  • 11. Data: 2005-11-30 08:58:05
    Temat: Re: dziedziczenie domu
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    arti napisał(a):
    > witam dziękuję za odpowiedzi

    Pani MArta ma rację, koszty najprawdopodobniej nie powinny
    skłonić do PORZUCENIA spadku, bo te 2/3 domu SĄ WASZE,
    a sad jedynie w orzeczeniu to "stwierdza"
    (przy okazji informując o tym miłe panie z US.
    Chodziło mi tylko o to, by być na to przgotowanym...
    (można pod zasraw hipoteki tego domu wziąć kredyt...)

    > mam pytanie kto wyceni dom do podziału i jakie są koszty takiej wyceny oraz
    > koszty procesowe czy trzeba brać adokata?
    > i ile wynosi podatek od spadku i kiedy go trzeba zapłacić

    Procedura jest taka.

    1. Spadek wyceniacie sami jak się wam podoba.
    2. Miłe Panie z US wyceniają wg sobie tylko znanych sposobów
    3. Od tego naliczany jest podatek wg skali w ustawie o podatku
    od spadków i darowizn..(na www.sejm.gov.pl, lub na stronach mf)

    4.a. jesli wasza wycena nie jest znacznie mniejsza od wyceny
    miłych Pań z US na tym sprawa się kończy.

    4.b. jeśli miłe panie dojdą do wniosku iż zaniżliście wartość spadku,
    przedstawiają wam swoją wycenę, z którą macie prawo się zgodzić....
    bądź nie zgodzić..

    5.a jeśli się zgadzacie dopłacacie podatek wg skali ...
    (+ odsetki za zwłokę)
    5.b Jeśli się nie zgadzacie - powołujecie rzeczoznawcę..
    Jeśli wycena rzeczoznawcy rózni się znacznie (chyba 20 %) od wyceny
    miłych Pań z US, za wycenę płacimy my - wszystcy podatnicy,
    jesli mniej - wy. Od kwoty z wycveny dopłacacie podatek wg skali...

    Pozdrowienia

    Bogusław