  • 1. Data: 2008-08-15 19:12:52
    Temat: Segregacja śmieci
    Od: Sioux <f...@g...com>

    Witam.
    Zakładam,że lokalna władza (uchwałą) może mnie zmusić do obowiązkowej segregacji
    śmieci.
    Oczywiście potem będą mnie szantażować grzywną,jak nie podpiszę stosownej umowy z
    firmą oczyszczania.

    Pytanie 1:
    Skoro _umowa_, to chyba nie narzucenie woli przedsiębiorstwa klientowi pod groźbą
    kary?
    A jak nie chcę się z nimi umawiać na ich warunkach, to co?

    Pytanie 2:
    Mam 1 kubeł na śmieci 120l.Przed domem ogródek 4x2m z kwiatkami etc.
    Nie wyobrażam sobie baterii kubłów (min. 60 l każdy) w ogródku, a tuż obok u sąsiadów
    po prawej i po
    lewej tego samego.
    Mieszkam w zabudowie szeregowej.Czy można firmie śmieciowej zaproponować postawienie
    np. 50 m dalej
    tych wielkich kolorowych baniaków?
    Pozdr.

  • 2. Data: 2008-08-15 19:14:12
    Temat: Re: Segregacja śmieci
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sioux" <f...@g...com> napisał

    > Skoro _umowa_, to chyba nie narzucenie woli przedsiębiorstwa
    > klientowi pod groźbą kary?
    > A jak nie chcę się z nimi umawiać na ich warunkach, to co?

    Masz obowiązek zawarcia umowy. Partnera do tej umowy i jej warunki
    możesz sobie wybrać, oczywiście o ile tam u ciebie są takie
    możliwości.
    Np. u mnie są dwie takie firmy więc jakiś wybór mam.

    > Mam 1 kubeł na śmieci 120l.Przed domem ogródek 4x2m z kwiatkami etc.
    > Nie wyobrażam sobie baterii kubłów (min. 60 l każdy) w ogródku,
    > a tuż obok u sąsiadów po prawej i po lewej tego samego.

    Czasem firma oferuje odbiór śmieci sortowanych lub niesortowanych
    i wtedy możesz wybrać ile kubłów będziesz używał, ale różnica
    w opłatach bywa bardzo duża.

    > Mieszkam w zabudowie szeregowej.Czy można firmie śmieciowej
    > zaproponować postawienie np. 50 m dalej tych wielkich kolorowych
    > baniaków?

    Proponować można.

  • 3. Data: 2008-08-15 19:29:19
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sioux" <

> [...]
    > groźbą kary?
    > A jak nie chcę się z nimi umawiać na ich warunkach, to co?

    jasne że możesz, wazne żeby oni też chcieli

> [...]
    > Mieszkam w zabudowie szeregowej.Czy można firmie śmieciowej zaproponować
    > postawienie np. 50 m dalej tych wielkich kolorowych baniaków?

    "baniaki" są na surowce wtórne, a sortowanie śmieci to nie tylko oddzielanie
    makulatury i butelek.
    jak będziesz wynosił do baniaków surowce, oddzielał odpadu organiczne ( np
    popół z pieca) , osobno zbierał
    odpady tzw mokre ( odpadki żywności, chwasty z ogródka itp) z któych
    nowoczesne wysypisko będzie produkować biogaz
    a pośrednio energię generalnie będziesz płacił mniej niż dziś wywalając
    wszystko jak leci do jednego kubła.

    macso

  • 4. Data: 2008-08-15 20:55:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Witam.
    > Zakładam,że lokalna władza (uchwałą) może mnie zmusić do obowiązkowej segregacji
    śmieci.

    Jeśli zmuszają Cię do segregacji śmieci (szkło, plastik, papier, metal) to niech te
    śmieci gratis od Ciebie odbierają (poza immymi śmieciami). Z tego co wiem to firmy
    recyklingowe całkiem nieźle żyją z w/w towarów które zwykle gratis odbierają od
    klientów. Innej opcji nie ma!!!

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-08-15 22:44:45
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*"

> [...]
    > co wiem to firmy recyklingowe całkiem nieźle żyją z w/w towarów które
    > zwykle gratis odbierają od klientów. Innej opcji nie ma!!!

    to źle wiesz
    a poza tym, firmy recyklingwe zajmujące się sortowaniem nie zajmują się
    odbieraniem śmieci
    ( nie mówię tu o Remondisie, który udaje że robi i to i to)

    macso

  • 6. Data: 2008-08-16 08:24:52
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > to źle wiesz

    Dobrze wiem, a jak gmina jakaś ubiła marny interes to problem gminy jest.
    U mnie z kontenerów przy blokach jak również z prywatnych worków segregowane śmieci
    odbierane są przez firmę X bezpłatnie.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-08-16 09:09:49
    Od: Sioux <f...@g...com>

    > Czasem firma oferuje odbiór śmieci sortowanych lub niesortowanych
    > i wtedy możesz wybrać ile kubłów będziesz używał, ale różnica
    > w opłatach bywa bardzo duża.
    Jakoś nie bardzo. Sąsiadom podobno "wcisnęli" dodatkowy kubeł i tyle.Żadnych zniżek w
    opłatach.
    Sioux

  • 8. Data: 2008-08-16 09:20:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    *piotr'ek* napisał(a) :

    > Dobrze wiem, a jak gmina jakaś ubiła marny interes to problem gminy jest.
    > U mnie z kontenerów przy blokach jak również z prywatnych worków segregowane śmieci
    odbierane są przez firmę X bezpłatnie.

    I tak powinno być. Ostatnio na regionalnej trójmiejskiej grupie
    była o tym dyskusja. Gdzie jeden z piszących napisał:

    "Wszystkie pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów są własnością
    Zakładu
    Utylizacyjnego w Gdańsku (zwyczajowo nazywanego Szadółkami).
    Zarówno te
    oznakowane logiem ZUT jak i PRSP.
    ZUT samodzielnie je rozstawia "po mieście" i obsługuje, nie
    pobierając za to
    od mieszkańców i nie mieszkańców dzielnic, osiedli itp. żadnych
    dodatkowych
    opłat.
    Dowód? Proszę bardzo: 0 800 47 00 57. Numer infolinii, gdzie Bardzo
    Sympatyczna Pani może te informacje potwierdzić. "

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 9. Data: 2008-08-16 09:28:51
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > pobierając za to
    > od mieszkańców i nie mieszkańców dzielnic, osiedli itp. żadnych

    Gwoli ścisłości to tona szklanej stłuczki bezbarwnej kosztuje 100 zł. I to oddający
    ją dostaje kase, a nie płaci za jej oddanie w przeciwieństwie do innych śmieci za
    których oddanie na wysypisko trzeba zapłacić.

    *piotr'ek*

  • 10. Data: 2008-08-16 09:38:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Sie, 10:24, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > Dobrze wiem, a jak gmina jakaś ubiła marny interes to problem gminy jest.
    > U mnie z kontenerów przy blokach jak również z prywatnych worków segregowane śmieci
    odbierane są przez firmę X bezpłatnie.

    u mnie na wsi (umowa z PUK Zywiec) tez wywoz segregowanych odpadow
    jest bezplatny - pakuje sie w kolorowe worki i raz (moze 2x, nie
    pamietam) zabieraja, zostawiajac gratis worki na wymiane... kiedys
    jeszcze gmina urzadzila konkust na najwieksza ilosc oddanych
    segregowanych odpadow ;)

    w krakowie mam postawione kubly na segregowane odpady-kto za to placi
    to nie wiem - ja rachunku nie dostaje :)

    WS