  • 31. Data: 2023-12-09 07:42:49
    Temat: Re: dżentelmeni jezdni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nie ma znaczenia bo scenariusz, że zatrzymał się aby przepuścić jest
    > jak najbardziej realny i spodziewany. Kierowca chcąc zachować szczególną
    > ostrożność powienien założyć, że tamten zatrzymał się bo ktoś
    > przechodzi, czy chce przejść, a nie bo istnieje odległe
    > prawdopdoobieństwo, że auto kaput.
    Przepis zakazuje omijania pojazdu który zatrzymał się w celu
    przepuszczenia pieszego, a nie wymijania.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 32. Data: 2023-12-09 09:50:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie za bardzo chce mi się z Tobą przepychać. Pierwszy wyrok znaleziony w
    > Google:
    >
    > https://strefabrd.pl/2023/09/07/pieszy-zatrzymujacy-
    sie-przed-przejsciem-nie-ma-pierwszenstwa-wyrok-wsa-
    iii-sa-ld-75-23-w-lodzi/

    Co sąd to wyrok. Trzeba by zobaczyć nagranie.

    Robert

  • 33. Data: 2023-12-09 10:04:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Przepis zakazuje omijania pojazdu który zatrzymał się w celu
    > przepuszczenia pieszego, a nie wymijania.

    Rozumiem, już raz to pisałeś. Ale ja się nie powołuję na ten przepis.
    Podałem wczesniej, na który.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2023-12-09 10:29:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zdecydowanie zła, bowiem jadący drogą główną ma pierwszeństwo zawsze, a
    > nie tylko, gdy już się znajdzie na skrzyżowaniu.

    A gdzie ma pierwszeństw jak nie na skrzyżowaniu? W kolejce na stacji
    benzynowej w kiblu w makdonaldzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-12-09 10:36:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jadzący z przeciwka samochód się zatrzymał. Skąd wiadomo, że w celu
    > przepuszczenia tej pieszej, a nie przykładowo z powodu awarii, czy celem
    > wysadzenia pasażera?

    Jak nie wiesz po co się zatrzymał to należy się zastanowić a nie ciąć w
    ciemno.

    U mnie kiedyś był objazd dla autobusów

    https://www.google.pl/maps/@52.2870355,20.9314488,3a
    ,75y,29.71h,85.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgpk4p3foHpMl7
    Qv_IQ_RtA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Na lewym pasie stał zwykle sznureczek dwóch autobusów zasłaniających
    totalnie wszystko. Tacy mądrzy co wiedzieli że te autobusu się
    zatrzymały do skrętu cięli tam po 60-70 dych. To że się trupy nie sypały
    to gółwnie zasługa kierowców autobusów co patrzyli po lusterkach i
    trąbili jak widzieli w prawym lusterku pajaca i ogarnięcia pieszych.
    Sytuacja trwała jakieś 2 tygodnie, policja jakoś się tematem nie
    zainteresowała - może doszli do wniosku że skoro trupów nie ma to
    widocznie nie jest to takie niebezpieczne jak się wydaje. A może po
    prostu oszołomów co zgłszali spuścili na drzewo.

    > Gdyby w tym samochodzie jadącym z naprzeciwka wieziono konwój wartości
    > pieniężnych, to zachowanie zajeżdżającego drogę naszego filmującego z
    > powodzeniem mogłoby zostać odebrane jako zamach na konwój - ze wszelkimi
    > z tego wynikającymi konsekwencjami.

    No i doszliśmy jak zwykle do tego że obywatel jest winny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-12-09 22:58:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Co sąd to wyrok. Trzeba by zobaczyć nagranie.
    Tego jest więcej. Podałem pierwszy link. Ostatecznie jest Wyrok Sadu
    Najwyższego prawomocny. Dotyczy takiego aktywisty, który publikował
    filmiki na YouTube. Policja chciała go ukarać i sprawa oparła się do Sąd
    Najwyższy. Ten stwierdził, że nie a czegoś takiego, jak "pieszy
    wchodzący". Nie znalazłem linku do tego materiału.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-12-10 23:37:58
    Temat: Re: dżentelmeni jezdni -- pierwszeństwo pieszego wyrok sądu (was: dżentelmeni jezdni)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2023 23:25:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Google:
    >
    > https://strefabrd.pl/2023/09/07/pieszy-zatrzymujacy-
    sie-przed-przejsciem-nie-ma-pierwszenstwa-wyrok-wsa-

    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2023-12-11 08:27:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08-12-2023 o 23:25, Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > Google:
    >
    > https://strefabrd.pl/2023/09/07/pieszy-zatrzymujacy-
    sie-przed-przejsciem-nie-ma-pierwszenstwa-wyrok-wsa-

    tu nie ma jednej linii orzeczniczej:

    https://www.brd24.pl/prawo/wazne-orzeczenie-sadu-pie
    szy-ktory-czeka-na-wejscie-na-pasy-ma-pierwszenstwo/
    --
    http://kaczus.ppa.pl