  • 1. Data: 2009-08-10 17:02:47
    Temat: Rynna i deszczówka sąsiada w granicy mojej działki :/
    Od: Charles <y...@g...com>

    Witam.
    Są dwie przylegające do siebie działki, sąsiada i moja - niedawno
    zakupiona. Budynek sąsiada (dom) oddalony jest od granicy mojej działki
    ok. 1m. Doliczając zadaszenie dom z dachem oddalony jest o jakieś 0,5m.
    od granicy. Wszystko było by dobrze i nie miałbym żadnych pretensji
    gdyby nie zwisająca rynna z domu sąsiada, która to jest przez niego
    specjalnie przedłużona poza granicę działki tak, aby podczas deszczu
    wlewała mi się na działkę jego deszczówa. Zwracałem mu uwagę żeby się
    tym zajął i zwinął się z tą rynną do siebie ale facet jest oporny. Jak
    byście rozwiązali ten problem w inny sposób skoro gość nie ma na czasu i
    chęci na małą przeróbkę swojego zadaszenia? Proszę o poważne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-08-10 17:44:46
    Od: r...@m...com

> [...]
    > byście rozwiązali ten problem w inny sposób skoro gość nie ma na czasu i
    > chęci na małą przeróbkę swojego zadaszenia? Proszę o poważne odpowiedzi.

    napakować pianki do rynny

  • 3. Data: 2009-08-10 19:28:35
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik <robert> napisał:
> [...]

    a jak to się stało że ten dom stoi od granicy 1m?:O)

  • 4. Data: 2009-08-10 20:43:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Papa Smerf napisal:
    > a jak to się stało że ten dom stoi od granicy 1m?:O)

    Mozliwosci jest sporo:
    a) budowany dawno,
    b) budowany za zgoda,
    c) budowany przed podzialem dzialki.

    Stara sztuczka na obnizenie rozmiaru dzialki budowlanej ponizej
    minimum to na dopuszczalnej zbudowac dwa domy lub blizniaka,
    a potem podzielic :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-08-10 23:43:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek_P" napisał:
    > Stara sztuczka na obnizenie rozmiaru dzialki budowlanej ponizej
    > minimum to na dopuszczalnej zbudowac dwa domy lub blizniaka,
    > a potem podzielic :)

    powinni tego zabronić!:O)

  • 6. Data: 2009-08-12 10:21:38
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > problem w inny sposób skoro gość nie ma na czasu i chęci na małą przeróbkę
    > swojego zadaszenia? Proszę o poważne odpowiedzi.

    No to " fajnego" sąsiada masz

    wydaje mi się, że najlepiej załatwić to pokojowo, a nie wojować
    Ja u siebie podniosłem działkę profilaktycznie o 30cm :)
    bo tez nie mam kanalizacji deszczowej a częśc sasiadow na rynny na ulice

    ja wode z swojego dachu zapuscilem w drenazu do studni