    From: "pcx" <p...@n...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [help] problem rowerowy - wyrok nakazowy
    Date: Tue, 26 Jun 2007 21:09:38 +0200

    Pewnej pięknej, majowej nocy wybrałem się z moją dziewczyną wieczorem na
    miasto, gdzie wypiłem drinolka, albo dwa...
    Wracaliśmy prowadząc rowery.
    W pewnym momencie moja dziewczyna postanowiła odjechać z grupą napotkanych
    rowerzystów - ja twardo postanowiłem prowadzić rower dalej.
    Po chwili postanowiłem do niej zadzwonić i zapytać czy wszystko OK; stałem z
    rowerem rozmawiając przez komórkę, kiedy podjechał do mnie radiowóz.
    Czując się niewinny, nie liczyłem się ze słowami, pewnie dlatego
    postanowili mnie zabrać na komendę, na badanie alk.
    Na nic zdała się interwencja mojej uroczej dziewczyny, która ponownie do
    mnie dołączyła, by podjąć próbę ratowania absurdalnej sytuacji. Badanie
    wykazało 0,2 promila w wydychanym powietrzu.
    Po 3 tyg. otrzymałem wyrok nakazowy: 100 zł kary grzywny i zatrzymanie prawa
    jazdy na 6 mies.
    Jeden z policjantow twierdził, że widział mnie jadącego rowerem, co jest
    nieprawdą.
    Co więcej nieprawdą jest, że wcześniej karany byłem za podobne
    wykroczenie/przestępstwo, jak zapisane zostało we wniosku o ukaranie!
    (rzeczywiście miałem problemy z prawem, byłem karany, ale nie w ramach prawa
    ruchu drogowego).

    Pisać zażalenie?Wchodzić na drogę procesu sądowego?Czy gra jest warta
    świeczki?
    Prawo jazdy nie jest niezbedne dla mnie w tym momencie, ale kto wie, co
    stanie się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy?................