    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak nakłonic kontrahenta do wystawienia FV?
    Date: Wed, 21 Dec 2005 12:21:52 +0100

    Przemek R... [p...@t...gazeta
    .pl]
    napisał:
    > wiadomości news:do9spm$bpn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Wezwanie
    > Ty nie wiesz czy on ma obowiązek wystawiania faktury, wiec
    niekoniecznie
    > art musi pasować

    Skoro jest przedsiębiorcą, to ma obowiązek. Gdyby się w między czasie
    okazało, że nie jest i nie ma obowiązku ani możliwości (czyli że
    wprowadził w tym zakresie w błąd kupującego) to zmieni się faktycznie
    kwalifikacja na 286 kk. Z punktu widzenia zawiadamiającego większej
    różnicy to nie zrobi. Zresztą stąd moja propozycja złożenia
    zawiadomienia nie do Urzędu Skarbowego (bo przy kks-ie jest to
    stosowny podmiot), a do prokuratury. Bo Prokuratura sama tego
    prowadzić nie będzie i przy zawiadomieniu z kks-u wyśle materiały do
    właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego. Ale gdy dostanie zwrotną
    informację, że z przyczyn proceduralnych sprzedający wystawić faktury
    nie mógł, to wówczas sama "automagicznie" powinna zmienić kwalifikacje
    i dalej prowadzić postępowanie zlecając już tym razem czynności
    Policji. Być może, że "automagiczność" nie zadziała, umorzy i trzeba
    będzie się zalić, ale w każdym razie po zażaleniu i podniesieniu
    zarzutu oszustwa już powinna sprawę doprowadzić do końca.