  • 1. Data: 2006-10-18 20:35:16
    Temat: jak długo jest ważny odpis krs
    Od: "Marcin Rycerski" <m...@s...com.pl>

    czy urzędnik może odrzucić przyjęcie odpisu krs, mówiąc że jest starszy niż
    3 miesiące.
    Czy jest gdzieś na to przepis.

  • 2. Data: 2006-10-19 06:25:40
    Temat: Re: jak długo jest ważny odpis krs
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Rycerski napisał(a):
    > czy urzędnik może odrzucić przyjęcie odpisu krs, mówiąc że jest starszy niż
    > 3 miesiące.
    > Czy jest gdzieś na to przepis.

    a na jego miejscu uwierzyłbyś na słowo, że przez te trzy miesiące nic
    się nie zmieniło?

    KG

  • 3. Data: 2006-10-19 13:37:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Rycerski" <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    Odpis, to jest ważny wiecznie. Tyle, ze poświadcza on stan rzeczy z chwili, gdy
    go wydano.

  • 4. Data: 2006-10-19 14:02:11
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 10/18/2006 10:35 PM, Marcin Rycerski wrote :
    > czy urzędnik może odrzucić przyjęcie odpisu krs, mówiąc że jest starszy niż
    > 3 miesiące.
    > Czy jest gdzieś na to przepis.

    Nie może. KPA, KPC i KPK nie przewidują ustnego trybu nie przyjmowania
    dokumentów.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 5. Data: 2006-10-19 16:45:40
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    kam napisał(a):

    > a na jego miejscu uwierzyłbyś na słowo, że przez te trzy miesiące nic
    > się nie zmieniło?

    Tak podchodząc do sprawy, mozna zakladac ze i przez 10 minut od wydania
    odpisu moglo sie cos zmienic, ba nawet juz w momencie wydawania owego
    odpisu. :/

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2006-10-19 18:19:30
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    Teoretycznie nie, ale jak odrzuci, to łatwiej jest wziąć nowy odpis
    niż przekonać urząd.

    Z tego co wiem to nie ma. 3-miesięczna ważność odpisu z KRS jest
    umowna.

  • 7. Data: 2006-10-19 19:36:01
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    baccate wrote:
    > 3-miesięczna ważność odpisu z KRS jest umowna.

    A od kiedy to postępowanie przed urzędami reguluje umowa?

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-10-29 21:41:22
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > A od kiedy to postępowanie przed urzędami reguluje umowa?

    Nie reguluje umowa tylko przepisy oczywiście, ale zapytaj urzędnika o
    artykuł - nie poda ci go, ale nadal będzie upierał się przy swoim.
    Spytaj o ten artykuł jego przełożonego - też niekoniecznie pomoże.
    Możliwe, że jest jakieś orzeczenie w tej sprawie wydane powiedzmy
    przez Sąd Najwyższy, ale szczerze mówiąc - nie słyszałem. W takim
    razie: albo spędzisz trochę czasu na spieraniu się z urzędem, albo
    weźmiesz nowy odpis. Witamy w Polsce.

    Swoją drogą, to jaka jest - nazwijmy to - szkodliwość wzięcia
    świeżego odpisu? Poza stratą 30zł i czasu? Nowszy odpis to zawsze
    pewniejszy grunt.

  • 9. Data: 2006-10-31 20:41:45
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    baccate wrote:
    > zapytaj urzędnika o
    > artykuł - nie poda ci go, ale nadal będzie upierał się przy swoim.
    > Spytaj o ten artykuł jego przełożonego - też niekoniecznie pomoże.

    Mnie taka zabawa nie bawi. Odczekuję miesiąc i przy braku odpowiedzi
    zaczynam rozsyłać bardzo nieprzychylne pisma do organów nadzoru, organów
    wyższego stopnia, etc (zależnie od konkretnej sytuacji). Przy
    nieuzasadnionej odpowiedzi robię to samo, tylko z pismami nieco innymi.
    Analogicznie przy odpowiedzi w niekodeksowej formie (np. ustnej, kiedy
    kpa wymaga doręczenia na piśmie z pouczeniem o prawie do zażalenia).

    A zwykle zanim pójdę do urzędnika, to stosowne artykuły znam lepiej od
    niego. A więc jeśli cokolwiek, to w temacie artykułów nie tyle pytam co
    pouczam.

    > Swoją drogą, to jaka jest - nazwijmy to - szkodliwość wzięcia
    > świeżego odpisu?

    Wychowawcza. Efekty działań zbliżonych do odmowy wzięcia świeżego odpisu
    są takie, że na dzień dzisiejszy mam dużą pewność, że w jednym urzędzie
    nigdy więcej nie każą mi jechać do miasta odległego o >500km (z którym
    nie mam nic wspólnego), wbrew przepisom twierdząc że to tamtejszy urząd
    jest dla mnie właściwy. I że w pewnym innym nie usłyszę więcej, że to
    oni ustalają termin i "jak będzie to powiadomią".

    No, chyba że ktoś w ciągu swojego życia w każdym urzędzie ma dokładnie
    jedną sprawę do załatwienia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 10. Data: 2006-11-03 17:39:07
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > Mnie taka zabawa nie bawi.
    Nie dziwi mnie to, bo niekompetentność urzędników bywa dużym
    problemem. Tak samo jak to, że często niechętnie podejmują kroki,
    żeby komuś pomóc czy ułatwić życie.

    Chcodzi mi jednak tutaj o ten konkretny przypadek - zastanawiam się
    sam, jak to się stało, że ważność odpisów z KRS nie jest
    uregulowana (z tego co kojarzę) przepisami tylko "ustaleniami".

    > A zwykle zanim pójdę do urzędnika, to stosowne artykuły znam lepiej od
    > niego.
    Postawa godna pochwały, bo to przydatna wiedza, ale takich petentów
    jest kilku na 100. A szkoda.

    Współczuję każdemu, który przez urząd skazany jest na
    niepotrzebne podróże czy stres, szczególnie w przypadku
    postępowania urzędu wbrew przepisom - to tak off topic.