  • 1. Data: 2004-12-10 14:46:44
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa: opłaty za windę
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <e...@p...google.com>, Andy wrote:
    > Mieszkam w bloku z windą. Moje mieszkanie znajduje się na parterze,
    > który jest równy z poziomem gruntu (m. innymi jest ogródek
    > przydziałkowy). Czy w związku z tym, że z windy nie korzystam nie
    > powinienem być zwolniony z opłat z windę? Obecnie płacę tyle samo co
    > mieszkańcy wyższych pięter.
    >
    > Czy jest jakieś prawo ustawa która tą kwestię reguluje?

    Nie piszesz jaką formą własności jest to mieszkanie. Jeśli należysz do
    wspólnoty, to obowiązuje cię UoWl:
    http://www.hetman.com.pl/wiedza/dok22.htm
    "2. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu
    wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te
    potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W
    takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary
    związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w części nie znajdującej
    pokrycia w pożytkach i innych przychodach.
    3. (12)Uchwała właścicieli może ustalić zwiększenie obciążenia z tego
    tytułu właścicieli lokali użytkowych, jeżeli uzasadnia to sposób
    korzystania z tych lokali. "

    > Na stronie http://huby.seo.pl/04_mieszkania/04_artykuly_mieszka
    nia/wspolnota/czynsz_i_inne_oplaty_za%20wynajem_loka
    li.HTM
    > znalazłem to wyjasnione w przypadku do wynajmu lokali.

    To nie jest prawo, to są zwyczaje, co zresztą jest tam wyraźnie
    napisane.

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 2. Data: 2004-12-11 18:29:07
    Od: "Wildcat" <w...@s...com.kasuj.to>

    No tak.... jak dach sie zepsuje.... to tez niech koszty ponosza mieaszkancy
    ostatniego pietra - no nie :-)

    Bardzo ciekawe podejscie do tematu :-)

    Pozdrawiam,
    Wildcat