  • 1. Data: 2008-08-16 15:37:16
    Temat: Prawo spadkowe.
    Od: "Ryszard" <r...@b...adresu.pl>

    Mój ojciec opuscił nasz dom 20 lat temu. Nie utrzymuje ze mną żadnego
    kontaktu. Podobno mieszka na drugim końcu Polski.
    Od kiedy liczy się okres 6-ciu miesięcy w czasie którego można zdecydować o
    odrzuceniu lub przyjęciu spadku, czy od daty śmierci czy od daty kiedy
    dowiedziałem się o śmierci. Obawiam się, że o śmierci ojca mogę nie
    wiedzieć. Czy oświadczenie o odrzuceniu spadku mogę złożyć za życia ojca?
    Proszę o radę co zrobić.

  • 2. Data: 2008-08-17 08:05:06
    Temat: Re: Prawo spadkowe.
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > dowiedziałem się o śmierci. Obawiam się, że o śmierci ojca mogę nie
    > wiedzieć. Czy oświadczenie o odrzuceniu spadku mogę złożyć za życia ojca?
    > Proszę o radę co zrobić.

    Zdecydowanie odnaleść ojca i spisać z nim u notariusza umowę o zrzeczeniu
    spadku. Bo samo odrzucenie spadku po śmierci często nic nie daje (przechodzi
    na dzieci).

  • 3. Data: 2008-08-17 18:54:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    William pisze:

    > Zdecydowanie odnaleść ojca i spisać z nim u notariusza umowę o
    > zrzeczeniu spadku. Bo samo odrzucenie spadku po śmierci często nic nie
    > daje (przechodzi na dzieci).

    A przy zrzeczeniu spadku nie przechodzi na dzieci ? Litości.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 4. Data: 2008-08-18 19:02:29
    Od: "Ryszard" <r...@b...adresu.pl>

    > Zdecydowanie odnaleść ojca i spisać z nim u notariusza umowę o zrzeczeniu
    > spadku. Bo samo odrzucenie spadku po śmierci często nic nie daje
    > (przechodzi na dzieci).
    Rada dobra tylko że to niewykonalne. Nie wiem czy ojciec żyje, czy przebywa
    w kraju a jeżeli tak to nie wiem gdzie. Poza tym jeżeli przez tyle lat nie
    nawiązał ze mną kontaktu to nie mam zamiaru go poszukiwać.

  • 5. Data: 2008-08-20 14:58:24
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>