    From: Darek <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gwarancja i zwrot, raz jeszcze
    Date: Fri, 14 May 2004 14:47:53 +0200
    Sender: z...@p...onet.pl@212.244.182.121

    Witam

    Jeszcze raz zwracam się o pomoc w tej samej sprawie, nadal nie wiem co
    robić,
    chyba niebyt jasno napisałem w czym problem, więc od nowa:

    Prowadzę komis. Klient zakupil u mnie używany kilkuletni monitor, o czym
    wiedział i był poinformowany,
    udzieliłem pisemnej gwarancji na 3 dni. Dokładnie 1 dzień PO UPŁYWIE 3
    dniowej gwarancji
    klient wrócił z monitorem, który przestał działać.

    Proponuje wymianę na inny - nie pasuje klientowi. Robi sie nerwowo.
    Klient chce zwrot całości kwoty jaką zapłacił.

    Czy mam obowiazek oddac pieniadze? Czy ten klient ma prawo zadac zwrotu
    gotowki?
    Co mnie czeka jesli nie dam zadanej kwoty i podadza mnie do sadu?

    U S T A W A z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Art. 4. 2:

    "W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru
    konsumpcyjnego
    domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu
    przez
    sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru,
    także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy
    zawarciu
    umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego
    przeznaczenia
    towaru."

    uzgodnilismy ze monitor jest uzywany przez kilka lat, gwarancja tylko na
    3 dni, w chwili wydawania byl sprawny, dzialal rowniez przez 3 dni -
    czyli jest zgodny z umowa?

    Dalej:
    "Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową,
    gdy
    kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien
    był
    wiedzieć."

    Czyli kupujacy "oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć." ze sprzet
    uzywany kilka lat moze sie zepsuc tak?

    Przy okazji: nie jestem absolutnie zadnym naciagaczem, zalezy mi
    oczywiscie na dobrej opinii u klientow, jeszcze nie zdazylo mi sie takie
    niefortunne zdazenie. Wizja kilkaset zl w plecy niezbyt mila...

    Ogromnie dziekuje i czekam na pomoc w rozwiazaniu sprawy!

    Pozdrawiam

    Dariusz