  • 1. Data: 2002-09-09 08:34:57
    Temat: emeryt, zus i godziny nadliczbowe
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Mam 2 pytania, ktore skierowane do mnie, wprawily mnie przyznam w pewna
    konsternacje...
    Bardzo dziekuje za wypowiedzi.

    Emeryt (nabyta emerytura policyjna) pracuje w firmie ochroniarskiej.
    Jest tam zatrudniony na 1/2 etatu na podstawie umowy na czas nieokreslony
    (okolo 75
    godzin miesiecznie)
    Pracownik wypracowuje godziny jak za caly etat (okolo 150 godzin)
    1.Czy przysluguje mu wynagrodzenie za godziny nadliczbowe po przekroczeniu
    limitu dla 1/2 etatu. Do tej pory otrzymuje je dopiero gdy przekroczy limit
    godzin na caly etat.

    Druga kwestia jeszcze mniej klarowna (cytuje):

    Od wynagrodzenia pobierane sa skladki ZUS liczone za pelny etat (sic).
    Do emerytury natomiast liczone sa jak za pol etatu.

    2. O co tutaj chodzi?

    pozdrawiam serdecznie
    Mateusz Droba

  • 2. Data: 2002-09-09 09:30:31
    Temat: Re: emeryt, zus i godziny nadliczbowe
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr praca napisał:
> [...]
    > limitu dla 1/2 etatu. Do tej pory otrzymuje je dopiero gdy przekroczy limit

    Za godziny powyżej 1/2 etatu ale nie wiecej niz obejmowałby cały etat
    przysługuje mu wynagrodzenie takie samo jak za pozostałe godziny.
    Jeżeli wynagrodzenie ma okreslone miesięcznie a nie godzinowo - to
    trzeba policzyc ile w każdym miesiącu wypadało za godzinę (kwota
    brutto / ilość godzin w danym miesiącu dla połowy etatu) i tyle
    przysługuje dodatkowo za każdą godzinę powyżej 1/2 etatu. Ale nie są
    to nadgodziny.
    Nadgodziny to godziny pracy powyżej limitu 41 godzin tygodniowo i 8
    godzin dziennie.

    > Druga kwestia jeszcze mniej klarowna (cytuje):
    >
    > Od wynagrodzenia pobierane sa skladki ZUS liczone za pelny etat (sic).
    > Do emerytury natomiast liczone sa jak za pol etatu.
    >
    > 2. O co tutaj chodzi?

    Ja nie mam pojęcia, bo składki ZUS liczy się od faktycznie wypłaconego
    wynagrodzenia brutto a nie od wielkości etatu.
    Co to znaczy "składki ZUS do emerytury" ??????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-09-09 09:58:47
    Temat: Odp: emeryt, zus i godziny nadliczbowe
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    Dzieki .

> [...]
    > wynagrodzenia brutto a nie od wielkości etatu.
    > Co to znaczy "składki ZUS do emerytury" ??????

    No wlasnie.
    Pan nabyl juz emeryture (policyjna).
    W tej chwili dorabia, od wynagrodzenia ma odprowadzane skladki ZUS.
    W jaki sposob przeklada sie to na jego korzysc jesli chodzi o swiadczenie
    emerytalne ( a przeklada sie w ogole ?)
    Przepraszam ale ubezpieczenia spol. to dla mnie ciemna dziura.

    pozdrawiam serdecznie
    Mateusz Dr

  • 4. Data: 2002-09-09 15:53:09
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > emerytalne ( a przeklada sie w ogole ?)
    > Przepraszam ale ubezpieczenia spol. to dla mnie ciemna dziura.

    Idąc do ZUS ze świadectwem pracy emeryt ma doliczane jakieś pieniądze do
    ustalonej wcześniej emerytury. Ja też sezonowo zatrudniam emeryta na 1/2
    etatu i zawsze on ze świadectwem pracy idzie do ZUS. Podobno panie są
    "uszczęśliwione", bo muszą coś tam wyliczać od nowa a mój emeryt dostaje
    parę złotych więcej.

    Wiewióra