  • 1. Data: 2002-10-16 07:18:45
    Temat: fotografowanie w sklepach
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Witam, znalazlem ze 2 watki ntt z ktorych niewiele wynika, wiec podejde z
    wlasnym pytaniem: zdarza sie ze obsluga sklepow goni osoby fotografujace
    we wnetrzu tych sklepow np. rozmaite towary (zostawmy kwestie fotogra-
    fowania osob (personelu) na boku). Przyjmijmy ze sklep, czy podobna
    placowka jest wlasnoscia prywatna a fotografujacy, robi zdjecia dostepnych
    kupujacym, czyli eksponowanych towarow. Jaka jest podstawa prawna takiego
    zakazu? Jesli podstawy prawnej nie ma, jaka jest podstawa prawna
    umozliwiajaca mi fotografowanie na terenie prywatnym dostepnym w ramach
    dzialnosci prowadzonej przez dana placowke (tu na terenie sklepu). Mowimy
    o samej czynnosci, a nie co z tej czynnosci moze wyniknac (np. publikacje).

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2002-10-16 08:59:04
    Temat: Odp: fotografowanie w sklepach
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@l...w.sypialni...
    Jaka jest podstawa prawna takiego
    > zakazu?

    :-) we Włoszech żeby Ci pozwolono fotografować musisz coś kupić ciekawa
    jestem jak jest właśnie w Polsce ?
    Chciałam fotografować maski przepiękne a tu ups Włoch nie pozwolił ale gdy
    tylko zakupiłam :-) był cudowny , uprzejmy , sam mi wyszukiwał co
    piękniejszą :-)

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-16 10:33:54
    Temat: Re: Odp: fotografowanie w sklepach
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <aoj9hn$n86$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:
> [...]
    > Chciałam fotografować maski przepiękne a tu ups Włoch nie pozwolił ale gdy
    > tylko zakupiłam :-) był cudowny , uprzejmy , sam mi wyszukiwał co

    Czytalem na tej grupie ze kogos tam ochroniarz pobil za robienie zdjec
    aparatem cyfrowym (moze probowal mu wyjac film?). Natomiast moja kobiete
    spotkala agresja pana ze znanej sieci komfort, ktory na zdjecia (paneli
    podlogowych i dywanow) nie pozwolil, argumentujac ze on u Niej w prywatnym
    domu nie fotografuje. Nic to ze juz tam nigdy i nic nie kupimy, ale lubie
    wiedziec na czym sie stoi, bo jak widac praktyka zabraniania jest dosyc
    czesta.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2002-10-16 12:29:12
    Temat: Re: fotografowanie w sklepach
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]
    > dzialnosci prowadzonej przez dana placowke (tu na terenie sklepu). Mowimy
    > o samej czynnosci, a nie co z tej czynnosci moze wyniknac (np.

    Poczytaj regulamin sklepu - moze tam cos bedzie. A jak nie bedzie to spytaj
    dlaczego nie mozesz.

    Albercik

  • 5. Data: 2002-10-16 13:30:37
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <aojm5u$g53$1@news2.tpi.pl>, Albercik wrote:
    > Poczytaj regulamin sklepu - moze tam cos bedzie. A jak nie bedzie to spytaj
    > dlaczego nie mozesz.

    Regulamin sklepu nie jest żadnym wyznacznikiem obowiązującego prawa.

    --
    Marcin