  • 1. Data: 2009-08-10 20:03:10
    Temat: Prawa autorskie vs. streszczenie artykułu
    Od: "ojdas" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie przymierzam się do uruchomienia serwisu internetowego, gdzie
    chciałbym umieszczać informacje o pewnych wydarzeń związanych z ogólnie
    pojętymi sprawami motoryzacyjnymi, które miały miejsce np. w Polsce, rajdy,
    spotkania miłośników samochodów, czy też jakieś historie związane z danym autem.

    Mam pytanie czy czytając jakiś artykuł, a potem ujmując go własnymi słowami
    lub rąbiąc krótkie podsumowanie/streszczenie, będzie to naruszenie praw
    autorskich?
    Czy można robić coś takiego przy tym nie łamiąc prawa?
    To samo tyczy się artykułów czy też informacji w zagranicznych serwisach czy
    można zrobić podsumowanie/streszczenie jakiegoś artykuł, tłumacząc je na jęz.
    polski i umieszczać we własnym serwisie?

    pzdr.
    ojdas

  • 2. Data: 2009-08-10 20:37:50
    Temat: Re: Prawa autorskie vs. streszczenie artykułu
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ojdas napisal:
    > Mam pytanie czy czytając jakiś artykuł, a potem ujmując go własnymi słowami
    > lub rąbiąc krótkie podsumowanie/streszczenie, będzie to naruszenie praw
    > autorskich?

    Parafrazujace streszczenie jest zawsze i wylacznie twoim dzielem.
    Tak jak dowolny komentarz. Nie wymaga zadnych zezwolen.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-08-10 21:07:22
    Od: "ojdas" <o...@W...gazeta.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):
    > Parafrazujace streszczenie jest zawsze i wylacznie twoim dzielem.=20
    > Tak jak dowolny komentarz. Nie wymaga zadnych zezwolen.
    > --=20
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    A czy w tym wypadku trzeba podawać źródło takiej informacji?
    Tzn. skąd się o tym dowiedziałem?
    Mam też pytanie czy nie orientujesz się jak wygląda sprawa ze zdjęciami, czy w
    przypadku streszczenia artykuły i dodania zdjęcia, który było zamieszczone w
    źródle wraz z podaniem skąd ono pochodzi i kto je zrobił - jest dozwolone?

    Pozdrawiam,
    ojdas