    From: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: faktura poczta, czy w siedzibie - co mowi polskie prawo?
    Date: Wed, 07 Jan 2009 12:45:39 +0100

    Witam,

    chcialem poprosic o link do wlasciwej polskiej ustawy, gdzie sie mowi o
    wystawianiu faktur i ich dostarczaniu lub odbioru w siedzibie firmy.

    Kontekst:

    Robilem mniejsze zlecenie (tlumaczenie) za ok. 60 zl. Klient chcial
    fakture papierowa. Zgodzilem sie, ale powiedzialem, ze ze wzgledu na
    niska wartosc zlecenia sobie nalicze 1,50 zl wiecej na oplaty pocztowe
    (znaczek 1,45 zl. plus 5 groszy papier/koperta). Klient sie zgodzil.
    Fakture wystawilem, przeslalem mailem oraz wyslalem poczta jako zwykly
    list (wiec nie moge udowodnic, ze naprawde wyslalem). Dzis po trzech
    tygodniach klient sie odezwal, ze papierowej faktury nie otrzymal i
    chce, zebym ja wyslal ponownie. Ja z kolei nie chce przesylac ponownie
    faktury papierowej, bo tak naprawde moglby za kolejne trzy tygodnie
    znowu powiedziec, ze nie otrzymal.

    Chce mu wiec zaproponowac, ze mu wysle fakture jeszcze raz, ale teraz
    juz tylko listem poleconym i koszty oczywiscie przerzuce na niego. Ale
    chce mu tez napisac, ze wedlug polskiego prawa nie mam obowiazku
    dostarczenia mu faktury, ze moge ja wydrukowac, a on moze ja osobiscie
    odebrac w siedzibie mojej firmy (do tego jest mi potrzebny odsylacz na
    odpowiednie przepisy prawne). Chce mu zaproponowac, ze jednak sobie moze
    wydrukowac te fakture, co mu przeslalem mailem, poniewaz wedlug
    czeskiego prawa (mam DG w Czechach) na fakturze musi byc tylko jeden
    podpis, mianowicie podpis osoby, ktora jest zodpowiedzialna za
    zaksiegowanie faktury w firmie przyjmujacej fakture - wiec faktury mozna
    bez problemow wysylac mailem i klienci je sobie moga drukowac we wlasnym
    zakresie.

    Ludek