  • 11. Data: 2005-11-07 20:37:35
    Temat: Re: etat a wlasna dzialalnosc
    Od: maho <m...@p...net>

    mariposa doux wrote:

    > Idz po porade do jakiejs ksiegowej :)
    >
    > Tymczasem pobaw sie kalkulatorem wynagrodzen:
    > http://www.infostaff.com.pl/pl/dodatki-kalkulator.ph
    > (link na samym dole)
    >
    > z DG "odporowadzasz" ZUS 750 pln (okolo) miesiecznie

    Do tego uwzględnij, że umowa o pracę niesie za sobą nie tylko korzyści
    pieniężne, ale także takie bonusy jak płatne zwolnienie, urlop itd...
    których nie będziesz miał na samozatrudnieniu (chyba że w ramach
    dżentelmeńskiej umowy z szefem).

    pozdrav

    maHo

  • 12. Data: 2005-11-07 21:05:24
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    maho wrote:

    > Do tego uwzględnij, że umowa o pracę niesie za sobą nie tylko korzyści
    > pieniężne, ale także takie bonusy jak płatne zwolnienie, urlop itd...

    to juz pisalem na samym poczatku :)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 13. Data: 2005-11-09 16:39:39
    Od: "Pawel O." <p...@m...pl>

    Znalazlem taką informacje :
    "Udogodnienia nie będą jednak przysługiwać:

    -prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed dniem
    rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej prowadziły pozarolniczą
    działalność;
    -wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz
    którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub w
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    działalności gospodarczej (to takie samo obostrzenie, jak w przypadku
    wyłączeń z prawa do podatku liniowego).

    -Ustawa może niestety zachęcać do działań typu: zlikwiduj firmę, otwórz nową
    na małżonka - szczególnie w usługach niematerialnych, gdzie przedsiębiorca
    nie dysponuje dużym majątkiem trwałym."

    cytat dotyczy znizki na ZUSie na nowyc przedsiebiąrców.
    Czyli ja odpadam :) dzieki za wszystkie info.
    Mam jeszcze jedno pytanie:
    Jak wygląda sprawa opłat ZUSu mając wojskową emeryturę (niepełną) , przy
    zakladaniu działalnosci gospodarczej.

    z gory dzieki
    pozdrawiam

    Użytkownik "mariposa doux" napisał