  • 1. Data: 2005-01-11 13:07:45
    Temat: Przelew bankowy - nazwa odbiorcy
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    Na przelewie bankowym, np. w Inteligo i chyba w innych
    podobnie, pole "nazwa / imie nazwisko" odbiorcy przelewu
    jest wymagane. Ale gdy wpisalem tam nieprawidlowe dane (Zulu
    Gula), przelew i tak dotarl.

    Czy ktos wie jak dziala system miedzybankowy - czy w jakis
    sposob interpretuje on wpisana nazwe odbiorcy i jesli sie
    nie zgadza z numerem konta odbiorcy, to przelew blokuje, czy
    tez jest to informacja czysto dodatkowa (jak tytul przelewu,
    gdzie mozemy wpisac chyba cokolwiek).

    Chodzi mi o to, ze gdyby ktos mial robic przelew na moje
    konto, to czy musi on poprawnie wpisac imie i nazwisko, czy
    tez wystarczy, ze wpisze dobry numer konta.

    Swoja droga przy roznych zbiorkach pieniedzy podawany jest
    chyba sam numer konta?

    Dzieki za wszelkie informacje,

    pozdrawiam

    Bartek
    www.VMPCfunction.com

  • 2. Data: 2005-01-11 13:18:00
    Temat: Re: Przelew bankowy - nazwa odbiorcy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz Zoltak wrote:
> [...]
    > podobnie, pole "nazwa / imie nazwisko" odbiorcy przelewu
    > jest wymagane. Ale gdy wpisalem tam nieprawidlowe dane (Zulu

    Po wporowadzeniu nowej numeracji (z cyframi kontrolnymi) banki odchodzą
    od sprawdzania danych adresowych/personalnych.

  • 3. Data: 2005-01-11 19:03:17
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 14:07:45 +0100, Bartosz Zoltak naskrobał(a):

    > Na przelewie bankowym, np. w Inteligo i chyba w innych
    > podobnie, pole "nazwa / imie nazwisko" odbiorcy przelewu
    > jest wymagane. Ale gdy wpisalem tam nieprawidlowe dane (Zulu
    > Gula), przelew i tak dotarl.

    zgadza sie.

> [...]
    > nie zgadza z numerem konta odbiorcy, to przelew blokuje, czy
    > tez jest to informacja czysto dodatkowa (jak tytul przelewu,

    rozliczenie elektroniczne - pola nie są w ogóle sprawdzane z powodu braku
    możliwości weryfikacji elektornicznej.

    > Chodzi mi o to, ze gdyby ktos mial robic przelew na moje
    > konto, to czy musi on poprawnie wpisac imie i nazwisko, czy
    > tez wystarczy, ze wpisze dobry numer konta.

    Przy automatycznym rozliczenia wystarczy numer konta. Nie dotyczy to
    przelewów miedzynarodowych i z wymuszonym starym numerem.

    > Swoja droga przy roznych zbiorkach pieniedzy podawany jest
    > chyba sam numer konta?

    nie rozumiem?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-01-11 19:57:08
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/11/2005 8:03 PM, Sebol wrote:
    [...]
    > Przy automatycznym rozliczenia wystarczy numer konta. Nie dotyczy to
    > przelewów miedzynarodowych i z wymuszonym starym numerem.

    W powyższym ujawnia się zamysł ustawodawcy - tak długo, jak pieniądze
    pozostają w kraju, po jurysdykcją miejscową i prędzej czy poźniej
    zamienią się w VAT, PIT, CIT, ZUS, akcyzę i.t.p. tak długo jest
    obojętne, czy obywatel obywatela wali w rogi, czy nie i czy prawo winno
    go wspierać, gdyby się np. pomylił.

    Gdy prywatny okrada prywatnego, to jest to o tyle naganne, o ile nie
    uiszczono od tego VAT i PCC. Sorrry za small OT.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2005-01-11 22:15:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 20:57:08 +0100, Catbert naskrobał(a):

> [...]
    > zamienią się w VAT, PIT, CIT, ZUS, akcyzę i.t.p. tak długo jest
    > obojętne, czy obywatel obywatela wali w rogi, czy nie i czy prawo winno

    prawo nie ma nic do rzeczy - tego nie da się na razie zrobić.

  • 6. Data: 2005-01-11 22:46:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > prawo nie ma nic do rzeczy - tego nie da się na razie zrobić.

    Oczywiście, że "się da" i że niektóre (nieliczne) banki jeszcze tak robią.

    M.

  • 7. Data: 2005-01-12 10:53:45
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/11/2005 11:15 PM, Sebol wrote:
    [...]
    > prawo nie ma nic do rzeczy - tego nie da się na razie zrobić.

    W umowach rachunków bankowych często był (może i jest nadal) zapis, że
    pojawienie się pieniędzy na czyimś koncie nie czyni posiadacza konta ich
    właścicielem, o ile nie ma tytułu prawnego.

    Pzdr: Catbert