  • 1. Data: 2003-09-29 07:01:31
    Temat: działalność gospodarcza, kredyt i urząd skarbowy
    Od: "Cezary" <c...@p...fm>

    Witam Wszystkich.

    W zeszłym roku przedłużyłem kredyt na działalność gospodarczą, ale pod
    jednym warunkiem banku, że 3 (z 4-ech) stałe umowy będą scedowane na bank
    (postawiali mnie "pod ścianą"). Wymusili również na mnie założenie rachunku
    technicznego po to, aby w razie jakiejkolwiek mojej wpadki pieniądze zawsze
    wpływły im na rachunek techniczny, a to co zostanie dopiero na właściwy.
    Niestety, ale "lwią część" właśnie pochłaniał bank, a ja nie mogłem
    wywiązywać się terminowo z regulowania podatów. Urząd skarbowy zaczął
    zajmować mi konto, pieniądze wpływały (na rachunek techniczny), a zamiast
    pokrywać moje podatki, zaspokajało tylko bank.

    Mówiłem im wielokrotnie w pismach, aby zrestrukturyzować kredyt, gdyż takie
    działanie jest bardzo ryzykowne dla mnie, jak i dla banku. Niestety,
    żadnego skutku to nie odniosło. Dziś mam kłopoty z Urzędem Skarbowym i nie
    wiem właściwie jak to "ugryść". Z jednej strony pieniądze mam, a z drugiej
    nie. "Za chwilę" US zacznie zastanawiać się, dlaczego podatnik nie płaci
    podatów, skoro ma pieniądze. Gdzieś one muszą wypływać. Wypływają, bo raty
    kapitałowe nie są kosztem księgowym i ni jak nie można ich ująć w kosztach.

    Czy ktoś miał może coś podobnego ? Może powieniem porozmawiać z US ?
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to będę wdzięczny za podpowiedzi i porady.

    Pozdrawiam,
    Cezary.

  • 2. Data: 2003-09-29 07:43:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Cezary rzecze:
    [..]
    > Czy ktoś miał może coś podobnego ? Może powieniem porozmawiać z US ?
    > Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to będę wdzięczny za podpowiedzi i porady.

    Jak to się mówi płacisz frycowe za brak doświadczenia.
    Po pierwsze - nigdy się nie podaje do US, rachunku banku, w którym chce
    się brać pożyczkę, mieć linię kredytową w rachunku bierzącym itp. itd.
    Po drugie - nigdy się nie prowadzi znaczących operacji przez rachunek
    banku, podany w US, bo zawsze jakiemuś idiocie może się pomylić i go
    zająć. Sprawa sie wyjaśni po latach, a Ty będziesz bankrutem.

    W tej systuacji co masz teraz jedyny sposób to otworzenie rachunku
    w innym banku, obdzwonienie wszystkich Twoich klientów i przypilnowanie
    ich księgowych/szefów by robili przelewy na nowe konto.
    Oczywiście wcześniej jakiś prawnik musi dokładnie przyglądnąć się temu
    "scedowaniu" umów i pokazać Ci, czy możesz to zrobić.
    Inny pomysł to przejście się do US do poborcy i przekonanie go, do wycofania
    tytułów egzekucyjnych do Twojego konta bankowego.

    Choć i tak to wszystko to już chyba za późno.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-09-29 08:04:27
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Cezary wrote:

> [...]
    >
    > Czy ktoś miał może coś podobnego ? Może powieniem porozmawiać z US ?
    > Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to będę wdzięczny za podpowiedzi i porady.

    Co to jest rachunek techniczny? Domyślam się, że jest to dodatkowy
    rachunek o odrębnym numerze. Jeśli tak, to czy powiadomiłeś US o jego
    istnieniu? Było to twoim obowiązkiem i Urząd Skarbowy oprócz zajęcia
    głównego rachunku powinien zająć także ten drugi.

  • 4. Data: 2003-09-29 08:08:18
    Od: "Cezary" <c...@p...fm>

    > Po pierwsze - nigdy się nie podaje do US, rachunku banku, w którym chce
    > się brać pożyczkę, mieć linię kredytową w rachunku bierzącym itp. itd.

    Zanim go podałem, to nie miałem tam kredytu.

    > Po drugie - nigdy się nie prowadzi znaczących operacji przez rachunek
    > banku, podany w US, bo zawsze jakiemuś idiocie może się pomylić i go
    > zająć. Sprawa sie wyjaśni po latach, a Ty będziesz bankrutem.

    To fakt, ale czy nie powienienem podać informacji do US o istnieniu innych
    rachunków ? Czy nie jest to moim obowiązkiem ? Czy tylko wystarczy o podanie
    jednego, głównego rachunku ?

> [...]
    > Oczywiście wcześniej jakiś prawnik musi dokładnie przyglądnąć się temu
    > "scedowaniu" umów i pokazać Ci, czy możesz to zrobić.

    I właśnie tego zabrania umowa cesji, tj. klient nie ma prawa przelać
    należności na inny rachunek, niż na ten, który jest wskazany w umowie cesji.

    >Inny pomysł to przejście się do US do poborcy i przekonanie go, do
    wycofania
    >tytułów egzekucyjnych do Twojego konta bankowego.

    > Choć i tak to wszystko to już chyba za późno.

    I tak i nie.

    Po wielu konsultacjach znalazło się wyjście takie: założyć spółkę z o.o. i
    przenieść do niej wszystkie umowy (teraz jest dwóch udziałowców). W ten
    sposób może można "zmusić" bank, aby zrestrukturyzował kredyt. Podkreślam,
    że moim celem nie jest niespłacenie kredytu, lecz zmniejszenie rat
    kapitałowych.

