  • 1. Data: 2005-04-26 12:01:12
    Temat: Re: fundusz pracowniczy - kto tym rozporządza
    Od: Wilczur <m...@w...pl>

    Dyzio napisał(a):
    > Mam w pracy fundusz socjalny i chcieliśmy część jego przeznaczyć na operację
    > córki naszego kolegi i związku z tym interesuje mnie kilka rzeczy:
    > 1. Jaką kwotę możemy przeznaczyć czy jest to jakoś ograniczone
    > 2. Kto o tym ma zadecydować
    > 3. Czy pracownicy muszą wyrazić na to zgodę, czy wystarczy jedynie decyzja
    > jedynie przedstawicieli pracowniczych.
    > Dzięki za pomoc
    > Dyzio

    szczegółowe zasady korzystania ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń
    Socjalnych, zaakceptowane przez Zarząd - poszukaj czegoś takiego
    najlepiej zwróć się pytaniem do swojej Komisji Socjalnej

    Środki zakładowego funduszu świadczeń socjalnych przeznacza się na
    finansowanie działalności socjalnej - na rzecz osób uprawnionych, jak
    również na dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych.

    Działalność socjalna, o jakiej mowa w ustawie, to usługi, jakie świadczy
    pracodawca na rzecz różnych form wypoczynku, działalności
    kulturalno-oświatowej, sportowo rekreacyjnej, udzielania pomocy
    materialnej jak również zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele
    mieszkaniowe na warunkach określonych umową.
    Z uwagi na to, że ustawodawca posługuje się pewnymi pojęciami w ustawie,
    zasadnym jest wskazać, co one oznaczają, i tak:
    osoby uprawnione do korzystania z funduszu to pracownicy i ich
    rodziny, emeryci i renciści będący byłymi pracownikami i ich rodziny.
    Mogą to być również inne osoby, które mają prawo do korzystania ze
    świadczeń funduszu, jednakże musi to wynikać z regulaminu o funduszu
    (np. wychowankowie domu dziecka);
    zakładowe obiekty socjalne są to ośrodki wczasowe bądź kolonijne,
    sanatoria, domy wypoczynkowe, ogrody działkowe, żłobki, przedszkola,
    obiekty sportowo-rekreacyjne oraz obiekty służące działalności kulturowej;
    coroczny odpis podstawowy jest to równowartość dokonanych odpisów
    na rachunek bankowy funduszu w wysokości i na zasadach określonych w
    ustawie.

    "...Zapomogi socjalne
    Mogą być udzielane uprawnionym do korzystania z funduszu socjalnego,
    znajdującym się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, bądź w
    wypadkach losowych.
    Ubiegający się o zapomogę składają umotywowane wnioski w Zespole
    Socjalnym, który przygotowuje wnioski do weryfikacji przez Komisję
    Socjalną złożoną z przedstawicieli związków zawodowych i pracodawcy."

    --

    Pozdrawiam Wilczur

    ""Nie kłóć się z idiotą,bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona
    doświadczeniem"