  • 1. Data: 2006-10-18 19:56:31
    Temat: krzywoprzysięstwo
    Od: "vedder" <v...@0...pl>

    Witam
    W trakcie sprawy sądowej jeden ze świadków składał fałszywe zeznania
    pod przysięgą, potwierdziła to ekspertyza biegłego.Świadek działał z
    premedytacją
    na niekorzyść osoby pokrzywdzonej. Sąd nie zgłosił tego faktu do
    Prokuratury.
    Mam pytania: kto powinien zgłośić taki fakt ?
    po jakim czasie dochodzi do przedawnienia ?
    w jakiej formie należy dokonać zawiadomienia, czy w formie wszczęcia
    dochodzenia,
    czy ukarania winnego krzywoprzysięstwa ?
    Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-10-18 21:03:04
    Temat: Re: krzywoprzysięstwo
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > W trakcie sprawy sądowej jeden ze świadków składał fałszywe zeznania
    > pod przysięgą, potwierdziła to ekspertyza biegłego.Świadek działał z

    Powolano bieglego na okolicznosc odpowiedzi na pytanie czy swiadek klamal ?
    Nie moge uwierzyc, bo nie moge sobie wyobrazic jak mialby to biegly ocenic.

    Sąd nie zgłosił tego faktu do
    > Prokuratury.
    > Mam pytania: kto powinien zgłośić taki fakt ?

    Sad powinien jesli doszedlby do przekonania, ze istnieje uzasadnione
    podejrzenie popelnienia przestepstwa.
    Ty mozesz zglosic, ale nie musisz. Ja tez moge, ale nie musze.

    > po jakim czasie dochodzi do przedawnienia ?

    5 lat zdaje sie.

    > w jakiej formie należy dokonać zawiadomienia, czy w formie wszczęcia
    > dochodzenia,
    > czy ukarania winnego krzywoprzysięstwa ?

    W formie pisemnej lub ustnie do protokolu :-) Chcesz zglaszac w formie
    wszczecia dochodzenia lub ukarania winnego ?!

    Cezar

  • 3. Data: 2006-10-19 13:42:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vedder" <v...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Kto powinien zgłośić taki fakt?

    Każdy, kto się o tym dowiedział. Co do sądu, to z tym różnie bywa. Osobiście
    uważam, że sędzia po ujawnieniu tego faktu ma obowiązek powiadomienia poparty
    potencjalną odpowiedzialnością karną za niedopełnienie obowiazków jako
    funkcjonariusz publiczny (art. 231 kk)

    > po jakim czasie dochodzi do przedawnienia ?

    5 lat.

    > w jakiej formie należy dokonać zawiadomienia, czy w formie wszczęcia
    > dochodzenia,
    > czy ukarania winnego krzywoprzysięstwa ?

    O cóż to za formy?

    Forma tutaj jest nieważna. Bądź jaka, byle wyraźnie z niej wynikało, że świadek
    kłamał świadomie. Nie wystarczy dowieść, że było inaczej, niż świadek zeznał.

  • 4. Data: 2006-10-24 16:09:41
    Od: "vedder" <v...@0...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Powolano bieglego na okolicznosc odpowiedzi na pytanie czy swiadek klamal
    > ?
    > Nie moge uwierzyc, bo nie moge sobie wyobrazic jak mialby to biegly
    > ocenic.

    Sąd powołał biegłego i zlecił zbadanie komputera na którym pisane były do
    mnie pisma. I prawda wyszła na jaw.