  • 1. Data: 2005-06-24 14:21:39
    Temat: PITy ....Pilna sprawa!!!!
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    witam
    jestem tu nowa :)
    mam taką sprawę - pracowałam w firmie w 2004 roku,
    na podstawie oświadczenia - nie było podpisanej żadnej umowy
    rozliczając się z US za 2004 wskazałam, że ta firma mi nie przysłała PITa,
    a ja podałam US, że dostałam od nich kasę, podałam jaka firma
    i że mi nie przysłali PITa - bo chciałam być fair

    ale teraz US ściaga ta firmę,
    firma ścigała mnie, że chcę od nich wyłudzić kasę itd
    a teraz firma ta prosi mnie o to, żebym anulowała skargę na nich, że nie
    przysłali PITa
    bo oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej i że jeśli tego nie zrobię, to
    US będzie mnie ściagał, że będę musiała jakieś kary płacić
    bo dlaczego tą firmę wskazałam, że nie przysłała PITa, skoro nie było umowy

    mam pytania:
    czy oświadczenie ma jakąś moc prawną ???
    co mam zrobić - anulować ta skargę ???
    co mi doradzicie???

    za wszelkie info dzięki

  • 2. Data: 2005-06-24 14:47:51
    Temat: Re: PITy ....Pilna sprawa!!!!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kazia wrote:
> [...]
    >
    > mam pytania:
    > czy oświadczenie ma jakąś moc prawną ???

    he he, aleś firmie narozrabiała.
    Co to jest to oświadczenie, o którym piszesz, bo nie mam pojęcia o co tu
    chodzi.
    A jak ci płacili? gotówką do ręki?
    Otóż sprawa wygląda tak.
    Wygląda mi na to, że w firmie pracowałaś na czarno. Nikt nigdzie żadnych
    podatków i ubezpieczenia za ciebie nie płacił.
    A ty nagłe donosisz do US, że pracowałaś. No to US dobrał się do firmy,
    zaraz się też do nich dobierze ZUS i ktoś pójdzie przy okazji z torbami
    o ile nie siedzieć. Nauczka dla firmy na przyszłość. nie zatrudniać na
    czarno.
    No i firma w popłochu robi wszystko abyś się z tego wycofała próbując
    nawet sugerować, że coś chcesz wyłudzić.

    napisz więcej jak to było z tą pracą, to zobaczymy co dalej.

  • 3. Data: 2005-06-24 14:54:20
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    :(
    oswiadczenie zawierało pieczątkę firmy, adres i jej dane, oraz info, że
    firma X zobowiązuje się do wypłacenia nalezności
    za wykonaną usługę, podana była stawka brutto i że płatność nastąpi
    przelewem, było tam jeszcze wspomniane o zobowiązaniu
    jakiego pracownik się podejmuje, podpisy osoby mojej i pracodawcy, oraz moje
    imię i nazwisko, adres zameldowania i numer konta w banku oraz bank

    zapłacili mi przelewem, na konto

    chciałam umowy- nie dali
    dali tylko oświadczenie -więc wzięłam

  • 4. Data: 2005-06-24 15:08:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kazia wrote:
> [...]
    > jakiego pracownik się podejmuje, podpisy osoby mojej i pracodawcy, oraz moje
    > imię i nazwisko, adres zameldowania i numer konta w banku oraz bank

    aha,
    no to już lepiej, bo masz potwierdzenie, że firma ci coś obiecała, i że
    to zrobiłaś bo ci zapłaciła.
    pytanie dodatkowe
    Czy to było jednorazowe, czy trwało ileś miesięcy i dostałaś kilka wypłat.

    W każdym razie obowiązkiem firmy było wystawić pit, a twoim obowiązkiem
    się rozliczyć?

    Dzwoniłaś, pisałaś wcześniej do firmy, że jeszcze ci pit nie wysłali?

    Może po prostu o tobie zapomnieli, bo mają burdel w dokumentach, a ty
    się im po prostu grzecznie nie przypomniałaś, a treaz im się US dobierze
    do tyłka. Kontrolę mają jak w banku.

