  • 1. Data: 2002-04-11 13:53:51
    Temat: jak dojsc swojego ?
    Od: <m...@t...com.pl>

    witam,
    ostatnio przydazylo mi sie cos takiego:
    Kupilem oryginalna plyte CDROM z gra, po wlozeniu jej do czytnika plyta
    wybuchla (rozleciala sie na kawalki) niszczas przy tym moj czytnik CD.
    Po zaniesieniu wszystkiego (razem z czytnikiem) do sklepu oddano mi mowa
    plyta, niestety nie chcac zwrocic pieniedzy za czytnik. Co mam robic ? Jak
    odzyskac pieniadze za czytnik, ktory zostal zniszczony z powodu wadliwosci
    plyty CDROM?

    PS: moze postraszyc ich jakas Instytucja, tylko jaka?
    POMOZCIE !

    -m

  • 2. Data: 2002-04-11 16:12:35
    Temat: Re: jak dojsc swojego ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 11 Apr 2002 m...@t...com.pl wrote:

    > plyta, niestety nie chcac zwrocic pieniedzy za czytnik. Co mam robic ? Jak
    > odzyskac pieniadze za czytnik, ktory zostal zniszczony z powodu wadliwosci
    > plyty CDROM?

    Rękojmia nie obejmuje szkody majątkowej w rzeczy innej niż będąca jej
    przedmiotem. Odszkodowania możesz dochodzić na zasadach ogólnych, jednak
    nie od sprzedawcy (brak winy), a od producenta płyty.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-12 22:31:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 11 Apr 2002 m...@t...com.pl wrote:
    [...]
    >+ plyta, niestety nie chcac zwrocic pieniedzy za czytnik. Co mam robic ? Jak
    >+ odzyskac pieniadze za czytnik, ktory zostal zniszczony z powodu wadliwosci
    >+ plyty CDROM?

    Hm... Prawdę mówiąc - płyta nie musiała być "wadliwa".

    Jeśli była wyprodukowana X lat temu - to producent nijak
    nie mógł przewidzieć że w przyszłości powstaną czytniki
    aplikujące z prędkościami 40x..50X...i wyżej tak samo
    "i wyżej" siły 'odśrodkowe'...
    Zaaplikowałeś trudny przypadek :( i do tego, panie,
    ...$%^&*, piraci to #$^& przynajmniej najnowszych technologii
    używaja :> (niestety - prawda: pirat nie będzie tłukł "na zapas")

    Pocieszenie (dla ciebie) żadne :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-15 06:50:22
    Od: <m...@t...com.pl>

    > Hm... Prawdę mówiąc - płyta nie musiała być "wadliwa".

    No jeżeli sama rozlatuję się w napędzie, to raczej nie jest
    sprawa wadliwego napędu ?

    > Jeśli była wyprodukowana X lat temu - to producent nijak
    > nie mógł przewidzieć że w przyszłości powstaną czytniki
    > aplikujące z prędkościami 40x..50X...i wyżej tak samo
    > "i wyżej" siły 'odśrodkowe'...

    A została wyprodukowana w tym roku, gdzie napędy typu 40x i 50x a nawet wyższe
    są juz znane i poskromione.

    dzieki :(

    -m

  • 5. Data: 2002-04-15 07:24:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 15 Apr 2002 m...@t...com.pl wrote:
    [...]
    >+ A została wyprodukowana w tym roku, gdzie napędy typu 40x i 50x a nawet wyższe
    >+ są juz znane i poskromione.

    A to jeśli nie miała nadruku "max. x12" to jest winna !
    Ktoś ci już pisał: sprzedawca umywa ręce, szukasz producenta.

    Pozdrowienia, Gotfryd