  • 1. Data: 2002-04-20 11:47:48
    Temat: gdy pracodawca wymaga weksla
    Od: "Metaxa" <m...@s...pl>

    Hej,
    mam takie pytanko. Czy możliwe jest (w sensie prawnym oczywiscie), żeby
    pracodawca (bank) wymagał weksla in blaco od pracowników służb kredytowych,
    jako zabezpieczenie niespłacanych kredytów?
    Czy jeżeli zajdzie taka konieczność, czy pracownik może po spłaceniu kedytu
    za kredytobiorce, mieć do niego jakieś roszczenia? Przecież, de facto, nie
    podpisuja jakiejkolwiek umowy poręczenia or something.

    --
    Pozdrawiam,
    Metaxa (aka Cytrynek)

  • 2. Data: 2002-04-22 08:34:30
    Temat: Re: gdy pracodawca wymaga weksla
    Od: "Roland" <a...@r...pl>

    Użytkownik "Metaxa" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za kredytobiorce, mieć do niego jakieś roszczenia? Przecież, de facto, nie
    > podpisuja jakiejkolwiek umowy poręczenia or something.

    Z tego co pamietam, to pracownik najemny nie odpowiada za straty pracodawcy
    wynikle z jego dzialan, chyba, ze udowodni mu sie swiadome dzialanie na
    szkode. Wiec dochodzenie od pracownika jakiegokolwiek odszkodowania za wynik
    jego pracy jest bezprawne.

    Art 117 paragraf 2 Kodeksu Pracy:
    "Pracownik nie ponosi ryzyka związanego z działalnością pracodawcy, a w
    szczególności nie odpowiada za szkodę wynikłą w związku z działaniem w
    granicach dopuszczalnego ryzyka."

    Praconik działu kredytowego na pewno nie ponosi więc odpowiedzialności za
    niespłącone kredyty, chyba, że niedopełnił swoich obowiązków - np. zapomniał
    wypełnić jakiejś części procedury obowiązującej przy udzielaniu kredytu.

    KK