  • 1. Data: 2003-10-14 22:21:22
    Temat: historia czerwonej ośmiornicy w czarnej todze
    Od: AlekS <aloiz@fraza_antyspamowa.gazeta.pl>

    Szanowni znawcy i miłośnicy Sprawiedliwości

    Pozwany mnie ostrzegał, że jego adwokat ma tutejsze sądy w kieszeni, ale
    ja miałem za dobre dowody żeby się wystraszyć.
    Niemniej pozwany już jako powód wzajemny zapomniał, że wypisał oprócz
    rachunku, także pokwitowanie na pieniądze, które dostał ode mnie na
    poczet zaliczki i wziął tę forsę w dodatku przy świadkach. Wyparł się
    tego w Sądzie I-szej instancji. Jednak młoda pani Sędzia (najwyraźniej
    na zastępstwie) przeprowadziła drobiazgowy proces dowodowy. Mimo tego ów
    pozwany a zarazem powód wzajemny odwołał się od jej wyroku do Sądu
    II-giej instancji, żądając znowu, abym mu zapłacił po raz drugi
    ukradzioną mi już sumę pieniędzy i to z karnymi odsetkami od daty
    kradzieży(!).
    Miał rację. Najwyraźniej wiedział, że to on jest tak naprawdę moim
    sędzią. Jak wynika bowiem z 13-sto stronicowego mydlenia oczu pt.
    "Uzasadnienie wyroku" Sąd II-giej - a zarazem ostatniej instancji, nie
    zapoznał się z aktami sprawy, nawet gdy pisał owo "uzasadnienie".
    Podobnie uczynił jego adwokat, który zapewne podpisując się pod pozwem
    wzajemnym klienta, nawet go nie przeczytał (na rozprawach zasypiał, albo
    był nieobecny).

    Po złożeniu przeze mnie i mojego pełnomocnika procesowego zawiadomienia
    o składaniu fałszywych zeznań, również prokuratorzy I-szej i II-giej
    instancji nie zapoznali się z aktami sprawy, uzasadniając odmowę
    wszczęcia postępowania oczywistą nieprawdą, iż jakoby Sądy obu instancji
    niczego sprzecznego się niedopatrzyły.

    Istnieje więc poważne domniemanie, że niektórzy adwokaci płacą łapówki
    Sądom w formie zryczałtowanej. Dzięki temu Sędziowie wydają dla nich
    wyroki bez zapoznania się z aktami sprawy - pobierają w ten sposób
    dodatkowe dochody za nietracenie czasu wykonywaniem swoich obowiązków.
    Najwyraźniej prokuratura doskonale o tym wie, gotowa bez wahania
    poświadczać obiektywną nieprawdę w obronie obiektywnie udowadnialnego
    przestępstwa, o czym także zawodowym oszustom (naszym prawdziwym
    sędziom) zapewne doskonale wiadomo.

    Złożyłem w tej sprawie szereg doniesień - pozostały one bez odpowiedzi.
    Policja i prokuratura najwyraźniej ignoruje nawet oczywiste dowody w tej
    materii.

    Mam więc pytania:
    - Jaka instytucja w Polsce nie ignoruje korupcji w sądownictwie i
    prokuraturze oraz przestępstw im pokrewnych?
    - Kto broni obywatela tego kraju w sytuacji, gdy zachodzi domniemanie
    poszkodowania go przez zorganizowaną przestępczość jurydyczną?

    Pozdrawiam
    Aleksander
    P.S. W zasadzie jestem nawet trochę wdzięczny rodzimej prostytucji
    sądowej, ponieważ pod jej wpływem, będąc w silnym szoku przebrałem się
    za czerwoną ośmiornicę w czarnej todze i wystąpiłem jako Sędzia
    Najwyższy Królestwa Ubu.
    Strój tak się spodobał szanownemu Jury, że zająłem I-sze miejsce na
    prestiżowym festiwalu "Coupe Icare" we Francji.
    Oto i nasza ośmiornica:
    http://www.inform.pl/aero/galerie/sh99/sh13.jpg
    http://www.inform.pl/aero/galerie/sh99/fot/9.jpg
    http://www.inform.pl/aero/galerie/sh99/fot/13.jpg

  • 2. Data: 2003-10-15 11:20:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak nie wnikając w zawiłe meritum sprawy. A próbowałeś środków
    odwoławczych prawem przewidzianych? No bo ani policja ani prokuratura
    faktycznie w tym wypadku nic nie mogą zrobić. No przecież nie można
    prowadzić śledztwa w sprawie wadliwego wyroku.

  • 3. Data: 2003-10-15 15:09:33
    Od: AlekS <aloiz@fraza_antyspamowa.gazeta.pl>

    Dnia 15.10.2003 13:20 Robert Tomasik:
> [...]
    > faktycznie w tym wypadku nic nie mogą zrobić. No przecież nie można
    > prowadzić śledztwa w sprawie wadliwego wyroku.

    Tak próbowałem. Nie jest prawdą, że prokuratura nic nie może zrobić
    jeżeli mamy do czynienia z kradzieżą sądową dobrze umocowaną w materiale
    dowodowym. Tu po prostu niema woli ścigania przestępsw z Art.233Kk., gdy
    za ich popełnieniem stoi zinstytucjonalizowana korupcja.
    Dopiero zawiadomienie o przestępstwie do Prokuratury Generalnej przeciw
    sędziom i prokuratorom, wpłynęło na nadanie biegu sprawie o składanie
    fałszywych zeznań. Od 5-ciu lat nie udaje się Wymiarowi S. doprowadzić
    oskarżonego do Sądu - nieznają jeszcze podobno obecnego miejsca jego
    pobytu, choć ja teraz wpisując jego dane w Google widzę, że pracuje w
    redakcji SLD-owskiego organu.;))).
    Oskarżony wprawdzie otarł się do tej pory o Sąd - zawiadomił świadków i
    sędziów dzień wcześniej, że jest chory i się nie zjawi. Następnie na
    rozprawie zjawiła się jego matka i żona przepraszając, że synowi właśnie
    zepsół się samochód i niedojedzie. W sprawie odbyły się już cztery
    bezproduktywne posiedzenia odwoływane z powodu niestawiennictwa lub
    zmiany składu. Dwa zespoły sędziowskie wolały zrezygnować z udziału w
    tej szopce i narazie niema chętnych do sądzenia. Nie zastosowano jak do
    tej pory żadnych środków zapobiegawczych. Wygląda na to, że Wymiar
    Hipokryzji nie liczy się z kosztami, aby odwlekać proces swojego
    domniemanego protegowanego i darczyńcy.

    Pozdrawiam
    Aleksander

  • 4. Data: 2003-10-15 16:31:29
    Od: "therion" <t...@w...pl>

  • 5. Data: 2003-10-15 17:09:40
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Mam więc pytania:
    > - Jaka instytucja w Polsce nie ignoruje korupcji w sądownictwie i
    > prokuraturze oraz przestępstw im pokrewnych?

    TVN ?

    > - Kto broni obywatela tego kraju w sytuacji, gdy zachodzi domniemanie
    > poszkodowania go przez zorganizowaną przestępczość jurydyczną?

    TVN, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita?

[...]

    jw?

  • 6. Data: 2003-10-15 18:30:09
    Od: AlekS <aloiz@fraza_antyspamowa.gazeta.pl>

    Dnia 15.10.2003 19:09 therion:
> [...]
    > oskarżonego do Sądu - nieznają jeszcze podobno obecnego miejsca jego
    > pobytu, choć ja teraz wpisując jego dane w Google widzę, że pracuje w
    Chodziło mi o instytucje powołane do nadzoru nad przestrzeganiem prawa.
    Media mogły by mieć używanie z tej komedii, gdy zostanie wystawiana w
    Strassburgu.
    Jeśli idzie o SLD-owski organ - równie dobrze gość mógł pracować w
    LPR-owskim, czy każdym innym. To akurat miejmy nadzieję przypadek bez
    związku ze sprawą. Przepraszam jednak lewicowców, tak przecież
    wrażliwych na nierówność społeczną i dyskryminację - powinnem był
    napisać: "pracuje w redakcji czasopisma wiodącej partii politycznej".

