  • 1. Data: 2002-09-10 11:15:39
    Temat: Kurs Agenta Celnego - zapytanie
    Od: "Misza" <m...@w...pl>

    Szanowni Państwo

    W obecnej chwili jestem studentem 5 roku prawa na Umk w Toruniu, ze ścisłą
    specjalizacją w dziedzinie prawa celnego. W związku z faktem iż jestem
    pierwszą w mojej rodzinie osobą przecierającą ten szlak, a poza ty mnie
    mającą specjalnych powiażań z kregami ściśle prawniczymi nie łudzę sie iż od
    zaraz dostanę sie na jakąkolwiek aplikację. Chcąc jednocześnie robić to co
    lubię, zdecydwoałem ze zgłebię arkana wiedzy dotyczącej cła, transportu i
    handlu zagranicznego. Pierwszym etapem na tej drodze miałby być w moim
    przypadku Kurs Agenta Celnego. I tu zwracam sie z pytaniem do grupowiczów -
    "Czy ktokolwiek mógłby mi powiedzieć gdzie zgłosić się po szczegółowe
    pytania dotyczące tego szkolenia, gdzie ono sie odbywa, ile razy do roku i
    jakie są jego koszty?" A poza tym - choć to pewnie pytanie retoryczne - czy
    podjęcie takiego wyzwania, w czasie takiej a nie innej koniunktury
    (bezrobocie itp, itd ) ma jakikolwiek sens ?

    z poważaniem
    Misza

  • 2. Data: 2002-10-20 20:47:17
    Temat: Re: Kurs Agenta Celnego - zapytanie
    Od: "Albrecht" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Misza" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podjęcie takiego wyzwania, w czasie takiej a nie innej koniunktury
    > (bezrobocie itp, itd ) ma jakikolwiek sens ?

    Kursy agenta celnego organizują różne firmy ogłaszające się w gazetach,
    najczęściej w rubrykach "praca".
    Po takim kursie, lub bez niego bo nie jest obligatoryjny, zdaje się egzamin
    w Warszawie w siedzibie Min. Finansów. Sprawdzane są zarówno wiadomości z
    prawa celnego w tym na pewno z Kodeksu celengo, jak również umiejętność
    prawidłowego wypełniania formularza SAD.
    Koszt kursu to ok. 400 zł, i kilkaset zł. za sam egzamin. Nie wiem niestety
    dokładnie ile.
    Czy jest sens? Ciężko jest we wszystkich działach gospodarki, więc czemu
    nie spróbować.