  • 1. Data: 2003-09-16 16:34:43
    Temat: hipoteka a zarzadzenie tymczasowe
    Od: "Łukasz B." <t...@o...pl>

    Mam pytanie.
    Mama w zeszlym roku dala w darowiznie ojcu kawalek ziemi. Wykonala to pod
    przymusem, co doprowadzilo do sprawy sadowej. Sprawe wygrala sad nakazal
    ojcu oddac ziemie. Od tego czasu minąl ponad rok. Mama nie mogla odpisac
    ziemi ze wzgledu na koszty operacji. Jednak juz od dwoch miesiecy stara sie
    odzyskac swoja nieruchomosc. I co sie okazalo. Sad w postanowieniu nie
    zapisal ze mama moze dokonac wpisu sama i dlatego potrzebny jest przy tym
    ojciec. Niestety ojciec nie mieszka z nami i wymiguje sie wszelkiej
    odpowiedzialnosci. Dzis mama sie dowiedziala, że dlugi ojca porzechodza na
    hipoteke "jego" nieruchomosci. Jednak z tego co wyczytalem w wyroku nie moze
    do tego dojsc. Mianowicie postanowienie brzmi tak:

    Zabezpieczyc roszczenie powodki XXX wobec pozwanego XXX poprzez wpisanie w
    dziale III ksiegi wieczystej nrXXX prowadzonej prez Wydział Ksiag
    Wieczystych Sadu Rejonowego w Elku ostrzezenia obejmujacego zakaz
    rozporzadzania nieruchomoscia zapisana w tej ksiedze poprzez sprzedaz badz
    ograniczenie prawami osob trzecich tej nieruchomosci.

    Czy dobrze zrozumialem ze nie mozna długow wpisac na hipoteke.

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-09-16 18:16:54
    Temat: Re: hipoteka a zarzadzenie tymczasowe
    Od: "Łukasz B." <t...@o...pl>

    Czy ktoś mi odpowie. To jest dla mnie ważne.

    Pozdrawiam i nadl czekam

  • 3. Data: 2003-09-17 08:24:23
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Łukasz B." <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ograniczenie prawami osob trzecich tej nieruchomosci.
    >
    > Czy dobrze zrozumialem ze nie mozna długow wpisac na hipoteke.
    Dobrze, chyba że hipoteka była ustanowiona wcześniej niż zarządzenie.
    Dziwi mnie to że ojciec musi być przy dokonywaniu wpisu. Sąd przecież uznał
    oświadczenie woli za nieważne. Moim zdaniem sam prawomocny wyrok jest
    wystarczającą podstawą wpisu. Może rzuciłbyś paroma szczegółami dot. tego
    wyroku?

    burenezo