  • 1. Data: 2005-12-06 17:36:48
    Temat: Szkolenie w sobotę
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Czy za odbyte w sobotę szkolenie należy się dzień wolny ewentualnie
    pieniązki. Nie pracujemy w soboty.
    Pracodawca powiedział coby się cieszyć że inwestują w pracownika.
    Gdzie szukać ewentualnie podstawy prawnej?

    Darek

  • 2. Data: 2005-12-07 15:54:04
    Temat: Re: Szkolenie w sobotę
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 gru o godzinie 18:36, na pl.soc.prawo, Darek napisał(a):

    > Czy za odbyte w sobotę szkolenie należy się dzień wolny ewentualnie
    > pieniązki. Nie pracujemy w soboty.
    > Pracodawca powiedział coby się cieszyć że inwestują w pracownika.
    > Gdzie szukać ewentualnie podstawy prawnej?

    Kodeks Pracy
    Dział dziesiąty Bezpieczeństwo i higiena pracy
    Rozdział VIII Szkolenie

    Art 237 § 2

    Pracodawca jest obowiązany odbyć szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i
    higieny pracy w zakresie niezbędnym do wykonywania ciążących na nim
    obowiązków. Szkolenie to powinno być okresowo powtarzane.

    Art 237 § 3.
    Szkolenia, o których mowa w § 2, odbywają się w czasie pracy i na koszt
    pracodawcy.

    Chyba wszystko jasne w temacie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2005-12-07 17:42:34
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > Chyba wszystko jasne w temacie.

    Narazie nie jest takie jasne bo nie wiemy czy to było szkolenie BHP.
    Jeśli jakieś inne podnoszące kwalifikacje zawodowe to już nie ten paragraf.

  • 4. Data: 2005-12-07 18:27:48
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Darek wrote:
    > Czy za odbyte w sobotę szkolenie należy się dzień wolny ewentualnie
    > pieniązki. Nie pracujemy w soboty.
    > Pracodawca powiedział coby się cieszyć że inwestują w pracownika.

    Łaskawcy, dla nich to pewnie czysta strata i robią to wyłącznie z
    pobudek charytatywnych...

    Jest to czas pracy jak każdy inny.

  • 5. Data: 2005-12-08 06:18:45
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Narazie nie jest takie jasne bo nie wiemy czy to było szkolenie BHP.
    > Jeśli jakieś inne podnoszące kwalifikacje zawodowe to już nie ten
    > paragraf.

    BHP nie było ale się zwało "zachowanie w sytuacjach kryzysowych" (o
    niebezpieczeństwach w pracy) - wiec jakoby pośrednio związane.

    Ale wyczytałem ze jak BHP to się należy a jak jakieś inne to nie ale jest
    dobrowolne i pracownik musi wyrazić zgodę. Czy to się zgadza?

    Darek