    Pilnuj tego oświadczenia jak oka w głowie, żeby ci przypadkiem nie zniknęło.
    To oświadczenie wygląda mi na normalną umowę zlecenie, a firma bajki
    opowiada, że nie ma mocy prawnej.

    Po prostu teraz robią wszystko, żeby się z tego wywinąć.

    Wycofanie twojego pisma z US spowoduje, że tylko sobie narobisz kłopotów.
    Bo US dopiero zacznie się interesować o co chodzi, a firmie na pewno nie
    odpuszczą.
    I tak. jak się wycofasz, to firma może wpaść na pomysł, że przez twoje
    "fałszywe" doniesienie poniosła straty i zażąda odszkodowania

    Jak US dojdzie, że się wycofałaś, a jednak była to prawda, to cię złupią
    75% podatkiem od dochodów nieujawnionych.

    W tej chwili jak już wdepłaś to pozostało ci brnąć dalej chroniąc własny
    tyłek i niezastanawiając się ile na tym straci firma.

  • 5. Data: 2005-06-24 15:16:21
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    to było jednorazowe

    dzoniłam o pita w lutym 2005 - to mi powiedzieli, że pit będzie zbiorczy na
    jedną osobę
    zastanowiło mnie to, ale skoro mi pita nie przysłali do 28.02.2005
    to podałam info do US, że dostałam kasę od tej firmy i że firma ta nie
    wystawiła pita
    myslałam, że wystawią pita, bo to oświadczenie to dla mnie to było jak forma
    umowy

    nazwane to było jako oświadczenie

    jeśli chodzi o US, to już 3 pisma mi przysłali odnośnie tej sprawy, że
    sprawa jets w toku i się nią zajmują
    a gadałam z babką z tej firmy, to powiedziała, że firma już załatwiła sprawę
    z US
    i że teraz powinnam wycofać skargę, bo inaczej to mnie do odpowiedzialności
    wezmą
    i że będę musiała jechać do US z tego maista, gdzie firma się mieści i kare
    będę musiała zapłacić jeszcze

    mam dowody
    oświadczenie oryginalne z pieczątka i podpisami
    i przelew na konto z kasą

    poza tym podobno ta usługa którą robiłam - ankiety
    podobno odpowiedzialna była inna osoba, ale żeby uwiarygodnić to
    oświadczenie
    to podali namiary firmy, że to firma zatrudnia i że ta firma będzie płacić
    za wykonanie zadania
    a za zadanie zapłaciła jakaś inna kobieta

    ja cały czas byłam przekonana, żeto ta firma organizuje te ankiety a to ktoś
    inny
    więc ta osoba, może zostać jeszcze poniesiona do odpwiedzilaności ?
    że zatrudnia na czarno ?

  • 6. Data: 2005-06-24 15:32:48
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    aha czy maile to też dowody ?

  • 7. Data: 2005-06-24 15:40:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kazia wrote:
    > to było jednorazowe

    czyli umowa zlecenie

    > dzoniłam o pita w lutym 2005 - to mi powiedzieli, że pit będzie zbiorczy na
    > jedną osobę

    co to jest pit zbiorczy na jedną osobę? Ktoś jakieś bzdury plecie.

    > zastanowiło mnie to, ale skoro mi pita nie przysłali do 28.02.2005
    > to podałam info do US, że dostałam kasę od tej firmy i że firma ta nie
    > wystawiła pita

    bo tak się robi. obowiązkiem firmy jest wystwaić pit-11/8b do końca lutego.

    > myslałam, że wystawią pita, bo to oświadczenie to dla mnie to było jak forma
    > umowy

    jak ci się chce to przepisz treść tego oświadczenia.
    dane o firmie i o sobie możesz pominąć.

    > nazwane to było jako oświadczenie

    jak jest nazwane nie ma znaczenia, ważne jaka jest treść.

    > jeśli chodzi o US, to już 3 pisma mi przysłali odnośnie tej sprawy, że
    > sprawa jets w toku i się nią zajmują
    czytaj : dokopią firmie

> [...]
    > z US
    > i że teraz powinnam wycofać skargę, bo inaczej to mnie do odpowiedzialności

    ty nie masz co wycofywać, pit nie dotarł do 28 lutego do zawiadomiłaś US.
    Ja widzę tylko jeden powód wycofania zawiadomienia US: jak pit by
    przeszedł do ciebie, bo np. poczta zawaliła.
    to informuejsz US, że pit właśnie dotarł.

    o jakiej odpowiedzialności oni mówią to nie mam zielonego pojęcia.

