  • 11. Data: 2006-11-03 18:40:48
    Temat: Re: jak długo jest ważny odpis krs
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    baccate wrote:
    > jak to się stało, że ważność odpisów z KRS nie jest
    > uregulowana (z tego co kojarzę) przepisami tylko "ustaleniami".

    Błąd. Ważność odpisów z KRS nie jest uregulowana, kropka.

    Z kolei za używanie nieaktualnego odpisu z KRS (w sensie: istotne dane
    się w międzyczasie zmieniły) można pójść siedzieć.

    > Współczuję każdemu, który przez urząd skazany jest na
    > niepotrzebne podróże czy stres,

    W kwestii formalnej: ja nie podróżowałem, postawiłem się i dostałem co
    chciałem we właściwym organie. A stresował się kierownik organu, który
    musiał składać organowi wyższego stopnia wyjaśnienia w sprawie skarg i
    zażaleń mojego autorstwa.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-12-13 19:25:23
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > Błąd. Ważność odpisów z KRS nie jest uregulowana, kropka.

    To ja jeszcze mam tylko jedno pytanie - jak kolega radzi sobie w
    bankach, bo one również z tego co kojarzę wymagają odpisów z KRS
    nie starczych niż 3 m-ce.

  • 13. Data: 2006-12-15 23:27:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia 13 Dec 2006 11:25:23 -0800, baccate napisał(a):

    > To ja jeszcze mam tylko jedno pytanie - jak kolega radzi sobie w
    > bankach, bo one również z tego co kojarzę wymagają odpisów z KRS
    > nie starczych niż 3 m-ce.

    wymaganie odpisu KRSu nie starszego niż ileśtam wynika tylko z lenistwa
    urzędów, które odpis KRS chcą.

    Dla mnie odpis z KRS jest ważny na dzień, godzinę minutę i sekundę
    wydrukowaną na odpisie.
    Przykład:
    idę pobieram odpis
    za chwilę idę do notariusza i sprzedaję wszystkie udziały w spółce, nowy
    własciciel przychodzi czym prędzej i składa wniosek o wpis do KRS że jest
    nowym właścicielem

    idę jeszcze tego samego dnia do banku przedstawiam odpis KRS nie starszy
    niż 3 miesiące bo przecież dzisiejszy i biorę jakiś tam szybki kredyt i
    znikam...
    oczywiście to jest przestępstwo, ale ewidentny dowód na kretynizm banków,
    które żądają odpisu KRS nie starszego niż...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy -nazwany przez jednego z Was "legendą grupy"

  • 14. Data: 2006-12-16 11:40:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > oczywiście to jest przestępstwo, ale ewidentny dowód na kretynizm banków,
    > które żądają odpisu KRS nie starszego niż...

    znacznie mniej prawdopodobne jest, że coś się zmieniło (w zwykłej
    działalności spółki) przez jeden miesiąc niż przez rok

    KG

  • 15. Data: 2006-12-16 18:44:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > znacznie mniej prawdopodobne jest, że coś się zmieniło (w zwykłej
    > działalności spółki) przez jeden miesiąc niż przez rok

    Co nie zmienia faktu, że jest to dość iluzoryczne zabezpieczenie przed
    oszustami...

  • 16. Data: 2006-12-18 08:26:33
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > Co nie zmienia faktu, że jest to dość iluzoryczne zabezpieczenie przed
    > oszustami...

    Zwłaszcza że KRS jest jawny i każda instytucja, równiez bank może (i
    powinna) sama o taki odpis wystąpić w terminie który jej się spodoba.

  • 17. Data: 2006-12-18 14:23:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cyklista napisał(a):

    > Zwłaszcza że KRS jest jawny i każda instytucja, równiez bank może (i
    > powinna) sama o taki odpis wystąpić w terminie który jej się spodoba.

    No właśnie :)

  • 18. Data: 2006-12-19 05:50:07
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Marcin Rycerski <m...@s...com.pl> napisał(a):

    > czy urzędnik może odrzucić przyjęcie odpisu krs, mówiąc że jest starszy niż
    > 3 miesiące.
    > Czy jest gdzieś na to przepis.

    Zależy w jakiej sprawie toczy się postępowanie. Są przepisy określające
    szczegółowe wymogi co do dokumentów składanych przez stronę np. w
    postępowaniach koncesyjnych, czy w postepowaniu o udzielenie zamowienia
    publicznego (w tym ostatnim przypadku odpis z KRS ma byc nie starszy niz 6 m-cy).

  • 19. Data: 2006-12-25 19:51:21
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > Zwłaszcza że KRS jest jawny i każda instytucja, równiez bank może (i
    > powinna) sama o taki odpis wystąpić w terminie który jej się spodoba.

    Może, ale tego nie zrobi, bo czemu ma płacić (mowa o banku), skoro
    zrzuci to na klienta. Ciekawy jestem, kiedy tu coś się zmieni, ale
    obawiam się, że to trochę potrwa...