  • 1. Data: 2006-03-28 11:17:59
    Temat: jak to jest z umową zleceniem
    Od: "piwosz_007" <p...@w...pl>

    Dowiedziałem się ostatnio, że:

    1.) "umowa zlecenie jest umową starannego wykonania; zleceniodawca płaci
    umówione wynagrodzenie niezależnie od czasu wykonania umówionej pracy"

    2.) "przy umowie zleceniu nie ma podporządkowania zleceniodawcy, to znaczy
    że zleceniobiorca nie wykonuje pracy pod kierownictwem zlecającego"

    Pracuję na umowę zlecenie codziennie od 8:00 do 16:00- czyli według punktu
    1.) mogę równie dobrze pracować np 4 godz dziennie za te same pieniądzę
    jeśli umowa nie stanowi inaczej (a w moim przypadku nie ma w umowie ani
    słowa o czasie pracy), dobrze to rozumiem?? czy znajdę gdzieś jakiś
    konkretny przepis który tę kwestję reguluje?
    Co do punktu drugiego- w firmie mam nademną kierownika- czy według 2.) jeśli
    mi każe coś zrobić to mogę mu powiedzieć "wal się zrobie to po swojemu"?? i
    znowu czy jest jakiś przepis na który mogę się powołać??

    czekam na sugestie, z góry wielkie dzięki
    --

    *** pozdr ***
    piwosz_007

  • 2. Data: 2006-03-28 11:27:49
    Temat: Re: jak to jest z umową zleceniem
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu piwosz_007 porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > mi każe coś zrobić to mogę mu powiedzieć "wal się zrobie to po swojemu"?? i
    > znowu czy jest jakiś przepis na który mogę się powołać??
    Wykonujac umowe-zlecenie jestes rozliczany z tego co zrobiles-
    pracujesz w dowolnych godzinach i sam decydujesz jak to zrobisz, wazne
    zeby efekt koncowy byl odpowiedni. Zatem teoretycznie mozesz pracowac
    4godz zamiast 8 i powiedziec kierownikowi zeby spadal.
    Jesli masz z gory wyznaczone godziny pracy i wykonujesz swoja czynnosc
    pod czyims nadzorem, to de facto nie wykonujesz zlecenia a wykonujesz
    prace, zatem mozesz wystapic do PIP o kontrole a do Sadu Pracy o
    ustanowienie stosunku pracy. Wiec ihmo lepiej uzyc tego argumentu.
    Tylko wez pod uwge fakt ze pracodawca nie zatrudnil Cie na
    umowe-zlecenie bez powodu... moze jestes studentem za ktorego nie musi
    placic skladek (na umowie o prace by musial). Niestety w Polsce jest to
    dosc czesty przypadek ze pracownik nie ma umowy o prace a umowe-zlecenie
    (oszczednosci na skladkach, brak urlopu, zdrowotnego, latwosc
    rozwiazania wspolpracy itp)
    W kazdym badz razie musisz liczyc sie z tym ze reakcja szefa na takie
    zachowanie moze byc zakonczenie wspolpracy.
    Wiecej w archiwum i na pl.praca.dyskusje
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-03-28 12:00:55
    Temat: Re: jak to jest z umowa zleceniem
    Od: "piwosz_007" <j...@c...org.pl>

> [...]
    > zachowanie moze byc zakonczenie wspolpracy.
    > Wiecej w archiwum i na pl.praca.dyskusje

    To i tak gówniana praca wiec co mi zalezy;)
    A moge sie powolac na jakis konkretny artykul czy jakies rozporzadzenie
    I moze orientujesz sie na jakie ewentualne kary narazony jest
    zleceniodawca??

    ***pozdr***
    piwosz_007

  • 4. Data: 2006-03-28 17:05:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    piwosz_007 [###p...@w...pl.###] napisał:

    Z tego co napisałeś, to Ty masz umowę o pracę zatytułowaną
    "umowa-zlecenie".

  • 5. Data: 2006-03-28 21:13:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Mar 2006 13:27:49 +0200, badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:

    >Wykonujac umowe-zlecenie jestes rozliczany z tego co zrobiles-
    >pracujesz w dowolnych godzinach i sam decydujesz jak to zrobisz, wazne
    >zeby efekt koncowy byl odpowiedni.
    To co napisales to chyba bardziej umowa o dzielo.
    Umowa zlecenie rozlicza nie to co zrobiles tylko to co robiles.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl