  • 1. Data: 2006-03-30 13:59:24
    Temat: jak zgodnie z prawem wyludzic pieniadze - to nie sen
    Od: "zwykly kierownik" <j...@o...pl>

    oto zajscie , ktore zdazylo mi sie w ciagu ostatnich 2 lat , gdybym nie
    przezyl nie uwierzlybym.

    frima , w ktorej jestem zwyklym kierownikiem , zadnym tam wlascicielem czy
    biznesmenem zakupila material . w celu przewiezienia materialu zamowila
    transport u spedytora , ktory jak zwykle dla naszej spolki czynil uslugi
    transportowe.

    spedytor zglosil sie po odbior towaru , pobral , po czym zniknal , tzn nie
    spedytor ale kierowca ktorogo wynajal. jak sie okazalo poszukujac kierowcy
    wynajal kogos , kogo nie zanal i nie widzial wczesniej na podstawie zgloszenia
    faxowego przeslanego ze stacji benzynowej

    poniewaz sytuacja nie byla jasna wstrzymalismy zaplate za towar , jednak
    sprzedajacy uzyskal wyrok sadowy na podstawie , ktorego winnismy mu zaplacic.
    tak tez sie stalo nasza firma zaplacila za towar.
    ze spedytorem umowiono pisemnie harmonogram splat za wartosc tego materialu ,
    ktorego nie dowiozl.. Wartosc tego niedostarczonego materialu ostatecznie
    potracilismy z innych faktur , ktore powinnismy zaplacic spedytorowi za
    przewoz innych towarow - bowiem wystwilismy na niego obciazenie za
    niedostarczony towar zgodnie z wartoscia okreslona wyrokiem sadowym , ktora
    zaplaciclismy.

    Za kilka mielsiecy otrzymalismy nakaz sadowy do uiszczenia zaplaty
    spedytorowi .
    spedytor poszedl do sadu pokazal niezaplacone faktury przemilczal fakt
    niedostarczenia materialu i uzyskal wyrok w trybie nakazowym !!! a wiec
    podlegajacy natychmiastowej egzekucji. Zaskoiczenie bylo niesdamowite.

    Oczywiscie prawnik w naszym imieniu zlozyl odwolanie - wogole nie zostalo ono
    przez sad rozpatrzone , gdyz prawnik dostarczajac bogata dokumentacje sprawy i
    wlasne pelnomocnicto nie zalaczy KRS naszej spolki ( nie ma takiego
    przepisu , bylo jasbne ze chodzi o te spolke ktorej dotyczyl wyrok !! sprawa
    wiec zosztla odrzucona a wiec wogole nie byla rozpatrywana merytorycznie.

    w zakladzie pojawil sie komornik ktory chce sciagnac te naleznosc ( 100 000
    zl ) przysluguje nam prawo postepowania przeciwegzekucyjnego - w tym czasie
    komornmik dokona skutecznej egszekucji i to pewnie szybko , szybciej niz sad
    rozpaczy nasza sprawe.
    najpradopodobniej spedytor dostanie swoje pieniadze. jako ze jest to mala
    firma nie posiada poza faxem i telef. zadnego majatku.
    jesli sad przyzna nam racje co jest b. praedopodobne gdyz dokumentacja
    policyjna i sadowa jest bezprzeczna bedziey mogli dochodzic naczych pieniedzy
    ktore przelal spedytorowi komornik od spedytora , ktory nie bedzie mial
    zadnego majatku , a wiec nigdy ich nie odzyskamy !!
    taki scenariusz jest najbardziej prawdopodobny.

    czy przed czyms takim nie ma obrony.??

  • 2. Data: 2006-03-30 14:27:29
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    zwykly pisze:

    > oto zajscie , ktore zdazylo mi sie w ciagu ostatnich 2 lat , gdybym nie
    > przezyl nie uwierzlybym.

    [..]
    > ktore przelal spedytorowi komornik od spedytora , ktory nie bedzie mial
    > zadnego majatku , a wiec nigdy ich nie odzyskamy !!
    > taki scenariusz jest najbardziej prawdopodobny.

    > czy przed czyms takim nie ma obrony.??

    Składajac pozew przeciwegzekucyjny mozna rownoczesnie zlozyc wniosek o
    zabezpieczenie powodztwa poprzez zawieszenie postepowania egzekucyjnego
    uprawdopadabniajac swoj interes prawny wlasnie tym, ze pozwany(spedytor)
    jest firma - krzakiem, nie ma duzego majatku i w zwiazku z tym w razie
    uwzglednienia powodztwa trudno bedzie odzyskac od niego wyegzekwowane
    środki. Zawieszenie egzekucji powoduje, ze komornik wprawdzie nadal
    realizuje zajecia(np. sciaga pieniadze z konta firmowego), ale nie przekazuje
    ich juz wierzycielowi, lecz przelewa na konto depozytowe sadu.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 3. Data: 2006-03-30 16:17:29
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > realizuje zajecia(np. sciaga pieniadze z konta firmowego), ale nie przekazuje
    > ich juz wierzycielowi, lecz przelewa na konto depozytowe sadu.

    dzieki , dramat tej sytuacji polega na tym ze nikt nie pytal naszej firmy o
    zdanie , nie sprawdzal prawdziwosci zadan spedytora , nawet faktury ktore
    wystwil nie byly przez nasza firma podpisane - zwyczajbnie wydano
    postanowienie w trybie nakazowym jakby sprawa byla bezsporna .

  • 4. Data: 2006-03-30 18:15:28
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    jansal pisze:

    [..]
> [...]
    > wystwil nie byly przez nasza firma podpisane - zwyczajbnie wydano
    > postanowienie w trybie nakazowym jakby sprawa byla bezsporna .

    Wszystkie te kwestie sad zapewne by wzial pod uwage, gdybysłcie prawidlowo
    wniesli zarzuty. Odpis z KRS jest niezbedny dla sprawdzenia nalezytego
    umocowania pelnomocnika. Sad nie wezwal Was do uzupelnienia braku?

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 5. Data: 2006-03-30 19:26:33
    Od: "zwykly kierownik" <j...@o...pl>

> [...]
    > wniesli  zarzuty.  Odpis  z  KRS  jest  niezbedny dla sprawdzenia nalezytego
    > umocowania pelnomocnika. Sad nie wezwal Was do uzupelnienia braku?

    nie nie wezwal , odrzucil nasze zazalenie motywujac iz brak jest KRS , ale z
    drugiej strony musial miec ten KRS skoro nas sadzil bez naszej wiedzy.
    nie rozumie rowniez dlaczego wydal wyrok w trybie nakazowym i chyba jeszcze
    wiecej komornik mial prawo do natychmiastowej egzekucji nawet przed zlozeniem
    przez nas zazalenia , czyli byl to juz tytul wykonawczy.
    dla mnie oburzajacym jest fakt , iz skazuje sie kogos -w sumie chodzi o spora
    kwote pieniezna -nawet nie sluchajac jego argumentow.
    Z drugiej strony pelnomocnictwo prawnika zostalo udzielone przez prezesa
    firmy , a ten mial do tego prawo , tzn moim zdaniem niezaleznie czy sad
    sprawdzil czy nie pelnomocnictwo to jest prawomocne , wazne. sad mogl je
    sprawdzic w inny sposob, nawet jesli nie sprawdzil to na jakiej podstawie
    mialby uznac ze jest ono niewazne , skoro krs - u nie widzialby?.
    nasze zazalebne zostalo odrzucone z powodu brku krs wsrod dziesiatek stron
    materialu dowodowego. Tego materialu nikt nie przegladal.

    Spedytor pobral material nie dostarczyl zobowiazal sie do wyrownania straty
    pisemnie , po czym zlozyl sprawe do sadu o niezaplacone faktury , a one
    zostaly przeciez skompensowane naszym obciazeniem na wartosc niedostarczonego
    materialu. Nawet wystapil do ubezpieczenia aby zwrocilo mu strate. dopiero
    kiedy ubezpieczenie znalazlo wykret by nie zaplacic zdecydowal sie nas
    skarzyc . Ja tego nie moge pojac ,iz sad moze tak nierzetelnie podchodzic do
    sprawy. Komornik oczywiscie zajal wszystko w firmie , wartosc jak widac golym
    okiem wielokrotnie przekracza wartosc zadania spedytora. czy to nie jest
    usankcjonowany rozboj ?

  • 6. Data: 2006-03-31 19:41:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    zwykly kierownik [###j...@o...pl.###] napisał:

    Skoro mleko się wylało i sprawę przegraliście, to teraz zostaje Wam
    pozwać spedytora o wartość towaru i skompensować roszczenia.