  • 1. Data: 2005-06-24 14:38:26
    Temat: jak sprawdzic czyje jest konto w banku?
    Od: "poczatkujacy allegrowicz" <p...@a...ro>

    Zostałem wyrolowany na Allegro.
    Wpłaciłem pieniądze na konto w Eurobanku, czy istnieją jakieś możliwości
    sprawdzenia czyje to jest konto?

  • 2. Data: 2005-06-24 14:48:56
    Temat: Re: jak sprawdzic czyje jest konto w banku?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    poczatkujacy allegrowicz wrote:
    > Zostałem wyrolowany na Allegro.
    > Wpłaciłem pieniądze na konto w Eurobanku, czy istnieją jakieś możliwości
    > sprawdzenia czyje to jest konto?

    Nie z twojego poziomu.
    Zgłoś sprawę na policję, oni sobie znajdą czyje to konto.

  • 3. Data: 2005-06-24 15:50:24
    Od: "angel" <a...@p...wp.pl>

    chyba ze masz znajomego w tym banku i zlamie tajemnice bankowa
    dla ciebie ;)

    najlepiej zrobic to przez policje

    PMT

  • 4. Data: 2005-06-25 12:43:19
    Od: "Tomy" <t...@p...fm>

    Użytkownik "poczatkujacy allegrowicz" <p...@a...ro> napisał w wiadomości
    > Zostałem wyrolowany na Allegro.
    > Wpłaciłem pieniądze na konto w Eurobanku, czy istnieją jakieś możliwości
    > sprawdzenia czyje to jest konto?
    Pewnie, ze jest taka możliowść (przepisy z Ustawy o Policji):
    Jeżeli jest to konieczne dla skutecznego zapobieżenia przestępstwom
    określonym w art. 19 ust. 1 lub ich wykrycia albo ustalenia sprawców i
    uzyskania dowodów, Policja może korzystać z informacji dotyczących umów
    ubezpieczenia (...), a także przetwarzanych przez banki informacji
    stanowiących tajemnicę bankową.
    No ale to oczywiscie wymaga zgłoszenia tego faktu. Ponadto są jeszcze
    odpwoiednie przepisy Kodeksu Postępowania Karnego regulujące tą kwestię.
    Tomy

  • 5. Data: 2005-06-25 14:52:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poczatkujacy allegrowicz wrote:
    > Zostałem wyrolowany na Allegro.
    > Wpłaciłem pieniądze na konto w Eurobanku, czy istnieją jakieś możliwości
    > sprawdzenia czyje to jest konto?

    Zawsze możesz spróbować wpłacić parę złotych na to konto w "okienku"
    tego banku podając się za właściciela (tylko nie próbuj fałszować jego
    podpisu - najlepszy będzie jakiś nieczytelny gryzmoł). Na kwitku reguły
    bywa minimum imię i nazwisko.

    Tylko:
    1) wiele to nie da
    2) coś trzeba wpłacić - kolejna strata
    3) nie wiem, czy nie dało by się wygrzebać na to jakiegoś paragrafu

    Lepiej zwyczajnie zawiadomić policję - oni mają możliwość uzyskania
    danych posiadacza konta.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-06-27 22:24:04
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d9h6go$qmf$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie z twojego poziomu.
    > Zgłoś sprawę na policję, oni sobie znajdą czyje to konto.

    Bzdura, jesynie z poziomu Prokuratury i to po ucyleniuprzez Sąd okręgowy
    tajemnicy bankowej (art. 105 prawa bankowego)

    --
    Niesprawiedliwości znoś cierpliwie..... ale do czasu !

    Pozdrawiam: Sonn

  • 7. Data: 2005-06-28 03:34:50
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sonn napisał(a):
    > Bzdura, jesynie z poziomu Prokuratury i to po ucyleniuprzez Sąd okręgowy
    > tajemnicy bankowej (art. 105 prawa bankowego)

    wymóg uchylenia przez sąd tajemnicy bankowej wynika z...?

    KG

  • 8. Data: 2005-06-29 07:46:33
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    kam napisał(a):

    > wymóg uchylenia przez sąd tajemnicy bankowej wynika z...?
    >
    > KG
    Jak wskazał Ci przedpiśca - Ustawa Prawo Bankowe. Z własnego
    doświadczenia wiem (pracowałem w Centrali banku), że wyciągnięcie przez
    prokuraturę jakiś informacji z banku graniczy z cudem.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-06-29 07:53:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech Skorupski napisał(a):

    > Jak wskazał Ci przedpiśca - Ustawa Prawo Bankowe. Z własnego
    > doświadczenia wiem (pracowałem w Centrali banku), że wyciągnięcie przez
    > prokuraturę jakiś informacji z banku graniczy z cudem.

    Przedpiśca niczego nie wskazał. Z art. 105 prawa bankowego nie wynika by
    sąd okręgowy uchylał jakiekolwiek tajemnice w przypadku żądania sądu czy
    prokuratora. Jeśli zachodzi jedna z sytuacji wymienionych w art. 105
    bank nie dyskutuje tylko przekazuje informacje sądowi lub prokuratorowi.
    Postanowienie SO jest potrzebne tylko zgodnie z art. 106b i 106c.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 10. Data: 2005-06-29 08:42:15
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

> [...]
    > bank nie dyskutuje tylko przekazuje informacje sądowi lub prokuratorowi.
    > Postanowienie SO jest potrzebne tylko zgodnie z art. 106b i 106c.

    Zgadzam się z Tobą co do przepisów. Jednak banki stosują taktykę by
    ujawniać najmniej informacji jak tylko można. W przypadku sprawy wokół
    której kręci się ten wątek, bank nie będzie robił problemów. Mała
    sprawa, prokurator dostanie wszystko co mu potrzebne. W przypadku spraw
    o większym kalibrze, w zależności od interesu banku, bank będzie
    udostępniał tylko minimum żądanych informacji. Sposobów na nieudzielenie
    informacji jest wiele. Bank może się podeprzeć opiniami swoich
    prawników, że to czego żąda prokurator kwalifikuje się do 106a, b lub c
    a nie 105. Poza tym prokurator nie może wejść do banku i sobie danych
    wziąć - co daje bankowi możliwość filtrowania udostępnianych danych.

    Jednak w sprawie tak małej jak wspomniana bank raczej udostępni wszystko
    co ma.