  • 1. Data: 2006-11-04 15:40:37
    Temat: jak postepowac z Intrum
    Od: "Przemek" <s...@n...2kl.pl>

    Do mojego znajomego zglosila sie firma Intrum (www.intrum.pl). Chca oni
    splaty wierzytelnosci w wysokosci 44 zł + 44 zl kosztów postepowania.

    Naleznosc ta pochodzi od firmy International Masters Publishers, tytulem nie
    zaplaconej oplaty za ksiazke.
    O sposobach dzialalnosci tego wydawnictwa, mozna poczytac np. tutaj
    http://masterplan.pl/samouczek/wzorcowe/

    Wystarczy wiedziec, ze firma ta byla objeta postepowaniem UOKiK i tenze
    uznał, że International Masters Publishers stosuje czyny nieuczciwej
    konkurencji, czyli - mówiąc wprost - naciąga klientów.

    Znajomy nie przypomina sobie w jaki sposob mogl nabyc ksiazke w tej firmie i
    za nia nie zaplacic. Teraz okazuje sie, ze firma ta sprzedala prawdopodobnie
    dlug firmie Intrum.

    Firma Intrum niepokoi mojego kolege, zadaniami splaty dlugu. Moje pytanie,
    co doradzic w tej sprawie ?

  • 2. Data: 2006-11-04 15:54:23
    Temat: Re: jak postepowac z Intrum
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Firma Intrum niepokoi mojego kolege, zadaniami splaty dlugu. Moje pytanie,
    > co doradzic w tej sprawie ?

    do smieci

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-11-04 16:26:55
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Firma Intrum niepokoi mojego kolege, zadaniami splaty dlugu. Moje pytanie,
    > co doradzic w tej sprawie ?

    Ignorować. Od strony prawnej nic nie mogą, polegają tylko na upierdliwości.
    Jakakolwiek reakcja tylko ich nakręca.

    Marcin.

  • 4. Data: 2006-11-04 17:56:01
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Ignorować. Od strony prawnej nic nie mogą, polegają tylko na upierdliwości.
    > Jakakolwiek reakcja tylko ich nakręca.
    >
    > Marcin.

    Nie ignorować bo metody działań tego typu firm mogą być męczące - kartki
    w drzwiach, tajemnicze pocztówki, telefony, awantury pod drzwiami bo
    "windykatorzy" nie zawsze dadzą się kopem spuścić ze schodów. Żeby można
    było mówić o długu musi być dowód istnienia tego długu - w szczególności
    jakiś dokument podpisany przez dłużnika świadczący o istnieniu jego
    zobowiązania wobec wierzyciela. Nie mam pojęcia jaki jest mechanizm
    przekazywania długu do firmy windykacyjnej - ale jeśli "dłużnik" niczego
    firmie nie podpisał to zastanawia jakim cudem "dług" znalazł się w
    posiadaniu firmy windykacyjnej. W przypadku firmy IMP przesyłka jest na
    koszt i ryzyko tej firmy skoro nie umówiła się w sposób udowadnialny z
    odbiorcą. Jeszcze można by tej firmie doliczać kasę za przechowywanie
    paczki - albo wyrzucić ją od razu do śmieci.

    Powiedzmy, że dzwoni do mnie Pan X i twierdzi, że mu wiszę kasę i muszę
    ją oddać. Do restauratorów na warszawskiej starówce swego czasu też
    przychodzili różni panowie po kasę i był to temat dla policji. Może by
    się tak przejść na policję i powiedzieć, że jakaś firma żąda od nas
    pieniędzy. Nie wiadomo za co, nie wiadomo po co i że obawiamy się, że
    może to być próba wymuszenia za którą moga pójść bardziej konkretne
    działania - a już wydzwanianie i straszenie "niemiłymi panami którzy
    mogą odkupić publicznie wystawiony dług" :)