  • 1. Data: 2007-06-07 13:22:05
    Temat: dziwna prośba komornika
    Od: "p." <x...@x...com>

    Witam
    Jestem wierzycielem, sprawa jest już od jakiegoś czasu u komornika.
    Ostatnio przyszło pismo z kancelarii, że mam wpłacić "zaliczkę na poczet
    ustaleń" w US, ZUS itp:..
    W sumie kilkadziesiąt złotych.
    Pierwszy raz się spotykam z takim wezwaniem ze strony komornika.
    Dodatkowo komornik w tym samym pismie pisze, ze "XXX to w tutejszej
    kancelarii
    dłużnik wielokrotny (kilkanaście spraw czynnych). W trakcie prowadzonych
    postepowań nie ustalono
    składników majątkowych, z których możnaby prowadzić skuteczną egzekucję"

    SZczerze mówiąc trochę mnie to zdenerwowało, bo to wygląda tak
    jakby komornik wiedząc że nic nie sciągnie chciał przynajmniej wyciągnąć
    cokolwiek "za fatygę". Przecież jeżeli jest kilkanaście czynnych spraw to te
    ustalenia napewno zostały już poczynione.

    Czy komornik ma prawo do takiego postępowania?
    Jeżeli tak, to czy w ogole wpłacanie ma sens wobec braku składników
    majatkowych ?

    Przy okazji jeszcze chciałbym zapytać czy takie zachowanie dłuznika nie
    nadaje
    się do prokuratury i czy w jakiś sposób można od komornika zdobyć dane
    innych wierzycieli.
    Mamy tutaj do czynienia z wielokrotnymi wyłudzeniami.
    Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, iż dłużnik to tak naprawdę "słup" na
    którego zarejestrowana jest firma
    której używa prawdziwy sprawca.
    Moge prosić o rade jak się za to zabrać ? Już widzę że przez komornika
    niewiele się zdziała
    w tym przypadku.
    pozdrawiam
    p.

    p.s. może jakiś sprytny sposób na sprawdzenie składników majątku ?

  • 2. Data: 2007-06-07 17:52:40
    Temat: Re: dziwna prośba komornika
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "p." <x...@x...com> napisał

    > czy w ogole wpłacanie ma sens wobec braku składników majatkowych ?

    Jeśli dłużnik jest trwale niewypłacalny to nie warto ponosić kosztów.
    Jeśli jednak są widoki na to że kiedyś będzie miał dochody lub majątek to
    ma to sens aby uniknąć przedawnienia. Sam musisz ocenić.

    > Przy okazji jeszcze chciałbym zapytać czy takie zachowanie dłuznika nie
    > nadaje
    > się do prokuratury i czy w jakiś sposób można od komornika zdobyć dane
    > innych wierzycieli.

    Możesz zawiadomić prokuraturę a ona od komornika wszystkie dane dostanie i
    będzie sprawę badać.

    > Mamy tutaj do czynienia z wielokrotnymi wyłudzeniami.
    > Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, iż dłużnik to tak naprawdę "słup" na
    > którego zarejestrowana jest firma
    > której używa prawdziwy sprawca.

    Obaj mogą mieć kłopoty.

    > Moge prosić o rade jak się za to zabrać ?

    Po prostu napisz do prokuratury pismo, że podejrzewasz popełnienie
    oszustwa na twoją szkodę, przytocz wszystkie znane ci fakty i tyle.

  • 3. Data: 2007-06-07 18:35:12
    Od: "p." <x...@x...com>

    > Jeśli dłużnik jest trwale niewypłacalny to nie warto ponosić kosztów.
    > Jeśli jednak są widoki na to że kiedyś będzie miał dochody lub majątek to
    > ma to sens aby uniknąć przedawnienia. Sam musisz ocenić.

    Dzięki za pomoc.
    Zastanawia mnie jednak sens wezwania - przecież te dane zostały już napewno
    ustalone.
    Komornik wezwał mnie do uregulowania zaliczek w terminie 7 dni. Czy mogę mu
    odpisać
    że uważam czynienie w/w ustaleń za bezasadne skoro zostały wcześniej już
    poczynione wobec
    tego dłużnika, bez żadnych "negatywnych" konsekwencji dla mnie (odesłanie
    wniosku egzekucyjnego z wyrokiem).
    Myslę że dłużnik "słup" w w perspektywie będzie wypłacalny - to nie jest 60
    letni bezdomny alkoholik
    tylko młoda dziewczyna (chyba nie najlepiej ulokowała uczucia ;).

    W ogole porównując pracę komornika, który się tym zajmuje z innymi z jakimi
    miałem do czynienia (niestety było ich kilku, całe szczęście zawsze byłem
    wierzycielem).
    niezbyt mi sie podoba (np. prosi o pesel dłużnika, który na pewno zna, bo
    sam napisał go
    w jednym z pism)

    > Po prostu napisz do prokuratury pismo, że podejrzewasz popełnienie
    > oszustwa na twoją szkodę, przytocz wszystkie znane ci fakty i tyle.

    Która prokuratura jest własciwa do prowadzenia postępowania ?
    Moja, "słupa" czy oszusta właściwego?
    pozdrawiam
    p.

  • 4. Data: 2007-06-09 09:25:53
    Od: "w...@w...pl" <n...@o...pl>

    Ja podpowiem tak,może ktos powie,że bez sensu.Tez jestem wierzycielem z 25
    sprawami,na mniejsze i większe kwoty.Dłuznicy-niektórzy tez z kilkoma sprawami
    komorniczymi.W trakcie składania spraw u komornika od razu sie dowiadywałem
    czy sa juz jakies wcześniejsze .Jeżeli były to wogóle nie zawracałem sobie
    głowy i nic nie składałem.Jechałem do dłuznika i po prostu rozmawialiśmy,mając
    oczywiście w kieszeni prawomocny nakaz.W drodze kompromisów zakończyłem w ten
    sposób 6 spraw-sam ,bez komorników i tych wszystkich innych kosztów i
    nerwów.Kompromis polegał między innymi na tym że rezygnowałem z jakiejś części
    odsetek a w 3 sprawach z całości.Koszty sądowe płaciłem w 1/3 resztę
    dłuznicy.Ja jestem BARDZO ZADOWOLONY i dłuznicy też.Mam kasę która puszczam
    dalej w obrót i zarabiam Wiele nie straciłem i powiem szczerze że nic.Może
    warto próbowac tej drogi?
    Nigdy nie wiadomo kiedy role się odwróca.

    pozdrawiam Maciej