  • 1. Data: 2017-03-30 18:00:49
    Temat: Adres cyrylica czy lacinskim?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przy wysyłaniu listu poleconego do Rosji pisać na kopercie adres cyrylicą (czy
    przyjmą na Poczcie Polskiej, szczególnie potwierdzenie nadania?), czy w transkrypcji
    łacińskiej (a co, gdy w doręczeniu trafi na małogramotnego duraka?)?
    Ewentualnie: jak napisać adres adrestata na dwa sposoby jednocześnie: i łacińskim i
    cyrylicą (koperta jest cierpliwa, gorzej z drukiem potwierdzenia nadania i paniętkami
    na pocztach)?

  • 2. Data: 2017-03-30 21:20:27
    Temat: Re: Adres cyrylica czy lacinskim?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >cyrylicą (czy przyjmą na Poczcie Polskiej, szczególnie potwierdzenie
    >nadania?), czy w >transkrypcji łacińskiej (a co, gdy w doręczeniu

    Na logike - ROSJA po polsku, reszta cyrylica.

    Ale logika moze zawiezc, jak bedzie jakis kraj tranzytowy :-)

    >Ewentualnie: jak napisać adres adrestata na dwa sposoby jednocześnie:
    >i łacińskim i cyrylicą (koperta jest cierpliwa, gorzej z drukiem
    >potwierdzenia nadania paniętkami na pocztach)?

    A nie wystarcza im wypelniony swistek ?

    J.

  • 3. Data: 2017-03-31 08:28:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Thu, 30 Mar 2017 18:00:49 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    > łacińskim i cyrylicą (koperta jest cierpliwa, gorzej z drukiem
    > potwierdzenia nadania i paniętkami na pocztach)?

    Tak na logikę to:
    nazwa kraju docelowego - po polsku alfabetem łacińskim
    reszta adresu - cyrylicą

  • 4. Data: 2017-03-31 10:18:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No dobrze, ale jak paniętka nie znająca cyrylicy zweryfikuje, że na kopecie i na
    dowodzie nadania wpisujesz to samo?
    BTW jaka jest obecnie "urzędowa" kolejność w pisaniu adresu w Rosji?
    W dawnych czasach to w ZSRR było jakoś odwrotnie niż u nas (na samej górze
    radzieckich kopert był kod i miasto, niżej ulica)

    -----

  • 5. Data: 2017-03-31 10:29:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >No dobrze, ale jak paniętka nie znająca cyrylicy zweryfikuje, że na
    >kopecie i na dowodzie nadania wpisujesz to samo?

    Na obu wpisz to samo, to sie bedzie zgadzac.

    Tylko ... jak ona biedna to wpisze w komputer :-)

    Rosja male piwo - a jak sie adresuje do Chin, Korei, Malezji, Arabii
    Saudyjskiej i kto tam jeszcze swoje alfabety ma ...
    Japonia chyba nie ma problemu ze znajomoscia angielskiego, ale
    prawidlowa trankrypcja moze byc dla wysylajacego wyzwaniem :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-03-31 10:41:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2017 o 10:29, J.F. pisze:

    > Rosja male piwo - a jak sie adresuje do Chin, Korei, Malezji, Arabii
    > Saudyjskiej i kto tam jeszcze swoje alfabety ma ...

    Ja jak wysyłałem z Birmy, to wszystkie kartki jak leci maiły stempelek
    "missend to Thailand", a tam już sobie poradzili jak było POLAND napisane;)

  • 7. Data: 2017-03-31 10:52:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-31 o 10:29, J.F. pisze:
> [...]
    > Japonia chyba nie ma problemu ze znajomoscia angielskiego, ale
    > prawidlowa trankrypcja moze byc dla wysylajacego wyzwaniem :-)

    ktos kiedys wrzocil zdjecie jak na przesylce lodz zapisano encjami
    htmlowymi jakoś tak: &#xc581; &#xc3b3; d &#xc5ba;

    i mimo wszystko doszło :)

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 8. Data: 2017-03-31 13:15:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >ktos kiedys wrzocil zdjecie jak na przesylce lodz zapisano encjami
    >htmlowymi jakoś tak: &#xc581; &#xc3b3; d &#xc5ba;

    >i mimo wszystko doszło :)

    Z zagranicy ?

    Jesli przy nadaniu u siebie w kraju poprawnie wpisano kraj ichnia
    poczta (skomputeryzowana) do Polski dostarczyla ... i byl poprawny kod
    pocztowy, to listonosz sie po ulicy domyslil. Chyba, ze ulica tez z
    krzaczkami :-)

    Ewentualnie - podano kod PL-00-950, to imo ma szanse dojsc do
    wlasciwego urzedu.

    J.

  • 9. Data: 2017-03-31 14:49:05
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/31/2017 3:29 AM, J.F. wrote:
    > Japonia chyba nie ma problemu ze znajomoscia angielskiego,
    bys sie zdziwil.

  • 10. Data: 2017-03-31 14:52:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/31/2017 1:28 AM, jureq wrote:

    > Tak na logikę to:
    > nazwa kraju docelowego - po polsku alfabetem łacińskim
    > reszta adresu - cyrylicą

    http://www.kuriero.pl/porady/jak-wyslac-list-za-gran
    ice.html