  • 1. Data: 2002-04-11 12:12:34
    Temat: PFRON - umowa
    Od: "Adam S..." <a...@h...pl>

    Hej!
    Moja mama jestinwalidą. W 1999 roku dostała z PFRONU kredyt na zakup
    samochodu.
    W zeszłym roku (po 2 latach od podpisania umowy) ja kupiłem ten samochód, a
    okres spłaty wynosi 5 lat (do 2004roku).
    Dzisiaj PFRON stwierdził, że mama naruszyła warunki umowy dotyczące
    sprzedaży. Oto treść punktu regulującego tę kwestię.
    Oto on:
    "Pożyczkobiorca zobowiązuje się nie odstępowaćosobom trzecim, poza osobą
    wymienioną w par. 1 ust. 1 (tam jestem ja wymieniony), zakupionego w ramach
    uzyskanej pożyczki, w szczególności sprzedawać, wydzierżawiać, zastawiać,
    użyczać, darować oraz nie ustanawiać na nim żadnych innych praw na rzecz
    osób trzecich przez okres spłaty pożyczki."

    Ja rozumiem ten punkt w ten sposób, że ja mogłem ten samochód kupić w czasie
    trwania umowy, bez żadnego naruszania umowy. Ale kobieta z PFRONU
    interpretuje inaczej ten punkt. Ona twierdzi, że ja mogłem tym samochodem
    tylko jeżdzić, ale nie miałem prawa go kupić.

    Proszę o wasze opinie, jak to wygląda w świetle prawa. Może ja żle
    interpretuje ten punkt.
    Co zrobić??
    Dzięki
    Adam