    > i że będę musiała jechać do US z tego maista, gdzie firma się mieści i kare
    > będę musiała zapłacić jeszcze

    no i co jeszcze nie wymyślą.

> [...]
    > za wykonanie zadania
    > a za zadanie zapłaciła jakaś inna kobieta

    czyli kombinowali jak mogli.
    to nie twój problem.

    > ja cały czas byłam przekonana, żeto ta firma organizuje te ankiety

    nie musisz znać szczegółów.

    > a to ktoś
    > inny
    > więc ta osoba, może zostać jeszcze poniesiona do odpwiedzilaności ?
    > że zatrudnia na czarno ?

    raczej US się mocno tym zainteresuje.
    ciezko się domyślić kto i z kim i jak się dogadywał, więc ciężko
    powiedzieć kto za to beknie. Ktoś na pewno.

    Ale ktoś firmie jest ciężkim idiotą, podpisuje dokumenty, płaci
    przelewem a potem nie wystawia do tego pit.
    To co miałaś zrobić? Nie wpisać tego na pit, a przy okazji kontroli
    firmy jak ktoś się zainteresuje tym przelewem zapłacić 75% podatku od
    nieujawnionych dochodów i mieć przez to kłopoty.
    Albo pracujesz na czarno, bierzesz kasę do ręki i śladu po tobie w
    firmie nie ma. Wtedy nikt ci niczego nie udowodni nawet jakby chcieli,
    albo pracujesz oficialnie i rozliczasz się oficjalnie.

  • 8. Data: 2005-06-24 15:41:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kazia wrote:
    > aha czy maile to też dowody ?

    takie same jak zeznania świadków.
    jak ktoś uzna, że są wiarygodne to mogą zostać uznane jako dowody.
    Chyba, że masz maile z podpisem cyfrowym nadawcy, wówczas nikt ci nie
    udowdni, że zmieniłaś treść.
    W każdym razie trzymaj, a przy okazji wydrukuj je też sobie.

  • 9. Data: 2005-06-24 16:33:01
    Od: "Kazia" <k...@w...pl>

    tak to mniej więcej wygląda:

    Miasto, data i rok
    Oświadczenie

    Firma X z siedzibą w Y, zarejestrowana w Sądzie Gospodarczym pod numerem
    KRS, zobowiązuje się do wypłacenia należności za wykonaną
    usługę-przeprowadzenie ankiet. Stawka należności wynosi W zł od każdej
    poprawnie wypełnionej ankiety. Płatność nastąpi w ciągu K dni roboczych od
    weryfikacji ankiet. Ankieter zostanie poinformowany telefonicznie lub
    mailowo o wypłacie wynagrodzenia.

    Ankieter.......zameldowany w .........posiadający rachunek bankowy w...... o
    numerze rachunku.....zobowizuje się terminowo i poprawnie przeprowadzić
    ankiety oraz terminowe przesłanie wypełnionych ankiet i jednej kopii
    oświadczenia na adres firmy.

    podpis kogoś z firmy podpis ankietera

  • 10. Data: 2005-06-24 16:57:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kazia wrote:
> [...]
    > numerze rachunku.....zobowizuje się terminowo i poprawnie przeprowadzić
    > ankiety oraz terminowe przesłanie wypełnionych ankiet i jednej kopii

    czysta umowa zlecenie (a nawet umowę o dzieło by się z tego dało
    zrobić). Ale ciebie to nie obchodzi.
    nic dodać nic ując.

    Powiedz firmie niech się idzie bujać.
    Mieli ci wystawić pit, dzwoniłaś do nich, więc teraz niech beknie w
    firmie ktoś kto niedopełnił obowiązków.
    Żadnego wycofywania czegokolwiek z US, bo w tym momencie sama
    poświadczysz nieprawdę, że takiej umowy nie było.