  • 1. Data: 2004-12-10 15:03:00
    Temat: firma pozyczkowa
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    witam,
    teoretycznie - zeby miec firme ktora udziela pozyczek:
    - trzeba miec jakas koncesje?
    - moze byc zwykla dzialalnosc gosp?
    - czy trzeba prowadzic pelna ksiegowosc?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-10 22:53:14
    Temat: Re: firma pozyczkowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ts" <t...@t...skasuj.o2.pl> napisał w wiadomości

    O ile nie będziesz jednocześnie uzyskiwał od klientów tych pieniędzy, czyli
    pożyczasz swoje, to nie potrzebujesz żadnych zezwoleń. Jeśli zaczniesz
    pożyczać jakieś pieniądze od ludzi i jednocześnie udzielać pożyczki, to
    staniesz się bankiem. A w tej sytuacji musi spełnić warunki zawarte w Prawie
    Bankowym.

  • 3. Data: 2004-12-11 13:16:26
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004 23:53:14 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >staniesz się bankiem. A w tej sytuacji musi spełnić warunki zawarte w Prawie

    czyli jezeli chce TYLKO udzielac pozyczek - jestem bankiem czy
    przedsiebiorca?
    pozdrawiam
    serwan

  • 4. Data: 2004-12-11 15:31:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czyli jezeli chce TYLKO udzielac pozyczek - jestem bankiem czy
    > przedsiebiorca?

    Jesteś przedsiębiorstwem. Vide PROVIDENT na przykład.

  • 5. Data: 2004-12-11 23:33:13
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    On Sat, 11 Dec 2004 16:31:21 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "ts" <t...@t...skasuj.o2.pl> napisał w wiadomości

    >Jesteś przedsiębiorstwem. Vide PROVIDENT na przykład.

    czyli dg wystarczy? nie wiesz przy okazji czy dodatkowe wymagania jak
    pelna ksiegowosc czy koncesja? czy moze mozna zostac ryczaltowcem?
    pani w us odmowila precyzyjnej odpowiedzi :(
    pozdrawiam
    serwan

  • 6. Data: 2004-12-12 00:06:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czyli dg wystarczy?

    > nie wiesz przy okazji czy dodatkowe wymagania jak
    > pelna ksiegowosc czy koncesja? czy moze mozna zostac ryczaltowcem?
    > pani w us odmowila precyzyjnej odpowiedzi :(

    To napisz do nich pismo i opłać bodaj 5 zł. Wówczas muszą odpowiedzieć i ma
    to tę zaletę, że jest wiążące. Bo z takimi odpowiedziami ustnymi, to można
    się przejechać. Po za tym zapytaj o to na pl.soc.prawo.podatki . Tam siedzi
    kilku specjalistów z tego tematu. pewnie ktoś Ci odpowie.