  • 1. Data: 2002-08-31 14:39:15
    Temat: homologacja na znaki drogowe
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Czy wymagna jest homologacja na znaki drogowe, czy kazdy
    moze je produkiowac w/g norm i wystarczy.

    Czy progi zwalniajace musza miec homologacje?

  • 2. Data: 2002-08-31 18:43:57
    Temat: Re: homologacja na znaki drogowe
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Czy wymagna jest homologacja na znaki drogowe, czy kazdy
    > moze je produkiowac w/g norm i wystarczy.

    Wystarczy? Zalezy dla kogo, bo na wlasnym podwórku pewnie tak, ale na
    budowie juz nie.

    > Czy progi zwalniajace musza miec homologacje?

    j.w.
    pozdr

  • 3. Data: 2002-08-31 18:56:48
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 31 Aug 2002 20:43:57 +0200, "tompac" <t...@a...pl>
    wrote:

    >Wystarczy? Zalezy dla kogo, bo na wlasnym podwórku pewnie tak, ale na
    >budowie juz nie.

    >j.w.

    Czy mozez mi podac nazwe ustawy lub rozporzadzenia
    ktore mowi, ze elementy instalowane na drogach jak
    "znaki drogowe" czy "urzadzenia ostrzegawczo-zabezpieczajace"
    musza miec homologacje? (zwlaszcza to drugie!!!)

    Szukalem, ale niestety znalazalem tylko przepisy odnosnie homologacji
    do samochodow, tramwajow, przyczep, motocykli, i wszystkich czesci
    do nich.

  • 4. Data: 2002-08-31 19:05:12
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    >
    > Szukalem, ale niestety znalazalem tylko przepisy odnosnie homologacji
    > do samochodow, tramwajow, przyczep, motocykli, i wszystkich czesci

    To raczej dotyczy prawa budowlanego i atestów.
    pozdr

  • 5. Data: 2002-08-31 19:42:46
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 31 Aug 2002 21:05:12 +0200, "tompac" <t...@a...pl>
    wrote:

    >To raczej dotyczy prawa budowlanego i atestów.

    No ale odeslij mnie do konkretnej ustawy badz rozporzadzenia,
    a jesli mozesz podaj nr artykulu.

  • 6. Data: 2002-08-31 20:15:09
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > No ale odeslij mnie do konkretnej ustawy badz rozporzadzenia,
    > a jesli mozesz podaj nr artykulu.

    Niestety, nie znam.

  • 7. Data: 2002-08-31 21:37:55
    Od: "Marcys" <m...@N...pl>

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Czy wymagna jest homologacja na znaki drogowe, czy kazdy
    > moze je produkiowac w/g norm i wystarczy.
    >
    > Czy progi zwalniajace musza miec homologacje?

    Produkcja tylko niektórych rzeczy jest obwarowana
    szczególnymi przepisami (np. bron, narkotyki,
    alkohol, itp.). Znaków drogowych to nie dotyczy,
    wiec mozna je sobie produkowac do woli i w dowolnej
    formie, jesli ktos ma taka fantazje.
    Tylko po co ?

  • 8. Data: 2002-08-31 23:08:32
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 31 Aug 2002 23:37:55 +0200, "Marcys" <m...@N...pl> wrote:

    >Produkcja tylko niektórych rzeczy jest obwarowana
    >szczególnymi przepisami (np. bron, narkotyki,
    >alkohol, itp.).

    oraz np.
    pojazdu samochodowego, ci?gnika rolniczego, motoroweru,
    tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposa?enia(!!!) lub
    cz?œci(!!!)

    (Prawo o ruchu drogowym - ustawa z 20 czerwca 1997 r.)
    Art. 68. 1. Producent lub importer nowego typu pojazdu samochodowego,
    ci?gnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz
    przedmiotów ich wyposa?enia lub cz?œci jest obowi?zany uzyskaae na nie
    œwiadectwo homologacji typu, wydane przez ministra transportu i
    gospodarki morskiej.

    >Znaków drogowych to nie dotyczy,
    >wiec mozna je sobie produkowac do woli i w dowolnej
    >formie, jesli ktos ma taka fantazje.
    >Tylko po co ?

    Produkcja progow zwalniajacych moze byc oplacalna.
    Skoro nie trzeba homologacji ani atestu.

    Czyli ocena przydatnosci progu nalezy do urzednika wydzialu miasta,
    jako ze miasta odpowiada za organizacje ruchu na drogach
    (z wyjatkiem wojewodzkich i krajowych) i wydawanie pozwolen
    na instalacje progow.

  • 9. Data: 2002-09-01 06:56:39
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > jako ze miasta odpowiada za organizacje ruchu na drogach
    > (z wyjatkiem wojewodzkich i krajowych) i wydawanie pozwolen

    Mam jeszcze taki pomysl, trzeba znalezc producenta znaków drogowych i tych
    progów, potem trzeba bedzie sie zwrócic z zapytaniem czy maja atesty i
    aprobaty bo jakos tej homologacji nie widze. To bedzie analogiczna sprawa
    jak materialy do budowy drogi (obrzeza, tluczen, masa bitumiczna), te
    materialy musza miec atesty i aprobaty a nie homologacje.
    pozdr

  • 10. Data: 2002-09-01 11:00:35
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 1 Sep 2002 08:56:39 +0200, "tompac" <t...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >jak materialy do budowy drogi (obrzeza, tluczen, masa bitumiczna), te
    >materialy musza miec atesty i aprobaty a nie homologacje.

    "te materialy musza miec atesty" - Ale w ktorej ustawie lub
    rozporzadzeniu to pisze?