  • 7. Data: 2003-10-15 21:41:19
    Od: "ben" <b...@o...pl>

    > Pozwany mnie ostrzegał, że jego adwokat ma tutejsze sądy w kieszeni, ale
    > ja miałem za dobre dowody żeby się wystraszyć.

    Dobre, dobre - ciekawe, który to adwokat?
    Niemal każdy stający w sądzie jest przekonany o swoich racjach...

    Jak wynika bowiem z 13-sto stronicowego mydlenia oczu pt. "Uzasadnienie
    wyroku"

    Czy to naprawdę było "uzasadnienie wyroku", czy po prostu "uzasadnienie"?

> [...]
    > Podobnie uczynił jego adwokat, który zapewne podpisując się pod pozwem
    > wzajemnym klienta, nawet go nie przeczytał (na rozprawach zasypiał, albo

    To ten adwokat, który trzyma sędziów w kieszeni, rozumiem?

    Po złożeniu przeze mnie i mojego pełnomocnika procesowego zawiadomienia
    > o składaniu fałszywych zeznań, również prokuratorzy I-szej i II-giej
    > instancji nie zapoznali się z aktami sprawy,

    To już prawie jasnowidztwo? Widziałeś sędziego piszącego uzasadnienie bez akt,
    adwokata wnoszącego pozew wzajemny i nie znającego jego treści, a wreszcie
    obserwowałeś pracę prokuratorów (obu instancji) i zauważyłeś jak pisali
    postanowienia o odmowie wszczęcia dochodzenia bez akt - no no ......

    > Istnieje więc poważne domniemanie, że niektórzy adwokaci płacą łapówki
    > Sądom w formie zryczałtowanej.

    Domniemanie faktyczne czy prawne?
    Zapewne znasz stawki ryczałtów?

    Złożyłem w tej sprawie szereg doniesień - pozostały one bez odpowiedzi.

    Nie obraź się, ale zaczynam rozumieć to milczenie

    > - Kto broni obywatela tego kraju w sytuacji, gdy zachodzi domniemanie
    > poszkodowania go przez zorganizowaną przestępczość jurydyczną?

    Złota czcionka za "zorganizowanę przestępczość jurydyczną" :)

    Ben

  • 8. Data: 2003-10-15 22:40:22
    Od: "dp" <d...@c...pl>

    Też myślałem, że sprawa ta to przykład wyłącznie pieniactawa.
    Każdy praktykujący prawnik wie bwiem, że nie wystarczy mieć rację, aby wygrać.
    Należy też wcześniej zapezpieczyć się w wystarczjąco silne dowody. Ponadto ilu
    prawników, tyle interpretacji prawa, stąd i ocena wyroków jest różna.
    Ale każdy praktyujący prawnik wie również, że wymiar sprwiedliwości, to ludzie
    go wykonujący. A ludzkość nie składa się z aniołów.

    Na to iż w tej sprawie powód mógł zostać rzeczywiście pokrzywdzony, wskazuje
    jednak fakt, że prokuratura wniosła w końcu akt oskarżenia do sądu i toczy się
    postępowanie sądowe. Ze statystyk wynika, iż 90% aktów oskarżenia jest przez
    sądy uwzględniane. Gdyby więc wymiar sprawieliwości (czytaj ludzie) był
    przyzwoity, to tę sprawę karną starałby się rozstzygnąć szybko i sprawnie. Każdy
    prawnik praktyk wie bowiem, że sprawę można przewlec, ale można też przeciwstwić
    się przewlekaniu. Są na to środki w procedurze cywilnej i w procedurze karnej
    (zwłaszcza obecnie). W jaki sposób jednak sprawy będą się toczyć zależy od sądu
    (sędziego).

    Mimo tego oczywiste powinno być jednak, iż sprwiedliwe wyroki wydaje tylko Bóg.
    Ludzie często się mylą (świadomie lub nie). Cieszyć się należy, że sprawa nie
    dotyczyła wyroku kary śmierci. Długa by była dyskusja, czy poslki system prawa
    sprzyja wydawaniu wyroków niesprawiedliwych.

    A poszkodowanemu polecam zasypywać petycjami o nadzór nad sprawnością
    postępowania w kolejności Prezesów Sądu Rejonowego, Sądu Okręgowego, Sądu
    Apelacyjnego i Ministra Sprawiedliwości (Sąd Najwyższy i Trybunał Kostytucyjny
    nie mają w tym zakresie żadnych uprawnień). I polecam kontakt z Rzecznikiem Praw
    Obywatelskich, choć radzę nie łudzić się zbytnią nadzieją w kontakcie z tą
    instytucją.

    dp

  • 9. Data: 2003-10-15 23:06:39
    Od: AlekS <aloiz@fraza_antyspamowa.gazeta.pl>

    Dnia 15.10.2003 23:41 ben niedowierzał:
    > Dobre, dobre - ciekawe, który to adwokat?
    > Niemal każdy stający w sądzie jest przekonany o swoich racjach...

    Niekażdy.
    Raczej spodziewałem się, że racja będzie po stronie królów ;).
    Naprawdę byłem mile rozczarowany postawą młodej Pani Sędzi, która nie
    pozwoliła z siebie zrobić złodziejki sądowej, przeciwstawiając
    iure-stręczycielom doskonale przeprowadzony proces dowodowy.
    Jak widać w każdej pracy znajdą się ludzie obdarzeni godnością i skrupułami.

    > Jak wynika bowiem z 13-sto stronicowego mydlenia oczu pt. "Uzasadnienie
    > wyroku"
    > Czy to naprawdę było "uzasadnienie wyroku", czy po prostu "uzasadnienie"?

    "uzasadnienie" wyroku - k'gwoli ścisłości.

    > Sąd II-giej - a zarazem ostatniej instancji, nie
    > To ten adwokat, który trzyma sędziów w kieszeni, rozumiem?

    Niewiem co adwokat trzymał w kieszeni? Pozwany twierdził, że miejscowe
    sądownictwo - musi dużą miał kieszeń, albo mamy tu sądownictwo
    kieszonkowe?;)

> [...]
    > obserwowałeś pracę prokuratorów (obu instancji) i zauważyłeś jak pisali
    > postanowienia o odmowie wszczęcia dochodzenia bez akt - no no ......

    Czytałem ich uzasadnienia. Prawnik nie powinien być aż takim debilem,
    aby dawać obiektywne dowody świadczenia nieprawdy. Na idiotów nie
    wyglądali - wobec tego, musieli nie czytać akt. skoro łgali w tak
    oczywisty sposób.

    > Domniemanie faktyczne czy prawne?

    Domniemanie.

    > Zapewne znasz stawki ryczałtów?

    Prawdopodobnie stawki są dobrowolne. Od ich wysokości może zależy
    orzeczenie sądu - czyli: "kto ma lepszego adwokata"?
    Trudno uwierzyć, aby prostytucja w sądownictwie uprawiana była gratis ;)

    > Złożyłem w tej sprawie szereg doniesień - pozostały one bez odpowiedzi.
    > Nie obraź się, ale zaczynam rozumieć to milczenie

    Milczenie oznacza czasem przyznanie. Ja też bym milczał wobec
    bezspornych dowodów winy.

    > Złota czcionka za "zorganizowanę przestępczość jurydyczną" :)

    Wolałbym powróz, niż złoto za zbitkę słów, które stają się w tym kraju
    coraz częściej truizmem.

    Życzę czystości, nawet za cenę ślepoty
    AlekS

  • 10. Data: 2003-10-16 07:46:21
    Od: poreba <d...@p...com>

    "dp" <d...@c...pl> popełnił 16 paź 2003 na pl.soc.prawo utwór

    Nie żebym się czepiał... ale:
    > Ludzie często się mylą (świadomie lub nie).
    Możesz rzucić więcej światła na zjawisko
    "świadomego błędu" czy "intencjonalnej pomyłki"?
    A może masz na myśli jakieś nowe osiągniecia psych/iatrii/ologii
    typu "pomroczność jasna"? ;)

    --
    pozdro
    poreba zaintrygowany