    A co do US, to chyba nie pozostaje mi nic innego jak pójście do Naczelnika i
    powiedzieć jak to jest z moją działalnością gospodarczą prowadzoną jako
    osoba fizyczna oraz że moim celem nie jest unikanie, itd.

    A propos: jako spółka z o.o. wywiązuję się termino z płacenia wszelkich
    podatków. A wystarczyło tylko zmiejszyć ratę kapitałową w banku. Czy oni
    tego nie rozumieją ?? Wciskali mi informację, że prawo bankowe nie pozwala
    im wydłużyć spłaty, gdyż kredyt ten ma maksymalny okres spłaty 2 lata.
    Naprawdę nie ma innych rozwiązań czy im się nie chce ?

    Pozdrawiam,
    Cezary.

  • 5. Data: 2003-09-29 08:25:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Cezary rzecze:
    > Zanim go podałem, to nie miałem tam kredytu.

    No tak, ale to trzeba od razu przyjmować, że do US podaje się takie
    konto, na którym nic, albo niewiele będzie się działo.

    > To fakt, ale czy nie powienienem podać informacji do US o istnieniu innych
    > rachunków ? Czy nie jest to moim obowiązkiem ? Czy tylko wystarczy o podanie
    > jednego, głównego rachunku ?

    Może i powinieneś, ale jak nie podasz to nic Ci nie zrobią.

    > I właśnie tego zabrania umowa cesji, tj. klient nie ma prawa przelać
    > należności na inny rachunek, niż na ten, który jest wskazany w umowie cesji.

    To zamknijcie tą umowę i podpiszcie inną.

    > Po wielu konsultacjach znalazło się wyjście takie: założyć spółkę z o.o. i
    [..]
    > Naprawdę nie ma innych rozwiązań czy im się nie chce ?

    Nie chce im się.
    W Polsce nie ma bankierów, są sami urzędnicy bankowi tudzież księgowi.
    Nie mają pojęcia o prowadzeniu interesów, także bankowego, żyją jakimiś bredniami
    z mądrych - ale gdzie indziej - książek, a często nawet celowo wywalają firmy
    jeśli tylko mogą przejąć ich jakiś wartościowy majątek.
    Zaczną z Tobą gadać dopiero wtedy jak się przekonają, że nic już od Ciebie nie
    wyciągną i się przestraszą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2003-09-29 08:26:02
    Od: "Cezary" <c...@p...fm>

> [...]
    > istnieniu? Było to twoim obowiązkiem i Urząd Skarbowy oprócz zajęcia
    > głównego rachunku powinien zająć także ten drugi.

    Więc jak to jest z tym zgłaszaniem rachunków ? Jedni mówią, że nie ma
    potrzeby wszystkich a inni, że to obowiązek.

    Pozdrawiam,
    Cezary Kobyliński.

  • 7. Data: 2003-09-29 09:15:32
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > I właśnie tego zabrania umowa cesji, tj. klient nie ma prawa przelać
    > należności na inny rachunek, niż na ten, który jest wskazany w umowie
    cesji.
    Jak chcesz pograć ostro możesz rozwiązać z klientami dotychczasowe umowy i
    zawrzeć nowe - wtedy cesja będzie nieskuteczna. Bank oczywiście wypowie ci
    wtedy kredyt i zbankrutujesz.

    > Po wielu konsultacjach znalazło się wyjście takie: założyć spółkę z o.o. i
    > przenieść do niej wszystkie umowy (teraz jest dwóch udziałowców).
    od zakładania nowej spółki do przestępstwa wyprowadzania majątku jest tylko
    mały kroczek dlatego z tym uważaj - zależy od banku, ale prokuratora możesz
    się spodziewać. Z bankiem bądź ostrożny bo wypowie ci kredyt ( na pewno jest
    zastrzeżenie w umowie - "w przypadku zagrożenia spłaty kredytu" lub inna
    ogólna formułka) z obowiązkiem natychmiastowej spłaty. A wtedy wiesz już
    co - bankowy tytuł egzekucyjny, komornik i po dwóch miesiącach nie ma firmy.

    nie słyszałem o takim przepisie

    burenezo

  • 8. Data: 2003-09-29 09:21:05
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Cezary" <c...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Więc jak to jest z tym zgłaszaniem rachunków ? Jedni mówią, że nie ma
    > potrzeby wszystkich a inni, że to obowiązek.
    zgodnie z PDG to obowiązek

    burenezo

  • 9. Data: 2003-09-29 09:42:15
    Od: "Cezary" <c...@p...fm>

    > Jak chcesz pograć ostro możesz rozwiązać z klientami dotychczasowe umowy i
    > zawrzeć nowe - wtedy cesja będzie nieskuteczna. Bank oczywiście wypowie ci
    > wtedy kredyt i zbankrutujesz.

    Z tego co wiem, to nie ma pojęcia jako tako bankructwa w osobie fizycznej
    prowadzącej działalność gospodarczą. Jak długo będzie trwało ściąganie
    należności ? Tego nie wiem. Prawdopodobnie "do skutku", choć przepisy KC
    chyba coś tam precyzują. Nie jestem prawnikiem i mogę się mylić.

> [...]
    > ogólna formułka) z obowiązkiem natychmiastowej spłaty. A wtedy wiesz już
    > co - bankowy tytuł egzekucyjny, komornik i po dwóch miesiącach nie ma

    Jeżeli komornik ma z czego ściągnąć. Majątku nie mam.

    Pozdrawiam,
    Cezary.

  • 10. Data: 2003-09-29 09:55:31
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    > jest
    > firmy.
    >
    > Jeżeli komornik ma z czego ściągnąć. Majątku nie mam.
    I ty narzekasz na bank Cezary? Hehe - naprawdę dobre!

    burenezo