  • 1. Data: 2009-08-10 18:56:51
    Temat: dzien wolny za 15 sierpnia dla nowego pracownika
    Od: "j." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie o dzień wolny za święto 15. sierpnia. Pracodawca ma kilku miesięczny
    okres rozliczeniowy i za 15. sierpnia dal wolne w marcu.

    Co z pracownikiem, który zaczął pracę od 1. sierpnia- czy jemu na podstawie art.
    130 par 2 przysługuje dzień wolny w innym terminie, czy nie- i pracodawca może
    powiedzieć, że wolne go ominęło ?

    Jurek

  • 2. Data: 2009-08-10 19:04:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 20:56:51 +0200, j. napisał(a):

    > Mam pytanie o dzień wolny za święto 15. sierpnia. Pracodawca ma kilku
    > miesięczny okres rozliczeniowy i za 15. sierpnia dal wolne w marcu.

    Jak długi ma ten okres rozliczeniowy? Zasadniczo 4 miesiące przed
    sierpniem nijak nie wychodzi marzec, chyba że pracodawca mógł zastosować
    przedłużony okres.

    > Co z pracownikiem, który zaczął pracę od 1. sierpnia- czy jemu na
    > podstawie art. 130 par 2 przysługuje dzień wolny w innym terminie, czy
    > nie- i pracodawca może powiedzieć, że wolne go ominęło ?

    To jest prawo pracownika, a nie pracownika u pracodawcy ;-) ma mieć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl