  • 1. Data: 2003-10-14 19:02:08
    Temat: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży
    Od: "M.E.H.A.U." <m...@n...samochody.org>

    Witam

    W listopadzie zeszłego roku kupiłem w pewnej warszawskiej firmie nowy
    komputer. Pech chciał, że awarii uległ zasilacz niszcząc HDD, RAM, płytę
    główną i kartę graficzną. Zaniosłem sprzęt do serwisu z zerwanymi plombami
    gwarancyjnymi. Nie stwierdzono jednak mechanicznego uszkodzenia
    podzespołów,więc komputer przyjęty do naprawy gwarancyjnej.
    14 dnia od daty przyjęcia urządzenia do serwisu zadzwonił do mnie miły pan z
    wiadomością, że wszystkie częsci już są oprócz płyty głownej. Z tego powodu
    naprawa potrwa jeszcze kilka dni-zgodziłem się. Niestety moja cierpliwość
    się powoli konczy-ciagle slysze ze dystrybutor ma problemy z naprawieniem
    starej plyty i najprawdopodbiej w najblizszym czasie wysle nowa (nowszy
    model, gdyz mojego juz nie produkują). Chcę odstapić od umowy kupna/sprzedży
    i rządać zwrotu pieniędzy.

    Jakie oficjalne kroki powinienem w tym kierunku poczynic? czy moge rzadac
    zwrotu pełnej kwoty wystawionej na fakturze?Ile czasu moze trwać
    odzyskiwanie pieniedzy?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2003-10-14 23:30:36
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bmhh6p$iuo$1@atlantis.news.tpi.pl>, M.E.H.A.U. wrote:
> [...]
    >
    > Jakie oficjalne kroki powinienem w tym kierunku poczynic? czy moge rzadac
    > zwrotu pełnej kwoty wystawionej na fakturze?Ile czasu moze trwać

    Jeśli, jak napisałeś, oddałeś w ramach gwarancji to jak znam życie
    odstąpić od umowy nie możesz a terminy obowiązujące m.in. co do napraw i
    całą resztę interesujących cię kwestii powinien zawierać dokument
    gwarancyjny. Inaczej mówiąc, możesz odstąpić jeśli w gwarancji stoi że w
    tych okolicznościach możesz.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-10-15 16:15:27
    Od: "M.E.H.A.U." <m...@n...samochody.org>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > całą resztę interesujących cię kwestii powinien zawierać dokument
    > gwarancyjny. Inaczej mówiąc, możesz odstąpić jeśli w gwarancji stoi że w

    W gwarancji jest napisane, że serwis zobowiazuje sie do usuniecia usterki w
    ciągu 14 dni.
    Niestety w dokumencie nie ma nic o tym co sie dzieje gdy termin ten zostanie
    przekroczony. Jak mam dochodzic swoich praw??
    Dzisiaj znowu sie dowiedzialem, ze musze poczekac jeszcze pare dni!!
    grrr!!!!!!!

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2003-10-16 00:32:50
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bmjrq2$6cn$1@atlantis.news.tpi.pl>, M.E.H.A.U. wrote:
> [...]
    > przekroczony. Jak mam dochodzic swoich praw??
    > Dzisiaj znowu sie dowiedzialem, ze musze poczekac jeszcze pare dni!!

    No nie ma za specjalnie korzystnych rozwiązań bo na dobrą sprawę pozostaje
    tylko pozew cywilny a i to, pomijajac już różne inne aspekty, na pewno nie
    przyspieszy niczego, a wręcz przeciwnie i to sporo. Jak jesteś bardzo W
    sumie jak w większości tego typu spraw, warto jeszcze zwrócić się do
    Federacji Konsumentów. Częstokroś firmy wymiękają w styczności z tą
    instytucją co może prowadzić do zadowalających rezultatów, a jeśli nie to
    FK równiez mocno ułatwi prawne załatwienie sporu.

    --
    Marcin