  • 11. Data: 2004-10-18 10:28:08
    Temat: Re: dzielo w umowie o dzielo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, IceManEk wrote:
    [...]
    >+ Czyli "napisanie artykulu komentujacego" jest dzielem?

    IMHO - tak. Jest sztuka, jest termin wykonania... Jak na mój
    gust Andrzej ma zdecydowanie rację.

    >+ A propos mojego rozwiazania "pisemna interpretacja" stawia nacisk na
    >+ fizyczna rzecz (jakies pare paredziesiat zdan fizycznie istniejacych na
    >+ papierze)wiec moze moze byc dzielem?

    Y tam.
    "Wydam 100 banknotów 50 złotowych o numerach: ......" też stawia
    "nacisk na fizyczną rzecz". A zdecydowanie będzie depozytem
    prawidłowym :) (pomijając nieważną z mocy prawa umowę o ew.
    przestępstwo oczywiście :>) a nie "dziełem".

    W K.C. zapisano jasno: "dokonanie czynności prawnej" to jest
    zlecenie. No to nie ma jak uchylić się przy "dokonaniu
    interpretacji".

    pozdrowienia, Gotfryd