  • 11. Data: 2017-03-31 15:55:38
    Temat: Re: ePuap tylko SMS
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-03-31 o 10:42, Trefniś pisze:

    > W sumie sam mógłby się umalować, w dzisiejszych czasach pod znakiem
    > dżęder...

    Obawiam się, że u mnie makijaż by się nie sprawdził. Choćby nie wiem jak
    się starać :)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-03-31 18:17:15
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2017 o 15:55 Miroo <b...@b...brak.i.juz> pisze:

    > Obawiam się, że u mnie makijaż by się nie sprawdził. Choćby nie wiem jak
    > się starać :)

    No offence, to ma tylko maksymalnie utrudnić test :)

    --
    Trefniś

  • 13. Data: 2017-04-01 10:49:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    >
    > Jeśli używasz konta email do odbierania haseł jednorazowych profilu
    > zaufanego pamiętaj, że jest to możliwe tylko do 7 kwietnia 2017 r.
    >
    > Następnego dnia funkcja zostanie wyłączona. Dalsze korzystanie z
    > profilu będzie możliwe tylko za pomocą haseł przesyłanych za pomocą
    > SMS.
    > ---
    > Podstawa prawna: § 8 ust. 3 w związku z § 21 ust. 1 rozporządzenie
    > Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie profilu
    > zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.

    Ktos rozumie po co ta zmiana?
    ---
    Po to by rządzić.

  • 14. Data: 2017-04-01 10:54:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    > Ktos rozumie po co ta zmiana?

    Może im wyszło ze hasła sms bezpieczniejsze od haseł wysyłanych na konta
    email.
    ---
    Mnie wyszło, że używanie SMS jest zagrożeniem swobód obywatelskich
    polegające na inwigilowaniu obywateli. Syndrom chłopa przywiązanego do
    swojej roli.

  • 15. Data: 2017-04-01 10:55:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Może im wyszło ze hasła sms bezpieczniejsze od haseł wysyłanych na
    > konta email.

    Chetnie poznałbym statystyki ile osób podszywało się pod kogoś innego przy
    pomocy skradzionego konta email.
    ---
    Bez znaczenia. Jak ktoś chce potwierdzanie SMS'em to oczywiście należy taką
    możliwość wprowadzić. Ja dla przykładu chcę potwierdzać komunikatorem, ale
    ... tylko SMS.

  • 16. Data: 2017-04-01 10:56:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Chetnie poznałbym statystyki ile osób podszywało się pod kogoś innego przy
    > pomocy skradzionego konta email.

    Była głośna sprawa ataku na komputer ofiary a potem czyszczenia jego
    konta i brania kredytów w jego imieniu. W felernym banku, bank potem
    cichcem zlikwidował usługę ułatwiającą taki atak.
    ---
    A ataku na telefon nie było czasem ?

  • 17. Data: 2017-04-01 10:57:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Była głośna sprawa ataku na komputer ofiary a potem czyszczenia jego
    > konta i brania kredytów w jego imieniu. W felernym banku, bank potem
    > cichcem zlikwidował usługę ułatwiającą taki atak.

    Czyli zmienili przez 1 osobe?
    To teraz jak komus ukradna komórke to co zrobią?
    Przejdą na identyfikację krwią? A jak potem komus reke utną?
    ---
    Luźno. Jest możliwość wyrobienia sobie u notariusza potwierdzenia odcisku
    palca :-)

  • 18. Data: 2017-04-01 11:00:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Czyli zmienili przez 1 osobe?

    Mój błąd powinienem napisać ataków a nie ataku.

    > To teraz jak komus ukradna komórke to co zrobią?
    > Przejdą na identyfikację krwią? A jak potem komus reke utną?

    Są komórki sprawdzające odciska palca czy rozpoznające właściciela
    po twarzy.
    ---
    Raczej mało relewantne. To lokalne systemy autentykacji, właściciel może je
    zmienić tak by potwierdzały cokolwiek, a tu mogłoby chodzić o globalną
    pewność a chodzi raczej o to, by "bydło" chodziło jak w zegarku może nawet
    nie, że tylko to, ale przy okazji.

  • 19. Data: 2017-04-01 11:01:17
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Miroo"

> [...]

    mnie 2 różne osoby. Ale może ja cierpię na łagodną postać prozopagnozji :)
    Hehe. Ogólnie są urządzenia ze skanerami siatkówki.

  • 20. Data: 2017-04-01 11:02:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trefniś"

    > Kup kobiecie i sprawdź.

    W sumie sam mógłby się umalować, w dzisiejszych czasach pod znakiem
    dżęder...
    Telefon miałby jeszcze trudniejszy test.
    ---
    Co ma piernik do wiatraka ? Tu chodzi o rozpoznanie osoby a nie jej płci.
    Jakkolwiek ciągle dziwię się, że ktokolwiek/gdziekolwiek pyta się o płeć
    jakby to mogło cokolwiek warunkować.