  • 1. Data: 2005-01-29 10:21:37
    Temat: (info)RP: Brak legitymacji tańszy niż brak biletu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Była kiedyś dyskusja "czy jadący bez legitymacji jest gapowiczem"
    albo jakoś tak :)
    Orzeczenie TK skomentowane w RP:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050129/p
    rawo/prawo_a_10.html
    "Zdaniem TK opłata manipulacyjna za czynnoœci dodatkowe
    zwišzane z udowodnieniem istnienia ulgi powinna być wyraŸnie
    wyodrębniona od karnej opłaty dodatkowej za wyłudzanie
    nienależnego ulgowego przejazdu."

    Nowe "ceny":
    C - cena najtańszego biletu
    Opłata dodatkowa za przejazd bez biletu: *50C
    ...za przejazd bez dokumentu
    uprawniającego do ulgi: *40C

    oraz:
    opłata manipulacyjna za koszty związane
    ze zwrotem lub umorzeniem: max. 10%

    IMHO ustalanie "opłaty" w oparciu o cenę NAJNIŻSZEGO biletu skutkuje
    w większości miast absurdalną taryfą w której za przejechanie
    przystanku 400 m płaci się tyle samo (lub niemal tyle samo, dajmy
    na to - 50% więcej) odcinka 30 km.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2005-01-29 10:54:17
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >  w większości miast absurdalną taryfą w której za przejechanie
    >  przystanku 400 m płaci się tyle samo (lub niemal tyle samo, dajmy

    Powiedz mi jeszcze o jaki bilet chodzi? W Warszawie bilet normalny kosztuje
    2,40zł, a kara za jego brak - 50 * 2,40.

    Tylko że w godzinach 9-14 można kasować bilety za 2zł. Czy to one nie powinny
    być tymi najtańszymi branymi pod uwagę przy ustalaniu kary?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-01-29 13:20:10
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    powinny
    > być tymi najtańszymi branymi pod uwagę przy ustalaniu kary?

    "[...]wysokość opłaty dodatkowej ustala się, biorąc za podstawę cenę
    najtańszego biletu jednorazowego normalnego stosowaną przez danego
    przewoźnika[...]". Czyli najtanszy wogole w cenniku PKP, teraz chyba cos
    ponizej 2zl. Inna sprawa to bezsens zajmowania sie tym problemem przez TK,
    bo skoro ktos potrafi udowodnic, ze posiada legitymacje to i tak poniesie
    tylko oplate manipulacyjna 12zl za anulowanie kary.

    the.one

  • 4. Data: 2005-01-29 15:54:43
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

> [...]
    > najtańszego biletu jednorazowego normalnego stosowaną przez danego
    > przewoźnika[...]". Czyli najtanszy wogole w cenniku PKP, teraz chyba cos

    2,30 (do 5km, kl. 2, poc. osobowy)

    pdr
    Olo