    From: "Cezary" <c...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: działalność gospodarcza, kredyt i urząd skarbowy
    Date: Mon, 29 Sep 2003 09:01:31 +0200

    Witam Wszystkich.

    W zeszłym roku przedłużyłem kredyt na działalność gospodarczą, ale pod
    jednym warunkiem banku, że 3 (z 4-ech) stałe umowy będą scedowane na bank
    (postawiali mnie "pod ścianą"). Wymusili również na mnie założenie rachunku
    technicznego po to, aby w razie jakiejkolwiek mojej wpadki pieniądze zawsze
    wpływły im na rachunek techniczny, a to co zostanie dopiero na właściwy.
    Niestety, ale "lwią część" właśnie pochłaniał bank, a ja nie mogłem
    wywiązywać się terminowo z regulowania podatów. Urząd skarbowy zaczął
    zajmować mi konto, pieniądze wpływały (na rachunek techniczny), a zamiast
    pokrywać moje podatki, zaspokajało tylko bank.

    Mówiłem im wielokrotnie w pismach, aby zrestrukturyzować kredyt, gdyż takie
    działanie jest bardzo ryzykowne dla mnie, jak i dla banku. Niestety,
    żadnego skutku to nie odniosło. Dziś mam kłopoty z Urzędem Skarbowym i nie
    wiem właściwie jak to "ugryść". Z jednej strony pieniądze mam, a z drugiej
    nie. "Za chwilę" US zacznie zastanawiać się, dlaczego podatnik nie płaci
    podatów, skoro ma pieniądze. Gdzieś one muszą wypływać. Wypływają, bo raty
    kapitałowe nie są kosztem księgowym i ni jak nie można ich ująć w kosztach.

    Czy ktoś miał może coś podobnego ? Może powieniem porozmawiać z US ?
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to będę wdzięczny za podpowiedzi i porady.

    Pozdrawiam,
    Cezary.