:36:17 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Coś mi się przypomina, że kiedyś były przepisy, wg których alarm
    > musiał się wyłączyć po 3 minutach. Jeśli nadal istniałby czynnik
    > go wywołujący, to oczywiście włączyłby się kolejny raz, i
    > kolejny, itd. W przypadku fałszywych alarmów miałoby to sens. Jak
    > w tym przypadku.

    Ciekawe.
    Może jest tu jakiś instalator czy ktoś zna instalatora lub producenta
    auto-alarmów, którzy może to potwierdzić lub zaprzeczyć ?
    Jesli rzeczywiście tak jest, to producenci powinni o tym wiedzieć.

  • 44. Data: 2008-08-18 07:56:41
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > moim zdaniem powinni odholować na parking policyjny i tam niech stróżowi
    > wyje, a właścicielowi grzywne z art. 51 kw

    Art. 51 raczej nie ma tu zastosowania, bo wadliwe działanie alarmu nie
    ma charakteru wybryku w sytuacji, gdy właściciel nie jest świadomy
    zaistniałej sytuacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 45. Data: 2008-08-19 00:49:12
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Sebcio <s...@n...com> wrote in news:g8b9vp$nvd$1@pippin.nask.net.pl:

    > Art. 51 raczej nie ma tu zastosowania, bo wadliwe dzialanie alarmu
    > nie ma charakteru wybryku w sytuacji, gdy wlasciciel nie jest swiadomy
    > zaistnialej sytuacji.

    czy niskie IQ moze byc argumentem prawnym (w sensie usprawiedliwienia)?

    to tak jakby sie usprawiedliwiac nieznajomoscia prawa w sytuacji jego lamania

    --
    Y?

  • 46. Data: 2008-08-19 07:00:14
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Yyy pisze:

    > czy niskie IQ moze byc argumentem prawnym (w sensie usprawiedliwienia)?

    Nie widzę związku.

    > to tak jakby sie usprawiedliwiac nieznajomoscia prawa w sytuacji jego lamania

    Tu też nie widzę związku. Czy jeśli podczas Twojego urlopu pęknie rura
    i zaleje sąsiada, oznacza to że jesteś winny ? Będziesz musiał
    zrekompensować straty sąsiadowi, ale nie ma w tym Twojej winy.

    Tutaj też nie ma winy zakłócania spokoju (art.1 § 2 KW), więc nie ma
    odpowiedzialności z art. 51 KW. Ot, walnął piorun, coś się w elektronice
    autoalarmu popieprzyło i ten zaczął wyć ku trosce mieszkańców.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 47. Data: 2008-09-18 06:39:32
    Od: "Emeryt" <o...@w...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    NIC NIE ZROBISZ TO AUTO OBECNEGO KOMUCHA I SB
    Polak maly

  • 48. Data: 2008-09-18 06:45:26
    Od: "Emeryt" <o...@w...pl>

    > Użytkownik Yyy napisał:
    > [..]
    > [..]
    >
    > Myślę, że wybicie szyby, otwarcie maski i odcięcie kabelków wyjącej syreny
    > byłoby w pełni usprawiedliwionym sposobem obrony dobra jakim jest spokój i
    > cisza (poziom hałasu).
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Za wrogie dzialanie na szkode Panstwa, zniszczenie mienia o znacznej
    wartosci, rozboj przy uzyciu niebezpiecznych narzedzi, i posiadanie.
    Wyrok i odsiadka pewna. Niewolnicy nic nie maja do powiedzenia.
    Polak maly