  • 1. Data: 2005-01-11 12:03:10
    Temat: goraco prosze poradzcie-prawo rodzinne...
    Od: n...@v...pl

    Kochani,

    Bardzo potrzebuje porady odnosnie prawa rodzinnego.
    Jaka jest sytuacja osoby pelnoletniej uczacej sie w sytuacji, kiedy jej rodzice
    sa rozwiedzeni, a mieszkanie bedace wczesniej wlasnoscia ojca dziewczyny
    zostalo przez niego kilka lat temu przepisane na jego druga zone?
    W tej chwili on opuszcza miasto nie interesujac sie losem corki a ona musi to
    mieszkanie puscic poniewaz jej macocha chce sie jej pozbyc i zrobi wszystko,
    zeby zatruc jej zycie. Czy dziewczyna, ktora mieszka w piwnicy tego mieszkania
    bez podstawowych udogodnien (lazienki, czy nawet kuchenki gazowe) ma do tego
    mieszkanaia lub jego czesci jakiekolwiek prawa?

    NeoV

  • 2. Data: 2005-01-11 21:01:59
    Temat: Re: goraco prosze poradzcie-prawo rodzinne...
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik <n...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Kochani,
    >
    > Bardzo potrzebuje porady odnosnie prawa rodzinnego.

    mysle , ze cywilnego , rodzinne prawo nie prowadzi spraw dot. pelnoletniej
    osoby w tym zakresie

> [...]
    > sa rozwiedzeni, a mieszkanie bedace wczesniej wlasnoscia ojca dziewczyny
    > zostalo przez niego kilka lat temu przepisane na jego druga zone?

    tu pewnie sie wypowiedza cywilisci

    > W tej chwili on opuszcza miasto nie interesujac sie losem corki a ona musi
    > mieszkanie puscic poniewaz jej macocha chce sie jej pozbyc i zrobi
    wszystko,

    nalezaloby jeszcze dokladnie napisac jak rozstrzygnieto sprawe rozwodowa
    odn. wladzy rodz. ? moze uzyskujac pelnoletnosc podjela np. decyzje, ze
    bedzie mieszkala z ojcem ... dosyc istotne informacje w tej sprawie ...moze
    ojciec przepisujac na macoche wydziedziczyl corke ?

    > mieszkanaia lub jego czesci jakiekolwiek prawa?

    j.w

    przedstaw dokladnie sytuacje prawna corki wzgledem tego mieszkania czy domu
    ...osoby interesujace sie prawem cywilnym napewno udziela stosownych
    odpowiedzi

    pozdrawiam
    Sandra

  • 3. Data: 2005-01-12 01:17:29
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    sandra wrote:

    > rodzice

    Nie widzę szans na uzyskanie praw do mieszkania.
    W tej sytuacji córka może tylko wystąpić o alimenty od ojca (skoro jest
    jak rozumiem studentką). To być może pozwoli jej, do ukończenia studiów,
    zapewnić sobie dach nad głową.

    > moze uzyskujac pelnoletnosc podjela np. decyzje, ze
    > bedzie mieszkala z ojcem ... dosyc istotne informacje w tej sprawie

    Jakoś nie mogę dostrzec związku...

    ...moze
    > ojciec przepisujac na macoche wydziedziczyl corke ?

    Wydziedziczenie dotyczy... dziedziczenia, czyli... majątku po osobie...
    zmarłej, a ojciec żyje. I jako osoba żyjąca ma prawo wyzbyć się majątku.
    Przepisanie mieszkania na macochę odbiera córce jakiekolwiek prawa do
    niego w przyszłości, czyli o dziedziczeniu przez nią mieszkania niestety
    nie będzie już mowy.

    Pozdrawiam,

    --
    MArta
    m...@d...pl

  • 4. Data: 2005-01-12 01:49:18
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widzę szans na uzyskanie praw do mieszkania.

    nie mam na mysli praw do mieszkania jedynie mozliwosc zamieszkiwania

    > W tej sytuacji córka może tylko wystąpić o alimenty od ojca (skoro jest
    > jak rozumiem studentką). To być może pozwoli jej, do ukończenia studiów,
    > zapewnić sobie dach nad głową.

    zgadza sie w kwestii alimentacji

    > Jakoś nie mogę dostrzec związku...

    ja widze jesli byloby tak jak mysle

    > Wydziedziczenie dotyczy... dziedziczenia, czyli... majątku po osobie...
    > zmarłej, a ojciec żyje.

    nie neguje ale to jest furtka do zamieszkiwania dalszego na co macocha by
    nie miala wplywu jesli w darowiznie jest klauzula
    zastrzegajaca prawa corki do zamieszkiwania a przeciez tego nie wiemy , jak
    wiemy w akcie notarialnym mozna sobie pewne rzeczy zastrzec wiec stad moje
    kombinacje :)

    I jako osoba żyjąca ma prawo wyzbyć się majątku.

    zgadza sie ale j/w z pewnymi zastrzezeniami a tego nie wiemy

    > Przepisanie mieszkania na macochę odbiera córce jakiekolwiek prawa do
    > niego w przyszłości, czyli o dziedziczeniu przez nią mieszkania niestety
    > nie będzie już mowy.

    tego tez nie wiemy j/w

    pozdrawiam
    Sandra

  • 5. Data: 2005-01-13 08:14:28
    Od: n...@v...pl

    dziekuje Wam za uwagi.
    Udalo mi sie juz w miedzyczasie zapytac dwoch prawnikow o sytuacje tej malej i
    wiem, ze prawo zamieszkiwania bedzie jej trudno odebrac ( w kazdym razie wymaga
    to postanowienia sadu, casu i zachodu) natomiast do mieszkania
    najprawdopodobniej nie ma zadnych szans. Czekam jeszcze na jedna opinie ale
    obawiam sie ze potwierdzi wczesniejsze.
    Dziekuje goraco.
    POzdrawiam.

    N.

  • 6. Data: 2005-01-14 16:12:43
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    n...@v...pl wrote:
> [...]
    > wiem, ze prawo zamieszkiwania bedzie jej trudno odebrac ( w kazdym razie wymaga
    > to postanowienia sadu, casu i zachodu) natomiast do mieszkania

    A możesz jeszcze, dla ciekawości, napisać - na jakiej podstawie wg nich
    dziewczyna ma to prawo do zamieszkiwania i na jak długo?
    Pozdrawiam,