  • Data: 2006-03-23 18:05:11
    Temat: gwarancja po polsku
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Przestudiowalem troche google, tak wiec mozna powiedziec ze wiem wszystko
    ale...
    Zakupilem laptopa3 tyg. temu. Dostal Instrukcje obslugi (po polsku), jakis
    Paszport (uprawnia do napra poza granicami RP) we wszytskich innych oprocz
    polskiego jezyka(!). Wypalil mi sie subpixel, a ze to denerwujace to
    chcialby tego laptopa na gwarancji naprawic/oddac. Sprzedawca na to, ze
    matryce firmy Acer spelniaja norme ISO, ktora mowi ze takich subpixeli musi
    byc wiecej niz 1. Podal adres strony producenta gdzie w pkt 1.5 jest to
    napisane http://tinyurl.com/pfjkl
    Wszytsko jasne, jak zwyle klinet dostaje baty, ale... Nie skladam broni i
    chce aby ten subpixel zostal naprawiony na gwaracji. Znalazlem paragrafy, w
    ktorych jest jasno napisane ze musi byc Gwarancja po POLSKU:
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Art.3 pkt 6
    Ustawa z dnia 7 pazdziernika 1999 o jezyku polskim - Art. 7a pkt 1
    Jasno jest w obu napisane ze Gwarancja ma byc w jezyku polskim. Tymczasem ja
    nie dostalem wogole Gwarancji, tylko jakis Paszport ktory niby jest
    gwarancja ale on NIE jest po polsku.
    Mam szanse jesli pojde jutro do sklepu i pokaze im ze prawo stoi za mna? No
    i co oni powinni zrobic? Czy musza przyjac sprzet na gwarancje czy moga np.
    dac mi Warunki Gwarancji po polsku i ja musze dac sobie spokoj? Zawsze w
    prawie brakuje mi tego co mi przyslguje za to ze np. sprzedawca postapil nie
    zgodnie z prawem :(
    Dzieki z gory za porade!

    --
    pozdrawiam