  • 11. Data: 2006-09-16 20:15:18
    Temat: Re: inna kwota w umowie, a inna do reki. /umowa o prace/
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Agencja Modelek napisał(a):
    > "akala" <a...@o...eu> wrote in message
    > ROTFL
    > Dawno sie tak nie usmialem...
    > Po pierwsze pracodawcy pewnie nie robi roznicy czy zaplaci podatek od
    > najnizszej krajowej czy od realnego wynagrodzenia, natomiast roznice bedzie
    > mial pracownik w tym ile otrzyma kasy... czy

    j/w ROTFL i to ^2
    Jakby pracodawcy nie robilo to roznicy, to robilby tak jak jest zgodnie
    z prawem. Jesli jednak kombinuje jak obnizyc koszty zatrunienia (poprzez
    nielegalne praktyki) to raczej robi mu to wielka roznice. Zauwaz ze
    podatek do US i ZUS to prawie polowa wynagrodzenia...

    > A po drugie to czy naprawde wierzysz ze warto oplacac ZUS? Juz pomijajac, ze
    > skladki sa przepierdalane na bierzace wyplaty /a nawet na to nie
    > wystarczaja/ w polaczeniu z fala emigracyjna, i stazeniem sie spoleczenstwa
    > sa naprawde marne szanse na godziwa emeryture niezaleznie ile wplacisz...

    Im mniej wplacisz tym mniej godziwa ona bedzie. Tez jestem zwolennikiem
    zmian w tej materii, ale póki co, trzeba niestety znosic to co sie ma.

    > Niby jest 2gi filar, oni coprawda nie kradna kasy tak perfidnie jak ZUS, ale
    > oplacalnosc inwestowania w to jest tragicznie niska, lepiej sie wyjdzie na

    Problem w tym, ze pieniadze ktore sa placone do ZUS musialby dostac
    pracownik. A tutaj juz na 100% zostaly by one przejedzone a nie wplacone
    na odpowiednie fundusze... niestety...

    A pozniej jakby przyszlo co do czego, to biedny pracownik i tak
    wyladowalby na garnuszku panstwa, chocby w postaci pomocy dla
    najbiedniejszych... :/

    > funduszach inwestycyjnych czy np otworzeniu jakiejs dzialalnosci..

    Na otworzeniu dzialanosci nic sie nie zarobi... Trzeba miec odbiorcow i
    tylko wtedy sie zarobi... A otwierac to sobie mozna...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2006-09-16 20:16:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akala wrote:

> [...]
    > po śmietnikach bo od tej najniższej krajowej właśnie mu emeryturę wyliczą.

    I ty, naiwniaczku, wierzysz w te emeryturki z ZUSu?

    Ja tam wolę więcej dostać na rękę i wrzucić w fundusze inwestycyjne albo
    (jak się więcej zbierze) w jakąś parcelkę zainwestować.

  • 13. Data: 2006-09-16 20:21:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał

    > Wielkie mądrości napisałeś

    Bóg zapłać za docenienie.

    > zapomniałeś tylko dodać, że po latach jego
    > szef na emeryturze będzie zwiedzał ciepłe kraje

    Tego nie wiadomo, prowadzenie biznesu wiąże się z ryzykiem.
    Firma może paść z różnych powodów, jak widać także własny pracownik może
    ściągnąć na głowę poważne kłopoty.

    > o on będzie zbierał chleb
    > po śmietnikach bo od tej najniższej krajowej właśnie mu emeryturę
    wyliczą.

    Zrozum człowieku, że podpisała umowę na stawkę minimalną i tyle jej się
    należy. Szef z dobrego serca (z prywatnych, opodatkowanych pieniędzy) daje
    jej więcej a ona szuka dziury w całym. Jeśli pracownik chce mieć wyższą
    pensję to idzie do szefa i rozmawia a nie wyzywa go od złodziei i szuka
    sposobu jak go udupić.

  • 14. Data: 2006-09-16 20:59:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > zbierał chleb
    > po śmietnikach bo od tej najniższej krajowej właśnie mu

    ROTFL :->>>> Od tej wyzszej ZUS mu wyplaci prawdziwa fortune. :-)

    marekz