  • 1. Data: 2003-06-04 23:15:17
    Temat: intercyza, wydziedziczenie a zachowek
    Od: "Marcin 'Diablo'" <d...@d...com.pl>

    Witam

    Ostatnio trochę czytałem na ten temat i wszystko wydaje się unormowane
    ale czasami teoria z praktyką się mijają, dlatego proszę o ew. oświecenie.

    Przed ślubem ustalana jest (umowa) rozdzielność majątkową
    ("każdy z małżonków zachowuje zarówno majątek nabyty przed zawarciem umowy,
    jak i majątek nabyty później").
    Jedno z małżonków w testamencie wydziedzicza drugie
    (pozbawia prawa do zachowku) i umiera.

    Czy w praktyce druga strona ma jakieś szanse na zachowek?

    Pozdrawiam
    Diablo

  • 2. Data: 2003-06-05 10:38:18
    Temat: Re: intercyza, wydziedziczenie a zachowek
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Marcin 'Diablo' wrote:

> [...]
    > (pozbawia prawa do zachowku) i umiera.
    >
    > Czy w praktyce druga strona ma jakieś szanse na zachowek?

    Tak, jeśli udowodni przed sądem, że nie istniały obiektywne powody do
    wydziedziczenia.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,