  • 1. Data: 2002-09-09 06:10:29
    Temat: odstapienie od WSPOLNOTY Mieszkaniowej
    Od: "roman" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam problemik :))
    Zostalo wykupione mieszkanie od miasta na wlasnosc.
    Miasto nic nie wspominalo o zakladaniu wspolnoty mieszkaniowej , kilka
    smiesznych osob chce ja w klatce zalozyc.
    Mieszkan jest 15 z czego 4 wykupione , w zwiazku z tym moje pytanie ?
    Czy musze koniecznie przystepowac do tych bezmozgowcow ktorzy na sile
    zakladaja 3 osobowa wspolnote ??? , przeciez pozostale lokale sa w gestii
    miasta i dalej beda substancje mieszkaniowa dewastowac jak dewastowali :(
    Wspolnota ma sens gdy prawie wszyscy wykupia na wlasnosc , i zaczna o swoje
    mienie dbac :))
    Narazie do wspolnoty nie przystapilem , jest tylko akt notarialny kupna
    nieruchomosci.
    Czy sa jakies przepisy prawne pozwalajace pozostac przy gminie a nie na sile
    zmuszanie do wspolnoty ???
    Dzieki za pomoc r...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-09-09 06:59:14
    Temat: Re: odstapienie od WSPOLNOTY Mieszkaniowej
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    swoje
    > mienie dbac :))
    > Narazie do wspolnoty nie przystapilem , jest tylko akt notarialny kupna

    Oj! Widac, ze wcale nie masz pojecia - kupiles, zaplaciles i nie wiesz jakie
    sa zobowiazania. Do wspolnoty sie nie wstepuje ! Wspolnote stanowia
    wlasciciele mieszkan. Mozna z niej wystapic poprzez sprzedaz mieszkania.

  • 3. Data: 2002-09-09 09:10:34
    Od: "Jacek P." <j...@p...fm>

> [...]
    > sa zobowiazania. Do wspolnoty sie nie wstepuje ! Wspolnote stanowia
    > wlasciciele mieszkan. Mozna z niej wystapic poprzez sprzedaz mieszkania.

    Oj, chyba nie masz racji :-((

  • 4. Data: 2002-09-09 09:15:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek P." <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > jakie
    >

    > Oj, chyba nie masz racji :-((

    A mozesz to rozszerzyc.

    Karol

  • 5. Data: 2002-09-09 09:36:12
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jacek P. napisał:

    > jakie

    > Oj, chyba nie masz racji :-((
    Oj chyba bardzo ma rację. Wspólnotę mieszkaniową tworzą, chcąc czy nie
    chcąc - wszyscy wlaściciele lokali. Wspólnota istnieje z mocy ustawy.
    Również gmina jest członkiem wspólnoty, a nie jakąś jednostka
    nadrzędną. I ma prawa takie same jak reszta właścicieli, a nawet
    troche ograniczone (ze względu na z założenia "silniejszą" pozycje od
    zwykłych właścicieli). O ile ograniczone, to nie pamiętam.
    Musiałabym zajrzec do ustawy o własności lokali, ktorej nie mam pod ręką.
    Ale tobie sugeruje postarac sie o tekst tej ustawy. Tam jest wszystko
    o wspólnocie - jakie ma prawa i jakie obowiązki i kto jest a kto nie
    jest jej członkiem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-09-09 15:48:40
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale tobie sugeruje postarac sie o tekst tej ustawy. Tam jest wszystko
    > o wspólnocie - jakie ma prawa i jakie obowiązki i kto jest a kto nie

    A czy przypadkiem wspólnoty mieszkaniowej nie trzeba gdzieś zarejestrować,
    by on a istniała faktycznie? Znam domy, w których dużo mieszkań jest
    wykupionych od gminy /ale poniżej 25%/ i właściciele nie utworzyli wspólnoty
    i nadal nieruchomością zarządza gmina, bo takie ma prawo.
    Wiewióra

  • 7. Data: 2002-09-09 16:52:59
    Od: "Jacek P." <j...@p...fm>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Oj chyba bardzo ma rację.

    Rzeczywiscie! Nie doczytalem uwaznie.
    Nie wiem skad mi sie wziela mysl, ze
    mieszkanie bylo kupione od Spoldzielni.

    Jacek

  • 8. Data: 2002-09-09 17:41:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy przypadkiem wspólnoty mieszkaniowej nie trzeba gdzieś
    zarejestrować,
    > by on a istniała faktycznie?

    AFAIK powstaje z mocy prawa.
    Co najwyzej wystepuje sie o REGON.

    > Znam domy, w których dużo mieszkań jest
    > wykupionych od gminy /ale poniżej 25%/ i właściciele nie utworzyli
    wspólnoty
    > i nadal nieruchomością zarządza gmina, bo takie ma prawo.

    Prawdopodobnie gmina zastrzegla sobie w aktach notarialnych, ze bedzie
    administrowac domem jakis czas.
    Nie zmienia to faktu, ze mieszkancy mogliby zaczac sie organizowac.

    Karol